Recension – Call of Duty: Modern Warfare

Robot
Recension – Call of Duty: Modern Warfare

Ett värdigt återbesök hos CoD-seriens storhetstid.

#call-of-duty-modern-warfare


Medlem

Tack för en bra text.

Man blir sugen, har knappt spelat COD sedan Modern Warfare 2.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har inte kört ett COD sedan MW3 så detta var första på länge som jag fick upp ögonen för. Det säger väl något. Jag tyckte kampanjen var kanon men ganska kort. Däremot gjorde det mig inte så mycket, det blev alldeles lagom i sammanhanget på något sätt. Fick känslan av att det var kvalité före kvantitet här. Utan att avslöja allt för mycket så var det flera uppdrag som var på samma nivå som "All Ghillied Up", enligt mig. Jag ser jag fram emot vad IW tar Modern Warfare härnäst!

Multiplayer har varit riktigt kul, när man längtar efter adrenalinpumpande action i sann COD anda. Riktigt polerad gameplay. Bra ljud och schysst grafik. Visst, det har sina brister men troligtvis är det inget som inte går att fixa i form av patcher baserat på feedback från communityn.

Jag är nöjd och en 4:a är ett värdigt betyg! Min största oro, om man nu ska kalla det för det, är att det redan nästa år kommer ett nytt COD och detta blir föråldrat. Det hade varit tråkigt, speciellt när detta är ett bra spel med utvecklingspotential så det räcker och blir över.

Edit: Jag skulle också vilja lägga till att hela den här MTX-biten blev lite av en avgörande faktor för mig. Lyckligtvis tycker jag, bortsett från Survival, att IW och Activision har skött detta på ett rättvist och snyggt sätt den här gången. Detta får mig att känna att IW vill leverera en genuin upplevelse med spelet i fokus.

Ambassadör
Xbox

Trevlig recension!

Är nog bara intresserad av singleplayer nu för detta dock, och det får vänta till en reaback. Vilket de gott kan ha med töntig exklusivitet.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag fick nyss långa det på Xbox One, klart lyft jämfört med de senaste årens CoD.

Gillar köra storyn i SP.. Kul att det är ray tracing på PC med

Inaktiv

Har kört en del MW med polare sedan släppet och är glatt överraskad hur bra det är. Har inte varit intresserad sedan MW2 men nu var det något som fick upp hypen. S&D och Gunfight är förbannat kul och ser även fram emot att spela kampanjen och Coop-läget. Kul att vara taggad på Cod igen på typ 10 år

Medlem

Jo, jag håller med betyget och recensionen. Skitsnyggt och roligt!
Tyvärr har kampanjen kraschat och låst sig för mig minst åtta gånger.

I multiplayer hoppas jag att det inte är fuskare som skjuter mig hela tiden, utan att det beror på att jag bara (som vanligt) spelar dåligt!?
Ja, nu hoppas jag att de borde vänta minst två år till nästa. Satsa på att förbättra istället. Det här räcker ju ett tag.

Black Ops 4 har jag redan avinstallerat för flera veckor sedan.


signatur

autograph

Medlem

Första cod på länge jag är sugen på.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Såg nåt klipp där man smög nattetid i ett bostadshus med nåt Swat-team. Såg helt sinnessjukt verkligt ut. Det var länge sen man körde CoD nu och var lite sugen på detta men multiplayer såg typiskt CoD-aktigt vilket var det jag tröttnade på en gång i tiden.

Moderator | Testpilot

Är sugen på detta. Spelade cod som mest med 4an, 5an och första Black Ops.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

NuZ
Testpilot

Detta en 4a men The outer worlds en 3a?
Hur blev det med mtx i detta? Vapen i lådor om någon månad? Sugen på att testa men tänker banne mig inte sponsra nå girigt jävla försök till mtx scam


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av NuZ:

Detta en 4a men The outer worlds en 3a?
Hur blev det med mtx i detta? Vapen i lådor om någon månad? Sugen på att testa men tänker banne mig inte sponsra nå girigt jävla försök till mtx scam

Det är ju inte ens samma person som recenserat detta som den som recenserade Outer Worlds, så jag förstår inte varför du nämner den recensionen?

Medlem

Jag vill ha mer "SAS"-uppdrag där man smyger sig in och säkrar rum efter rum. Det är 2-3 st uppdrag i denna stil i singleplayer och de ger verkligen mersmak!

Medlem

Jag spelade ut Storyn igår och skulle starta upp spelet idag och märkte att all data som jag hade spelat försvann?? någon som har varit med om samma sak i singelplayer???

Medlem

När det äntligen dyker upp ett intressant COD, efter sådan lång väntan, så har jag knappt tid att spela MP-spel längre... Typiskt!

Medlem

Co-op läget tycker jag däremot inte var bra alls... Känns väldigt hastigt gjort och ganska buggigt. I övrigt så är det helt klart ett bra spel med bra story och mycket bra multiplayer.

Campaign 4/5
Multiplayer 5/5
Coop 1/5

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Det är ju inte ens samma person som recenserat detta som den som recenserade Outer Worlds, så jag förstår inte varför du nämner den recensionen?

De talar väl för FZ eller? Sedan var det inte svar på min fråga?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Så det är ingen remake/reboot men har samma namn som ett spel innan i serien som alla hyllade.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Mycket positivt med denna release, men det finns en del irriterande buggar. Cross-play känns inte av på något sätt; alla är "lika" duktiga. Storyn är OK, MP-delen bra, men det känns som att de har saktat ned på springhastigheten. Jag upplevde att man sprang fortare i betan (?) Använder man "Dead Silence", får man upp en bra hastighet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Jag är nöjd och en 4:a är ett värdigt betyg! Min största oro, om man nu ska kalla det för det, är att det redan nästa år kommer ett nytt COD och detta blir föråldrat. Det hade varit tråkigt, speciellt när detta är ett bra spel med utvecklingspotential så det räcker och blir över.

Detta! Verkligen SYND att spelet är en del av serien CoD. Fristående så finns massor med potential för ett långvarigt lir. Man får hoppas på att nästa års CoD är helt åt helvete så communityn stannar Nu gick ju även Activision själva in o startade en liga för spelet, så nu kan inte ens proffsen bestämma vilket spel de vill spela :/

Medlem
Skrivet av NuZ:

Detta en 4a men The outer worlds en 3a?
Hur blev det med mtx i detta? Vapen i lådor om någon månad? Sugen på att testa men tänker banne mig inte sponsra nå girigt jävla försök till mtx scam

Och The Witcher 3 fick en 5a. Alltså bara ett poäng mer än ett Cod-spel... helt galet

Redaktör
Skrivet av NuZ:

Detta en 4a men The outer worlds en 3a?
Hur blev det med mtx i detta? Vapen i lådor om någon månad? Sugen på att testa men tänker banne mig inte sponsra nå girigt jävla försök till mtx scam

Det är två helt olika spel, testade av två olika personer. Att jämföra betygen säger inte mycket mer än att den ena recensenten tyckte bättre om sitt spel än den andra om sitt.


signatur
Medlem

Kina-skräp. Pass.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Detta en 4a men The outer worlds en 3a?
Hur blev det med mtx i detta? Vapen i lådor om någon månad? Sugen på att testa men tänker banne mig inte sponsra nå girigt jävla försök till mtx scam

Var tvungen att damma av mitt gamla FZ konto för att svara på din dumma kommentar.

Det är två olika personer som recenserar varsitt spel. Varför är du chockad över att det ena får 3 och det andra 4 när det är olika åsikter involverat?
Och vad har det också med saken att göra att de båda recensenterna arbetar för FZ?
Herregud.

Förövrigt finns det ingen man kan köpa till sig som ger en "advantage". Det är bara skins som jag har lyckats se än så länge. Vill du dock spela Spec-ops får du köpa det till PS4.
Detta CoDet är verkligen ett bra steg mot en ljusare framtid. Glad att dem valde att gå den vägen dem gick med spelet!

Inaktiv
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är två helt olika spel, testade av två olika personer. Att jämföra betygen säger inte mycket mer än att den ena recensenten tyckte bättre om sitt spel än den andra om sitt.

Helt sjukt att ni (och vi andra när man orkar) ska behöva förklara detta i nästan varje recensions kommentarsfält samt i diverse trådar. Det är något med mångas syn på recension som något nästan objektivt att tycker inte du samma som jag så tycker du fel.

Medlem

en 3a får det av mig, det är likt sina föregångare, men vapenkänslan å vapenljuden har blivit bättre. bara värt pengarna om man gillar cod redan innan


signatur

//monster

Medlem

Mycket bra CoD detta år.


signatur

Vi Veri Veriversum Vivus Vici!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Thane:

Och The Witcher 3 fick en 5a. Alltså bara ett poäng mer än ett Cod-spel... helt galet

Ja, det är faktiskt galet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bra recension och spelet är riktigt bra! Älskade MW2 och detta är på samma nivå och snyggt som fan men även ljudet är en fröjd denna gång! Härlig tyngd i vapnen! 😁

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är två helt olika spel, testade av två olika personer. Att jämföra betygen säger inte mycket mer än att den ena recensenten tyckte bättre om sitt spel än den andra om sitt.

Nu var det ju mer ett konstaterande i ett chocktillstånd än en fråga jag gjorde. I ett ”live service spel” som lever i 1år för att mjölka ur pengar. Låter väl annorlunda när Activision Blizzard visar sitt sanna jag om någon månad sen när du kan köpa vapen med stats som i CoD mobile och riggade lootbox försäljningar 🤷‍♂️

En enkel sak som server browser och att man får hosta egna servrar skulle förlänga spelet markant. Nu kan de lika bra stänga ner de dedikerade servrarna när nästa spel släpps


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar