Finfina betyg till Luigi's Mansion 3, Halloween är räddat!

Robot
Finfina betyg till Luigi's Mansion 3, Halloween är räddat!
Medlem

Kul!

Är lite orolig för co-op biten dock. Föredrar att spela själv, trist ifall det känns begränsat ifall man inte är två.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nu blandade du nog Nintendo Tree House och Fire Emblem: Three Houses

Medlem

Kan knappt vänta längre så sjukt pepp på detta spel

Medlem

Spelet är nice, I can confirm


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Moderator | Testpilot

Aldrig lirat dessa spel. Vad gör man? Utforskar man ett hus och fångar spöken? Hur känns det att spela?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aldrig lirat dessa spel. Vad gör man? Utforskar man ett hus och fångar spöken? Hur känns det att spela?

Oj då
Svårt att svara på om man inte ska spoila haha
Det är storydrivna spel helt enkelt, och samtliga spel hänger ihop mer eller mindre i storyn
Första går liksom ut att fånga spöken och hitta Mario, och undersöka varför huset som du (Luigi) har vunnit är infesterad med spöken.
Slutet av första leder senare till andra spelet osv.

Första känns riktigt bra med gamecube dosan medans du kommer ha problem om du har stora händer på 3DSn om du ska spela andra, då spelet inte heller använder c-sticken eller circle pad pro, det är andra spelets största problem.

Men alla spel har sin lilla gimmick men som är enklast att uppleva själv istället för att få det förklarat :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Är taggad, hoppas bara på att det går att få tag på ett fysiskt ex. Vet inte om detta är en avsiktlig taktik från Nintendo för att man ska köpa digitalt istället, men jag har haft fruktansvärt stora problem med att få tag på fysiska kopior - tog mig två månader att få tag på Astral Chain till exempel. När jag köpte Fire Emblem så fick jag det sista exemplaret som fanns i Malmö. Med tanke på hur dyra spel är till Switchen så vill man ju ha möjlighet att sälja/byta ut dem...

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Är taggad, hoppas bara på att det går att få tag på ett fysiskt ex. Vet inte om detta är en avsiktlig taktik från Nintendo för att man ska köpa digitalt istället, men jag har haft fruktansvärt stora problem med att få tag på fysiska kopior - tog mig två månader att få tag på Astral Chain till exempel. När jag köpte Fire Emblem så fick jag det sista exemplaret som fanns i Malmö. Med tanke på hur dyra spel är till Switchen så vill man ju ha möjlighet att sälja/byta ut dem...

Förhandsboka det på Webhallen?
Dom råkade skicka ut mitt för tidigt, haha


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Förhandsboka det på Webhallen?
Dom råkade skicka ut mitt för tidigt, haha

Har lärt mig en läxa och gör det nu! Gjorde det faktiskt för Astral Chain också, men jag kom in för att hämta det en dag för sent och då var det slut. Nästa förväntade leverans var i slutet i november och ingen annan butik hade det på lager... Men jag hade "tur" för det dök upp på Spelbutiken i början av oktober. Har inte upplevt en liknande brist på spel sedan PS1/PS2-dagarna!

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Har lärt mig en läxa och gör det nu! Gjorde det faktiskt för Astral Chain också, men jag kom in för att hämta det en dag för sent och då var det slut. Nästa förväntade leverans var i slutet i november och ingen annan butik hade det på lager... Men jag hade "tur" för det dök upp på Spelbutiken i början av oktober. Har inte upplevt en liknande brist på spel sedan PS1/PS2-dagarna!

Handlar nog mycket på att själva korten är inte så himla billiga
Så man får vara snabb och förhandsboka om man verkligen vill ha det

Jag är vanligtvis emot förhandsbokning, men det är ett first party nintendo spel liksom ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Aldrig lirat dessa spel. Vad gör man? Utforskar man ett hus och fångar spöken? Hur känns det att spela?

Man utforskar hus/rum med hjälp av sin dammsugare. Mycket pussel och busiga spöken. Grymt bra animationer och stämningshöjande grafik. I vanlig ordning från Nintendo, en mycket hög nivå av kreativitet.

Tänk Ghostbusters + första Resident evil kombinerat med Mario.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar