Vi pangar i Call of Duty: Modern Warfare

Robot
Vi pangar i Call of Duty: Modern Warfare

Vi pangar i nya Call of Duty: Modern Warfare.

#call-of-duty, #modern-warfare


Medlem

Nya CoD är grymt! Älskade MW1 och MW2 dom nyare efter det har varit meh! Men detta var grymt!

Medlem

Ja, det är ju väldigt snyggt och spännande!
Jag har nu spelat kampanjen i ca 2,5 timme, men det kraschade precis nyss.
Snopet!
Men nu har jag kommit till "Hunting Party".


signatur

autograph

Medlem

Jag är inte helt såld.. Tyckte kampanjen var kort och något enformig miljömässigt.. Ångrar lite att jag betalade över 600 kr och inte väntade tills priserna sjunker. Är rätt så fattig såatteh......


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Jag är inte helt såld.. Tyckte kampanjen var kort och något enformig miljömässigt.. Ångrar lite att jag betalade över 600 kr och inte väntade tills priserna sjunker. Är rätt så fattig såatteh......

Jag betalade USD 99.99. och är helt såld!


signatur

autograph

Medlem

Hatar MP. Så kör bara kampanjen. Fick spelet med grafikkortet, skulle aldrig betala 600 spänn för ett CoD!!! Med det klargjort, så gör vi som kungen. Och vänder blad.

Ca halvvägs in i kampanjen nu. Tycker den är bra, inte lika bra som MW2 kampanjen var, men bäst efter den. Men det är CoD rakt igenom. Grafiken är ok, helt utan att göra någon våt i ögonen. Om den är bättre än i ww2? Något. Prestanda: Med 9900k och 2060 Super, 32gb 3200mhz RAM. Raytraing på, allting på max i 1080p. Så flyter det på riktigt bra. Aldrig varit under 60 fps, utan det ligger dryga 60, till 100. Beroende på sekvens.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

ere värt hela 175gb


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere värt hela 175gb

Huga.. Tar det här 175gb? Tycker helt ärligt Battlefield 4 ser bättre ut och det tar näppa 68gb med alla dlcs installerat. Har ej testat personligen men av det man får se så är det ju knappast det mest imponerande spelet rent grafiskt 2019.

Medlem

Har alltid gillat Call of Duty så länge det inte har varit futuristiska skit-påhitt i form av springa på väggar, dubbelhoppa och så vidare. Testade Betan av spelet och var lagom road men jag gillade det och visste att fler game-modes skulle komma vid release. Igår tog jag tummen ur röven och köpte spelet, till min förvåning är jag positivt överraskad.

Jämfört med de tidigare spelen som släppts så har jag inte varit med om sådant bra flyt som i detta spel, är mycket nöjd. Har dock läst på bl.a reddit om folk som klagar på att spelet kraschar och laggar, men jag har inte känt av något av det alls förutom i cutscenes under kampanjen, men det är sak samma.

Är även imponerad av att de faktiskt lyckades fixa spawn-systemet som var sjukt trasigt i betan (och de tidigare Call of Duty spelen).

Lär vara road ett bra tag framöver med detta spel.

Medlem

Stämmer det att digitala versionen kostar över 700kr på Xbox? Brukar det alltid vara så dyrt?
När kommer FZs recension?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ere värt hela 175gb

Installationen ligger för närvarande på 112 GB på PC.

Skrivet av FRULZ:

Jag är inte helt såld.. Tyckte kampanjen var kort och något enformig miljömässigt.. Ångrar lite att jag betalade över 600 kr och inte väntade tills priserna sjunker. Är rätt så fattig såatteh......

Kommer du inte spela MP? Då håller det ju längre


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Går det att stänga av den där jobbiga headboben?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag blir tamigfan deprimerad på hur jävla dålig jag är på fast phase shooters nuförtiden, kan fan knappt hänga med på Battlefield längre, allt går för fort, och jag är bara 24, jävla knullpiss vad less man blir

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag blir tamigfan deprimerad på hur jävla dålig jag är på fast phase shooters nuförtiden, kan fan knappt hänga med på Battlefield längre, allt går för fort, och jag är bara 24, jävla knullpiss vad less man blir

Fyller snart 39, kommer inte ens försöka spela...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag blir tamigfan deprimerad på hur jävla dålig jag är på fast phase shooters nuförtiden, kan fan knappt hänga med på Battlefield längre, allt går för fort, och jag är bara 24, jävla knullpiss vad less man blir

Future is now old man.

Gnällkuk
Skrivet av Pretorian24:

Stämmer det att digitala versionen kostar över 700kr på Xbox? Brukar det alltid vara så dyrt?
När kommer FZs recension?

Vi har en väldigt svag krona i dagsläget, priset har justerats uppåt på digital köpmarknader överallt nyligen.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:

Stämmer det att digitala versionen kostar över 700kr på Xbox? Brukar det alltid vara så dyrt?
När kommer FZs recension?

De tidiga recensionerna baseras på ett recensionsevent som vi inte blev bjudna till. Vår kod aktiveras först i fredags, så recensionen kommer i nästa vecka.


signatur
Medlem

Grymt bra spel tbh, de har lyckats med nytagningen på detta. Sp är också förvånandsvärt bra.

Medlem

Jag köpte "Call of Duty®: Modern Warfare® - Operator Enhanced Edition".
USD: 99.99
Och min installation är nu på 113 GB.

Hur var det, kunde man ta bort betan?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag köpte "Call of Duty®: Modern Warfare® - Operator Enhanced Edition".
USD: 99.99
Och min installation är nu på 113 GB.

Hur var det, kunde man ta bort betan?

Ligger den i samma mapp? Jag tog bort betan när den var över och min installation av standard edition ligger på 112 GB.

Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Ligger den i samma mapp? Jag tog bort betan när den var över och min installation av standard edition ligger på 112 GB.

De ligger i varsina mappar under "Blizzard - Battle.net". Det står till och med "Call of Duty Modern Warfare Beta".
Det bör ju inte göra något om jag raderar Beta-mappen nu? Den är på 37 GB.
Fast konstigt att filen som heter ".build.info" i Beta-mappen ändrades igår!?

Nyss kraschade MW för andra fjärde gången.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag blir tamigfan deprimerad på hur jävla dålig jag är på fast phase shooters nuförtiden, kan fan knappt hänga med på Battlefield längre, allt går för fort, och jag är bara 24, jävla knullpiss vad less man blir

”Fast paced shooters” heter det väl, eller är det jag som är för gammal och inte hänger med?

Medlem

Vad är ni för gnällspikar? Är 33 år och hänger med lika bra som när jag spelade MW2 för 10 år sedan. Det sitter bara i era huvuden. Har ni börjat stöna när ni reser er ur datorstolen också?

Medlem

I jakt på nytt FPS så köpte jag COD för $52 & har spelat 2 timmar campaign & 4 timmar multi. Jag kan konstatera att BF4 är snyggare och bättre än detta spel. Till och med BF3 är snyggare.
Ja ja, borktastade 500:- och avinstallerar nu COD.
Det blir att återgå till BF4 & 5.

Medlem
Skrivet av Castor:

I jakt på nytt FPS så köpte jag COD för $52 & har spelat 2 timmar campaign & 4 timmar multi. Jag kan konstatera att BF4 är snyggare och bättre än detta spel. Till och med BF3 är snyggare.
Ja ja, borktastade 500:- och avinstallerar nu COD.
Det blir att återgå till BF4 & 5.

Förklara gärna hur BF4 och BF3 är snyggare än detta spel?
Varför köpte du ett COD spel om du förväntade dig Battlefield?

Medlem
Skrivet av Hazz:

Förklara gärna hur BF4 och BF3 är snyggare än detta spel?
Varför köpte du ett COD spel om du förväntade dig Battlefield?

Jag tycker att COD och Battlefield nuförtiden ser identiska ut.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Hazz:

Förklara gärna hur BF4 och BF3 är snyggare än detta spel?
Varför köpte du ett COD spel om du förväntade dig Battlefield?

Ja, jag ser ingen skillnad på BF och COD längre.


signatur

autograph

1
Skriv svar