Ghost Recon: Breakpoint underpresterar, Ubisofts VD besviken

Medlem

Hela "spelet" är byggt kring att sälja microids och lootlådor.
Ghost recon breakpoint är mindre ett spel och mer av en interaktiv lootlåde-försäljare. Det finns inget nytt i spelet mer än att de tagit delar från the Division och implementerat det i breakpoint. Utöver det så är det endast en rehash av wildlands fast med dummare Ai.

Gnällkuk
Skrivet av Juel91:

För att direktörerna/aktieinnehavarna inte är gamers så dom konstant famlar i mörkret. Vi är bara korkat boskap i deras ögon som dom kan pracka på vad som helst.

Fast det är ju utvecklarnas jobb att kommunicera detta uppåt, ingen kan ju vara intresserad av att släppa en dålig produkt. Antingen har de mörkat hårt från utvecklarhåll eller så är någon/några gravt inkompetenta på sina positioner.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är det bara jag som känner att Ubisoft går ner sig för varje AAA-spelen som släpps?

Tycker alla de större spelen känns nedskalade och att de exporterar exempelvis assets från andra spel och in i nya titlar. Helt ärligt så har de riktigt bra titlar och de försöker verkligen. Men som PC spelare känns det oftast opolerat, rätt dåligt optimerat och en del gånger nedgraderat jämfört med gameplays från tidigare E3. Dessa vertical slices som visas på E3 väger inte upp till spelsläppen. Gör som Sony/Naughty Dog som exempel, skjut upp spelsläpp så det blir bra. Detta gäller inte enbart Ubisoft såklart.

Medlem

@trickeh2k Tror att toppen inte litar på utvecklarna längre för statistik ljuger inte. Avståndet har växt sig så stort mellan utveckling och marknadsavdelning att dom inte lyssnar på dom utan tittar enbart på försäljningsstatistik och siffror. Jag hoppar jag har fel men jag har blivit rätt bitter runt detta ämne. En bra produkt är = mycket pengar nu för tiden. Behöver inte ha nått spelens individuella komponenter att göra. Jag ska sluta skriva nu jag mår nästan illa när jag läser min egna text.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Är det bara jag som känner att Ubisoft går ner sig för varje AAA-spelen som släpps?

Tycker alla de större spelen känns nedskalade och att de exporterar exempelvis assets från andra spel och in i nya titlar. Helt ärligt så har de riktigt bra titlar och de försöker verkligen. Men som PC spelare känns det oftast opolerat, rätt dåligt optimerat och en del gånger nedgraderat jämfört med gameplays från tidigare E3. Dessa vertical slices som visas på E3 väger inte upp till spelsläppen. Gör som Sony/Naughty Dog som exempel, skjut upp spelsläpp så det blir bra. Detta gäller inte enbart Ubisoft såklart.

Det är Ubi's mall. I Assassin's creed hade de ju dom där tornen man var tvungen att klättra upp i för att låsa upp mer av kartan. Dessa torn implementerades sedan i Far Cry 3, och jag har för mej att de började med crafting i FC3 genom att jaga djur för att få delar till uppgraderingar av din utrustning. Det implementerades sedan i Asscreed 3 eller om det var black flag?

I Far Cry primal kunde man tämja djur som sedan fördes över till Asscreed odyssey.
I the division började de med färgkodade vapen som sen fördes över till Asscreed origins, som nu förts över till GR breakpoint, plus pvp delen från the division. Osv, osv...

Gnällkuk

@Dalthor-san: haha, jag tror din cynism till största delen är befogad. oavsett, så tror jag inte att kommunikationen eller planeringen fungerar långsiktigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Fast det är ju utvecklarnas jobb att kommunicera detta uppåt, ingen kan ju vara intresserad av att släppa en dålig produkt. Antingen har de mörkat hårt från utvecklarhåll eller så är någon/några gravt inkompetenta på sina positioner.

Dom är medvetna om problemen så klart men som sagt, dom ser oss som dumt boskap dom kan pracka på vad som helst. Annars hade inte F76, Anthem, Breakpoint etc. släppts som dom gjorde. Och med "famlar i mörkret" menar jag deras insikt om hur gamers tänker och därmed blir deras tillvägagångssätt. Vilken gamer som helst hade kunnat förutsäga backlashen från saker som Battlefront 2 men direktörerna trodde dom kunde pracka på det på folk iaf.

Medlem

Jag kan designa ett bättre Ghost Recon över en dag, andra dagen tar jag Rainbow Six. På tredje dagen vilar jag.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bär kostym till jobbet; förstår inte varför det säljer sämre än förväntat.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Fan vad killen är verklighetsfrånvarande.

12
Skriv svar