The Outer Worlds - Stora diskussionstråden

Medlem

Så! Då var man klar. Riktigt bra spel. Gjorde väl i princip alla sidouppdrag osv. Utan tvekan en av årets bättre spelupplevelser. Kommer dock inte att spela genom det igen. Levlat min karaktär till 30, som sagt gjort i princip alla sidouppdrag. Känns som att jag har tömt spelet på det mesta. Tog mig runt 25-30 timmar skulle jag tro. Tummen upp i alla fall.

Testpilot
Skrivet av Thomas:

Så! Då var man klar. Riktigt bra spel. Gjorde väl i princip alla sidouppdrag osv. Utan tvekan en av årets bättre spelupplevelser. Kommer dock inte att spela genom det igen. Levlat min karaktär till 30, som sagt gjort i princip alla sidouppdrag. Känns som att jag har tömt spelet på det mesta. Tog mig runt 30-30 timmar skulle jag tro. Tummen upp i alla fall.

30 timmar? Släpptes inte spelet i fredags?

Medlem

Skulle stå 25-30 timmar, men ligger närmare 25 skulle jag tro. Haha, jag har spelat det lite ohälsosamt mycket nu i helgen. Fick det vid lunchtid i fredags och passade på när jag hade en ensamhelg.

Medlem

Jag ska maratonspela i veckan. Ledig tills på lördag. Måste ju vara redo för RDR2 tisdag nästa vecka!

Dödgrävaren

Sänkte ner svårighetsgraden till Hard, och det känns ändå rätt enkelt. Men bra mycket mer njutbart än Supernova, gillar survival-modes i spel, men detta är inte ett freeroaming spel där det är logiskt att ha ett sådant läge. Sömn löses genom att man bara fasttravellar tillbaka till skeppet, inte på något annat sätt så det är inte en svårighet på något vis, bara en irriterande mätare att hantera, sen står det en vendormaskin varannan meter så även dom mätarna är enkla att hålla igång, finns ingen mekanik för att crafta mat eller vätskor vad jag har sett. Men visst, om man inte toppar upp alla mätarna så tappar man lite stats, men det är så enkelt att lösa ändå och det finns inga intressanta vägar att gå för att lösa det. Så vet inte riktigt varför supernova-läget finns.

Moderator | Testpilot

Spelat ett par timmar nu och jag har haft kul! Gillar start området där det finns en del skojiga karaktärer och uppdrag. Gun play är okej och bra mycket bättre än vad vi fått i Fallout.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Testpilot
Skrivet av Thomas:

Skulle stå 25-30 timmar, men ligger närmare 25 skulle jag tro. Haha, jag har spelat det lite ohälsosamt mycket nu i helgen. Fick det vid lunchtid i fredags och passade på när jag hade en ensamhelg.

Skrivet av Frisell:

Jag ska maratonspela i veckan. Ledig tills på lördag. Måste ju vara redo för RDR2 tisdag nästa vecka!

Haha, ni är galna! Men det är väl också ett bra betyg till spelet.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Hade samma problem igår!
Jag drog hem xbox-appen från microsoft store och fixade det den vägen.

Det hjälpte inte... Men det verkar vara många som har problem, så är väl bara att vänta på att de lagar sin tjänst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Trist, jag förladdade via MS-store, och det var bara att starta upp när det blev upplåst..

Medlem

Ok kan någon dkriva om bad dom tycker om spelet här?

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Ok kan någon dkriva om bad dom tycker om spelet här?

Finns en hel del på förra sidan

Ambassadör
Xbox

Hur gjorde ni med det första stora valet i Edgewater, aka mainquesten?

Jag valde att rerouta power till Edgewater. Ge det till Deserters hade kanske varit naturligt för en "god" genomspelning vid första anblick, men hade lite dåliga vibes av Adelaide... och det fanns ju ändå en del halvnormalt folk i stan. Det löste sig dock riktigt bra då jag kunde övertala Reed att avgå, alla Deserters återvände till Edgewater och Adelaide tog över chefsposten. Var inte alls den utgången jag hade tänkt mig men det blev ju mycket bättre!


signatur

Jump in.

Medlem

@Mortaigne jag valde tvärtom eftersom antog Deserters var goda.

inget bra val, trodde folk i Edgewater skulle slippa slava och kunna få hjälp av deserters. Men hon sa mest bara "synd, vi har inte plats för fler här".

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DrDoom:

@Mortaigne jag valde tvärtom...

inget bra val, trodde folk i Edgewater skulle slippa slava och kunna få hjälp av deserters. Men hon sa mest bara "synd, vi har inte plats för fler här".

Intressant!

Då känns mitt val befogat då, tyckte hon verkade lite "off". Det var först när jag stod vid terminalen i Geothermal Plant som jag bestämde mig dock. Gick på magkänsla hehe.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Kan för övrigt rekommendera de Tactical Time Dilation-perksen som finns i första trädet. De gör verkligen skillnad i combat!

En annan bra grej med TTD är att innan man går in i combat, dra på TTD och stå still så drainas den mycket långsamt och man kan inspektera fiender. Se level, armor, weakness och flavortext!


signatur

Jump in.

Medlem

När man går upp i level och får skill points (10 åt gången). Ska man lägga på allt? Eller är det bättre att satsa på det man vill ha mest?

Medlem
Skrivet av Razuco:

När man går upp i level och får skill points (10 åt gången). Ska man lägga på allt? Eller är det bättre att satsa på det man vill ha mest?

Det är bättre att fokusera på ett antal skills som du känner passar din build. Det är bättre att vara riktigt bra på några saker än medioker på allt.

Geeks Gaming

Är det någon som har problem med att gamepass-appen (och spelet också då) kraschar utan några felmeddelande (CTD)?
Gör tyvärr spelet smått ospelbart för mig

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det någon som har problem med att gamepass-appen (och spelet också då) kraschar utan några felmeddelande (CTD)?
Gör tyvärr spelet smått ospelbart för mig

Nej, det är inget jag märkt. Spelet hängde sig en gång, jag fick avsluta processen i enhetshanteraren, men det är det enda problemet jag stött på.

Moderator | Testpilot
Skrivet av NordhNet:

Är det någon som har problem med att gamepass-appen (och spelet också då) kraschar utan några felmeddelande (CTD)?
Gör tyvärr spelet smått ospelbart för mig

Skrivet av Bennii:

Nej, det är inget jag märkt. Spelet hängde sig en gång, jag fick avsluta processen i enhetshanteraren, men det är det enda problemet jag stött på.

Jag har heller inte stött på något liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Geeks Gaming
Skrivet av Bennii:

Nej, det är inget jag märkt. Spelet hängde sig en gång, jag fick avsluta processen i enhetshanteraren, men det är det enda problemet jag stött på.

Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag har heller inte stött på något liknande.

Då har nog mitt fastnat i vinkelvolten. Får bli att installera om

Ambassadör
Xbox

Cystipig/boar kan var något av det äckligaste jag sett, haha.


signatur

Jump in.

Releasehästryttare

Hur jag spelat The outer worlds hittills

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Vad kör ni för builds?

Lägger det mesta på skjuta å ljuga


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DKvarn:

Lägger det mesta på skjuta å ljuga

Hehe nice.

Jag kör ju en snackande tech-snubbe med gott hjärta den här första genomspelningen men jag ser ju potential för iaf två andra karaktärer för framtida runs. Dels en "ond" elak jäkel och dels en stendum karaktär. Lär kunna bli roligt i vissa situtioner...


signatur

Jump in.

Medlem

Har nu spelat igenom det och tror det tog kring 22-25 timmar, då har jag verkligen gjort allt som går att göra i princip under en playthrough. Känner inte för att spela igenom det igen för att få det ur perspektivet av att samarbeta med The Board. Spelade igenom det som en Science/Engineering hybrid, väldigt roligt faktiskt!

Enda jag vill klaga på var att man alldeles för snabbt fick typ "tuffaste" armorn och vapnen fick man lite väl fort. Inte som t ex äldre Fallout när man blev aslycklig när man hittade någon lite bättre hagelbrakare. Spelet var dessutom alldeles för lätt även på hard mode, supernova mode lät inte direkt roligt utan kunde nog behövt att man kunde välja och vraka lite mellan de olika inställningarna.

Medlem
Skrivet av Devan:

Hur jag spelat The outer worlds hittills

https://i.imgur.com/0n4Oc5g.jpg

snart 40+ med småbarn och har inte kunnat hålla mig borta utan spelat största delen av tiden när familjen ligger och sover sedan release. 😂😂😂

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kaealy:

snart 40+ med småbarn och har inte kunnat hålla mig borta utan spelat största delen av tiden när familjen ligger och sover sedan release. 😂😂😂

Inte illa! Sova kan man göra...sen.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte illa! Sova kan man göra...sen.

Sova är överskattat, speciellt efter man lärt sig att man kan överleva på väldigt få timmar under väldigt långa perioder som småbarnsförälder.

Medlem

Slog till och köpte spelet häromdagen. Har inte hunnit spela så mycket men gillar det än så länge Påminner väldigt mycket om Fallout spelen.

Skriv svar