De försenade Ubisoft-spelen får bättre chans att skina på nextgen-konsoler

Robot
De försenade Ubisoft-spelen får bättre chans att skina på nextgen-konsoler

Ubi-besvikelser ligger bakom Ubi-förseningar.

#gods-and-monsters, #ubisoft, #watch-dogs-legion


Medlem

Haha eller så måste ni fixa lite saker innan, saker som många har kritiserat rejält med Breakpoint. Tack vare Breakpoint har ni visat ert "rätta" ansikte, "action speaks louder than words".

Medlem

Jag förstår faktiskt inte nyheten. Det gick inte så bra som ubi ville, och dom satsar på att fixa det, och spel som inte har kommit ut blir försenade och kommer bli bra? Så ett vanligt styrelsemöte?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Man får bara hoppas att de fattar vad som gör att deras spel inte säljer så bra som de hoppats. Annars kan de ju förlänga spelen i all evighet, men har de inte insett vad deras verkliga problem är, så spelar det nog ingen roll hur långt de flyttar fram deras releaser...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

@T.Mani:

Ubisoft har ryckt upp sig rejält efter debaclet med AC: Unity och Watch Dogs 1. Inte bara som ett företag som numera förstår att deras kunder inte accepterar buggig, o-optimerad skit till spel, utan även som spelskapare. Både AC: Origins och ff.a Odyssey, är ren och skär spelglädje från början till slut!

Medlem
Skrivet av Chomag:

@T.Mani:

Ubisoft har ryckt upp sig rejält efter debaclet med AC: Unity och Watch Dogs 1. Inte bara som ett företag som numera förstår att deras kunder inte accepterar buggig, o-optimerad skit till spel, utan även som spelskapare. Både AC: Origins och ff.a Odyssey, är ren och skär spelglädje från början till slut!

Ryckt upp sig? Är det därför som Division 2 och Breakpoint misslyckades med sina säljmål?
Nej, de lyssnar inte, och detta är resultatet.


signatur

I drank what?

Medlem

Är fan glad att jag inte är så jäkla kräsen som många spelare. Jag älskar breakpoint. Bästa spelet jag spelat på ett tag. Tur att jag inte bryr mig så mycket om buggar, butiker in game och så vidare. Fyfan vilket tråkigt spel-liv jag skulle ha. Orka sitta dagarna i ända och klaga på forum om olika spel. Finns roligare saker i livet. Synd att spelen skjuts upp. Tråkigt. Men så är det.

Medlem
Skrivet av denza:

Är fan glad att jag inte är så jäkla kräsen som många spelare. Jag älskar breakpoint. Bästa spelet jag spelat på ett tag. Tur att jag inte bryr mig så mycket om buggar, butiker in game och så vidare. Fyfan vilket tråkigt spel-liv jag skulle ha. Orka sitta dagarna i ända och klaga på forum om olika spel. Finns roligare saker i livet. Synd att spelen skjuts upp. Tråkigt. Men så är det.

Ja tur för dig att du inte har några krav alls på produkter du köper. Måste vara otroligt imponerande att du inte påverkas av buggar.

Och anledningen att folk klagar är för att dom betalat för en produkt som inte höll vad den lovade.

Men det verkar som att du inte ställer krav på produkter du köper,
Sen klagar du på att andra klagar. Hur orkar du det?

Medlem
Skrivet av denza:

Är fan glad att jag inte är så jäkla kräsen som många spelare. Jag älskar breakpoint. Bästa spelet jag spelat på ett tag. Tur att jag inte bryr mig så mycket om buggar, butiker in game och så vidare. Fyfan vilket tråkigt spel-liv jag skulle ha. Orka sitta dagarna i ända och klaga på forum om olika spel. Finns roligare saker i livet. Synd att spelen skjuts upp. Tråkigt. Men så är det.

Tur att du bryr dig tillräckligt för att vädra din åsikt. Skönt att någon orkar klaga på de som klagar. (Precis som jag gör nu)

Vad skulle världen vara utan lite smaskig nonsensåsiktsvädrande?

Medlem

@Mirage:

Nu har jag inte spelat varken The Division 2 eller GR: Breakpoint (gäller hela Ghost Recon serien för att vara exakt), men är ett spel dåligt för att det inte når ett uppsatt säljmål som i The Division 2's fall? Det har fått rätt bra betyg har jag för mig.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ryckt upp sig? Är det därför som Division 2 och Breakpoint misslyckades med sina säljmål?
Nej, de lyssnar inte, och detta är resultatet.

Säljmål (finansiellt mål på hur många enheter som ska säljas) ≠ Spelets kvalitet

Division 2 fick bra betyg och hade en relativt problemfri start (jämfört med många andra onlinespel). Kan ju bero på mycket, t.ex. att marknaden är annorlunda nu med alla F2P BRs etc.

1
Skriv svar