Ubisoft gör det omöjligt av avbeställa ubisoft+?

Medlem
Ubisoft gör det omöjligt av avbeställa ubisoft+?

Verkar som det finns ett desperatförsökt att behålla prenumeranter i ubisofts prenumerationstjänst ubiplay+

Ubisoft har enda sen i september haft problem med "unsubscribe"-delen av sin tjänst. Men dra pengar från konto klarar ubisoft fortfarande. Tjänst har alltid varit lite undermålig och buggig de 5 åren jag varit med. Precis som ubisoft alla spel när man tänker efter.

Nu när Breakpoint floppat och alla andra spel verkar läggas på is, kanske den konspiratoriskt lagde tänker att det är en del av ett större problem. Vågar man spekulera i att ubisoft rentav kan läggas ner inom en kanske inte alltför snar framtid?

Att inte låta sina kunder unsubscriba på deras tjänst och skylla på tekniska svårigheter håller kanske en vecka men inte i två månader.

Stickprov från ubisofts egna forum:
https://forums.ubisoft.com/showthread.php/2116856-Can-t-cance...

Är det fler som har problem med att avsluta sin prenumeration på ubiplay+?

Medlem

Hotel California:
You can check out any time you like,
But you can never leave!

Läste igenom tråden på deras forum. Om de verkligen medvetet gör det svårt eller t.o.m omöjligt för kunderna att avsluta tjänsten så är det riktigt illa. Något inlägg nämnde att det även raderat inlägg i tråden. Är det något du vet om?

Det är ruggigt dåligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Känns inte som om de gör det medvetet, om de gör det måste de bryta mot någon konsumentköplag helt klart.

Medlem

Om jag inte kommer ihåg fel måste man enligt svensk lag acceptera uppsägningar oavsett hur de kommer in, så skicka dem ett mail till supporten där du säger att du vill säga upp det. Borde räcka. Fortsätter de dra pengar efter det kan du säkert få dem tillbaka, fast då riskerar man precis som med Steam säkert att de raderar ens konto vilket är ett väldigt barnsligt agerande.

Medlem

Det jag främst vänder mig mot är att man måste göra ett kundärende av sin uppsägning.

Tekniska svårigheter och högt tryck på kundtjänst är ju inte acceptabla svar om man haft samma svårigheter mer än sex veckor som också kommer samtidigt som lanserandet av tjänsten ubiplay+.

Lanserar man något så omfattande 2019 så gör man såklart beräkningar på servertryck och antal kundtjänstmedarbetare.

"En månadsprenmumeration som du kan avsluta precis när som helst" ringer falskt om man faktiskt inte hinner vila eller säga upp sitt abonnemang innan ny månad.

Ekonomiskt är det ju ingen förlust men avtal är avtal av ren hederlighet.

Medlem

UBISOFT CAN NEVER STOP DIGGIN THEIR GRAVE!

1
Skriv svar