Mössa inomhus?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Inom militären gör man bland annat IQ-tester för att se om folk platsar i ledarpositioner.

Ahhhh hahaha

Medlem

Denna tråden är lika fånig som alla de människorna här inne som tycker mössa inomhus är ett problem.

Inaktiv
Skrivet av Sillgam:

Denna tråden är lika fånig som alla de människorna här inne som tycker mössa inomhus är ett problem.

Vad fånigt skrivet!

Medlem

Håller med, tyg på kroppen inomhus är vidrigt. Så ohygieniskt! Av med kläderna så fort ni går innan för dörren.. Hur ointelligent är det inte och gå runt med en mössa på huvudet inomhus?! Eller en tröja?! Märks att skolan går utför när man läser den här tråden..
.
.
.
.
.
😂❤️

Skrivet av Duke_Gamer:

att ha mössa på eller inte har med vett o etikett o göra? Vad tusan är det här 1800-kalt där det fisförnäma rike folket blir upprörd om någon har huvudbonad på sig inomhus. Må nog säga det finns nog viktigare saker i levet än att bryr sig om någon ungdom har mössa/keps på sig inne.

Stör man sig på det kanske man har för lite saker att oroa sig för i livet och ska nog skatta sig lyckad i så fall att man har sånt bra liv att man kan oroa sig om någon har något på skallen.

Själv skiter jag vad folk har på skallen inom hus, jag är snarare ofta oroad om personen har något i skallen.

Att ungdomar har det är ju inte särskilt konstigt. De saknar erfarenhet, mogenhet och därtill försöker hitta sin plats i tillvaron, genom att utmana samhällets informella regler för hur en vuxen person deltar i det offentliga rummet. Detta är förstås något vi kan förlåta eftersom det är en naturlig del av uppväxten.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Tycker personligen inte att det är ett så stort problem om någon har keps/mässa på sin arbetsplats förusatt de inte jobbar som t ex kassabiträde eller annat serviceyrke rent generellt.

På finrestauranger och speciella tillställningar t ex bröllop är det bara pinsamt dock.

Basic stuff...

Jag tycker då dock att det är ett stort problem om någon har mässa på sin arbetsplats!

Skägg.
10 Chambers

signatur
Skrivet av AplAy:

Jag tycker då dock att det är ett stort problem om någon har mässa på sin arbetsplats!

Att tycka det e ett stort problem känns som att som att man inte läst nyheterna dom senaste åren.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

Att tycka det e ett stort problem känns som att som att man inte läst nyheterna dom senaste åren.

Du missa nog hans försök till komedi på min autokorrekts bekostnad

Skrivet av anon_326725:

Du missa nog hans försök till komedi på min autokorrekts bekostnad

aha, haha jaja så kan det gå, men jag står fast vi det endån att man inte har läst nyheterna om man tycker det, även AplAy inte tycker så.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

aha, haha jaja så kan det gå, men jag står fast vi det endån att man inte har läst nyheterna om man tycker det, även AplAy inte tycker så.

Nu är det ju förvisso en tråd skapad för att diskutera ämnet.
Vissa är emot det och andra inte. Precis som med allt annat man kan diskutera .

Bara för att det sker hemskare saker i världen så ska man inte automatiskt ignorera allt man ogillar som inte råkar vara lika hemskt som en tyfon i japan t ex.

Lite som när folk säger till en att sluta gnälla över ett brutet ben för att det finns folk i världen som blivit av med sitt ben. Trams.

Skrivet av anon_326725:

Nu är det ju förvisso en tråd skapad för att diskutera ämnet.
Vissa är emot det och andra inte. Precis som med allt annat man kan diskutera .

Bara för att det sker hemskare saker i världen så ska man inte automatiskt ignorera allt man ogillar som inte råkar vara lika hemskt som en tyfon i japan t ex.

Lite som när folk säger till en att sluta gnälla över ett brutet ben för att det finns folk i världen som blivit av med sitt ben. Trams.

Hänvisade mer till om man tycker det är ett stort problem, tycka det e oproffsigt eller irriterand visst. Men stort problem? Nej tycker jag inte.. Så inte trams tycker jag


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv
Skrivet av Snake Plissken:

Hänvisade mer till om man tycker det är ett stort problem, tycka det e oproffsigt eller irriterand visst. Men stort problem? Nej tycker jag inte.. Så inte trams tycker jag

Är det många i tråden som uttrycker att det är ett _stort problem_ då eller är det helt enkelt bara folk som tycker det är oproffsigt/ovårdat och liknande?

Skrivet av anon_326725:

Är det många i tråden som uttrycker att det är ett _stort problem_ då eller är det helt enkelt bara folk som tycker det är oproffsigt/ovårdat och liknande?

Men nu var min första post till en som skrev det var ett stort problem,visserligen ett skämt med dej på din autocorrect.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare
Hitler reagerar på mössa inomhus

LÄNK:
https://captiongenerator.com/1553772/Hitler-reagerar-p-mssa-i...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

hehe bra skit!

Medlem

Stör mig inte på mössor inomhus i sig själv. Däremot så upplever jag personer som bär mössa inomhus som omogna och respektlösa.

Skrivet av Alexraptor:

Stör mig inte på mössor inomhus i sig själv. Däremot så upplever jag människor som gör det som omogna och respektlösa.

Ah, det sedvanliga "Den som sa det, han va' det"-argumentet! Nu börjar vi närma oss grundskolenivå.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Hörde sen han dog av själförvållad blyförgiftning kort efter han läst en artikel i FZ om fyra bilder på olika grafikinställningar i Red Dead Redemption 2 var äkta eller inte.

Han fick aldrig reda på om bilderna var äkta eller inte... *ledsam violmusik

Först kidnappar du Arnolds dotter och nu detta, när ska Bennetts våld mot kända österikare ta slut??? #meintoo

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ah, det sedvanliga "Den som sa det, han va' det"-argumentet! Nu börjar vi närma oss grundskolenivå.

Hoppsan så galet det kan bli med grammatiken, nej det var faktist inte alls vad jag ämnade att säga. XD

Medlem

Fantastiskt kul tråd! Mössbärandets vara måste ligga i den svenska "essensen".

Medlem

Mästerlig!

Medlem

Mössa inomhus bryr jag mig inte så mycket om. Men kostymkravet på vissa arbetsplatser tycker jag är otroligt löjligt däremot.

Tråddemonen
Testpilot

Tycker mankini ska vara acceptabelt att ha på sig på bussar, tåg och tunnelbanor.

Geeks Gaming

Hur vågar du förvandla Geralt till en äldre version av Justin Bieber?! #kränkt

Skribent

Det sitter i ryggmärgen att tycka att det är oförskämt och ouppfostrat att ha mössa inomhus, men jag har väldigt svårt att rättfärdiga det, utöver att det är ett utomhusplagg.

Det är lite som personer som kommer in och sätter sig med vinterjackan i köket när de kommer hem till en. Man får intrycket att de är stressade och beredda att gå närsomhelst, eller inte känner sig "trygga" i ens hem.

Inte särskilt logiskt, det inser jag, men det sitter som sagt i ryggmärgen. Jag har dock lyckats kasta av mig tramset med att man inte får ha armbågarna på bordet när man äter (så länge det finns plats).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NordhNet:

Hur vågar du förvandla Geralt till en äldre version av Justin Bieber?! #kränkt

Mitt Photoshop lyder inga lagar skrivna av mänskligheten.


signatur
Medlem

Jag fick en ny profilbild

jbx
Medlem

Vilken underhållning den här tråden är!

Ang diskussionen så har jag aldrig lagt en procents energi på vad andra människor har eller inte har på huvudet inomhus. För mig är det lika fånigt som att diskutera storlek på frillor, ett stort hår måste ju vara ohygieniskt och varmt att bära inomhus...
Är det okej att ha mössa inomhus om du är skallig och åt h-vete fel om du har dreads?
Ni underhåller hursomhelst:-)


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

"Ju högre status man har desto mer kan man sticka ut. Bara döda fiskar följer strömmen."
Ju högre status du har desto mer tolererar gruppen så länge du fortsatt följer gruppens formella och informella regler.
(Fiskar simmar både uppströms och nedströms)

Så du har ändrat åsikt alltså? Du håller med om det jag säger, att en med högre status kan sticka ut mer.

Skrivet av hannes.theorell:

"har en stark personlighet och har hög status i gruppen på grund av det så kommer man undan med mer"
Så länge du inte bryter mot gruppens regler så kan personlighet och status hjälpa dig att hålla dig kvar i gruppen.

Samma här.

Skrivet av hannes.theorell:

"En ledare sätter sina egna regler och får andra att följa dem."
Gruppen bestämmer gemensamt reglerna, en ledare leder gruppen med reglerna som stöd.

Jag skrev att en ledare KAN sätta egna regler. En tillräckligt stark ledare kan ändra reglerna för gruppen. Ju starkare ledare desto större chans att gruppen accepterar det.

Skrivet av hannes.theorell:

"Litar gruppen på hans överlägsna intelligens/vetande/handlingskraft tillräckligt mycket så gör de exakt som han vill och följer hans exempel."
Helt beroende på de yttre förutsättningarna. Om ett annat sorts ledarskap är bättre lämpat kommer sannolikt gruppen att skifta ledarskap.

Vilket är precis det jag säger.

Skrivet av hannes.theorell:

"Ta pastorn i Knutby, han lyckades övertala sin församling att hans väg var den rätta fast den innehöll att han skulle ha sex med gifta kvinnor och sedan lyckades han övertala en undersåte att begå ett mord."

Vilket inte är en korrekt bild över händelserna i Knutby, på det sätt jag förklarat i inlägget som svarade på det här.

Du kan ta andra exempel om du vill, typ Charles Manson eller någon av de där självmordssekterna. Poängen är att en tillräckligt stark ledare kan få sina undersåtar att göra nästan vad som helst.

Skrivet av hannes.theorell:

"Ledarskap är absolut kopplat till överlägsenhet i förhållande till gruppmedlemmarna. Optimalt ska en grupp ha den ledare som har störst chans att leda dem rätt och det har ledaren som har de bästa personliga egenskaperna för att det ska hända."

Det kan vara korrekt men det så här ser det oftast inte ut. Den eller de som är bäst lämpade utifrån gruppens förutsättningar kommer att leda gruppen.

Hur ser det inte ut menar du? Att den bäst lämpade är bäst ledare är precis det jag säger. Den som har bäst lämpade egenskaper för att leda gruppen rätt kommer vara den bästa ledaren.
Du säger att jag har fel och sen säger du exakt samma sak som jag fast bara med andra ord. Väldigt oärlig argumentation.

Skrivet av hannes.theorell:

"Gruppen har lättare att acceptera en ledare som de ser som bättre än de själva"

Inte alls. Gruppen har lättare att acceptera en ledare de ser som kompetent inför uppgiften. En ledare behöver inte vara bäst, bara bäst lämpad för sin uppgift.

Vilket är precis det jag säger.

Din argumentationsteknik verkar vara att du låtsas som att du tyckte som din meningsmotståndare hela tiden när du märker att du har fel och sen argumenterar du mot luft istället.

Skriv svar