Efter Ninja – även Twitch-stjärnan Shroud till Microsofts Mixer

Robot
Efter Ninja – även Twitch-stjärnan Shroud till Microsofts Mixer
Medlem

Hur länge håller en eventuell "bump" i sig?

Enligt någon rapport som publicerades för ett tag sedan hade ju Mixer färre tittare en dryg månad efter att Ninja flyttat än man hade före flytten.

Pengar i sjön?

Ambassadör
Xbox

@Margy: Temporära bumps är inte poängen. Det är en långsiktig strategi för att möta upp Google och Amazon i Cloud Wars längre fram. Google (Stadia) har Youtube och Amazon har Twitch.

I det kortsiktiga perspektivet kan man se de här två värvningarna på lite olika sätt. Ninja, vars popularitet och igenkänningsfaktor går långt utanför den normala "gamer-sfären", rekryterades för att få folk att få upp ögonen för Mixer. Många som inte ens visste att det fanns innan, vet det nu.
Shroud är lite annorlunda, det är mer av en riktad värvning för att få folk till plattformen från Twitch. Det är förmodligen bara den första av den typen i en lång rad kommande värvningar.


signatur

Jump in.

Medlem

Förstår honom. Gissar på att han vill skydda varumärket. Twitch har verkligen gått ner sig den senaste tiden.

Inaktiv

Bra! Twitch behkver konkurrens. Man drömmer ju om dagen när Youtube får en utmanare så de kommer ner lite på jorden...

jkw
Medlem

Fattar inte vad folk gillar med twitch. YouTube ftw

phi
Medlem

Microsoft signar streamers inför Halo Infinite. Ni läste det här först.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av phi:

Microsoft signar streamers inför Halo Infinite. Ni läste det här först.

Definitivt!


signatur

Jump in.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Microsoft signar streamers inför Halo Infinite. Ni läste det här först.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2019/08/04/microsofts-...

Medlem

Vem bryr sig, det är the two time som gäller.

Medlem

Kul.. typ.. Han gör väl som han vill. Gillar jag en streamer så kollar jag på personen oavsett vilken plattform personen kör på. Kanske undantaget om det är Taliban-stream-frenzy eller KKK-uber-stream.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Vem bryr sig, det är the two time som gäller.

Vad/Vem är det?

Medlem

Vet ej om det gär var det smartaste draget.. Visst kortsigtigt ger det säkerligen en fet slant men i det långa loppet? Det här känns lite som youtube vs google videos förr i tiden.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Vet ej om det gär var det smartaste draget.. Visst kortsigtigt ger det säkerligen en fet slant men i det långa loppet? Det här känns lite som youtube vs google videos förr i tiden.

Själv tycker jag att Twitch har gått över till mer "Just chatting" nuförtiden. Mixer känns mer som ett gaming alternativ. Just chatting har också blivit en sektion som har spridit lite för mycket "drama" på plattformen. Vilket gör att det känns oseriöst. Men det drar säkert stor publik. Men frågan är om det är detta som gamers vill ha, vilket är Shrouds målgrupp. Vill han ha edgy kids som säger n-ordet?

Inaktiv
Skrivet av Maysay:

Själv tycker jag att Twitch har gått över till mer "Just chatting" nuförtiden. Mixer känns mer som ett gaming alternativ. Just chatting har också blivit en sektion som har spridit lite för mycket "drama" på plattformen. Vilket gör att det känns oseriöst. Men det drar säkert stor publik. Men frågan är om det är detta som gamers vill ha, vilket är Shrouds målgrupp. Vill han ha edgy kids som säger n-ordet?

Sen att twitchmodsen white knightar alla girl streamers gör hela grejen mer tragisk. Bra med alternativ!

Medlem
Skrivet av phi:

Microsoft signar streamers inför Halo Infinite. Ni läste det här först.

Verkligen inte här först.
Men det är ett rimligt antagande!

Medlem

Då är det väl bara en tids fråga innan De. Kommer över med då...?
Tycker det är kanon.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326725:

Vad/Vem är det?

DrDisrespect.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av nils45:

Vem bryr sig, det är the two time som gäller.

Håller med.
Inte för att jag följer nån streamer men vill man ha lite lätt snabb underhållning funkar Doctorn alltid. Han gör iaf nåt eget.
Ninja känns som en random kid som halkat in på ett bananskal med färgat hår pga Fortnite och shroud är väll också duktig men fullständigt ointressant


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska mycket till för att tittarna ska hänga på till Mixer. Jag menar Ninjas stream har väl tappat 70-75% i tittarantal, följer inte Fortnite men jag gissar att folk helt enkelt började titta på någon annan på Twitch, för inte slutar dem titta öht.

Långsiktigt får man väl se vad som händer men det behövs många stora streamers så att det blir samma bredd som Twtich. Typ DrDis för humor/gaming, Asmongold för WoW-scenen, någon av de stora ryska streamarna för Dota2 samt några av de stora engelsktalande osv, osv.

En medelstor stream på Twitch har idag fler tittare än hela Mixer som plattform, bara det säger en hel del om hur långt kvar dem har att vandra.

Avstängd

Shroud är en bra spelare, klart mycket bättre än DrDisrespect ("The Two Time") men hans röst passar bättre för att söva folk som skall opereras. Tyvärr förstör rösten hans stream imho. DrDrisrespect ser jag mest bara på underhållningen, främst när han dampar på alla som är bättre än honom på spel vilket är många, haha. Hans följare beter sig också rätt mycket som sektmedlemmar ibland.

Skrivet av IMSG:

Ska mycket till för att tittarna ska hänga på till Mixer. Jag menar Ninjas stream har väl tappat 70-75% i tittarantal, följer inte Fortnite men jag gissar att folk helt enkelt började titta på någon annan på Twitch, för inte slutar dem titta öht.

Långsiktigt får man väl se vad som händer men det behövs många stora streamers så att det blir samma bredd som Twtich. Typ DrDis för humor/gaming, Asmongold för WoW-scenen, någon av de stora ryska streamarna för Dota2 samt några av de stora engelsktalande osv, osv.

En medelstor stream på Twitch har idag fler tittare än hela Mixer som plattform, bara det säger en hel del om hur långt kvar dem har att vandra.

Precis. Jag tror många ser Twitch som "Steam av streams" - det är där man hänger för att hitta olika streams vare sig det är gaming, just chatting eller creative/konst. Även om det är bra med konkurrens så tror jag det blir samma effekt som med tonvis olika launchers: behöva ha massa olika länkar till flera olika streamsidor och komma ihåg vilka som hade vilka streamers där och så vidare.

Medlem

Tycker det är helt rätt för någon som redan har gjort ett namn för sig själv att ta chanser så som Shroud och Ninja gjort. Twitch är ju den största plattformen och då blir alla tabbar oerhört uppmärksammade, det leder till mycket frågor om hur länge de kommer vara på topp och vad de kommer göra för att gottgöra det eller använda för att sopa det under mattan. Tycker att Twitch har mestadels snubblat över sina framgångar och försöker nu återskapa det med 'features' och uppdateringar vi både efterfrågat men också aldrig behövt, till en viss del så funkar det. Ingen idé för oss mindre streamers att byta plattform dock tycker jag men det är bara min åsikt.

Thanks for coming to my TED talk.


signatur

Love, Dedication and Aim.
www.twitch.com/unforgottenlive

Medlem

Ytterligare en ganska stor streamer drog till Mixer idag, Gothalion. Streamade oftast grind fps spel, främst Destiny 1-2.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av unforg0tten:

Tycker det är helt rätt för någon som redan har gjort ett namn för sig själv att ta chanser så som Shroud och Ninja gjort. Twitch är ju den största plattformen och då blir alla tabbar oerhört uppmärksammade, det leder till mycket frågor om hur länge de kommer vara på topp och vad de kommer göra för att gottgöra det eller använda för att sopa det under mattan. Tycker att Twitch har mestadels snubblat över sina framgångar och försöker nu återskapa det med 'features' och uppdateringar vi både efterfrågat men också aldrig behövt, till en viss del så funkar det. Ingen idé för oss mindre streamers att byta plattform dock tycker jag men det är bara min åsikt.

Thanks for coming to my TED talk.

Håller helt med. Kollar dagligen på ChocoTaco som spelat en hel del Pubg tillsammans med Shroud, han tyckte det var självklart att ta chansen att flytta på sig om man får erbjudandet. Streaming är nog inget man planerar att göra hela livet som sysselsättning, så gör det bästa av det.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

DrDisrespect.

Vad/Vem är det?

Moderator | Testpilot
Skrivet av ZerotheCat:

Vad/Vem är det?

En känd och mycket omtyckt streamer på Twitch.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

När kan de flytta tillbaka till twitch, hur länge är de låsta till sitt mixer kontrakt är det någon som vet?

1
Skriv svar