Diskutera – Vilket Call of Duty är bäst?

Robot
Diskutera – Vilket Call of Duty är bäst?
Avstängd

"Cod 4" & Cod:MWII.

Medlem

Är svag för CoD 2 men första spelet är svårslaget. Gillade även Black Ops 4 men har svårt att värdera ett multiplayer only-spel lika högt som delarna med solokampanj.

Medlem

Definitivt Call of Duty Ghost, 5/5. Ett av mina best of all time spel!

Geeks Gaming

Cod:uo, 2, 4, Waw och bo1. Efter de gick det utför i 110.

Medlem

Inget annat har ens varit i närheten av MW2. Det hade allt. Ghosts är lika klart sämst.

Medlem

World at war och cod2


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ettan kändes fräscht, som ett bättre Medal of Honor. Tvåan spelades friskt på LAN och fyran var väl det sista jag gillade. Struntade i de två efterkommande men spelade Black ops som var lite småintressant, men det fanns inget som helst nytt så sen dess har jag inte spelat något mer ur serien. Svårt att säga vilket som var bäst, ettan troligtvis, men tvåan har jag nog spelat mest.

Medlem

Ettan är nog det jag gillat mest, som Tomten skrev så kändes det som ett bättre eller framförallt mer "Krigigt" Medal of Honor, som yngling som precis konsumerat massa saving private ryan och band of brothers så var det en fröjd. Modern Warfare 1 gillade jag väl lite lagom, fastnade mest för Chernobyl-uppdraget samt något uppdrag i ryssland där man fick placera ut minor och försöka hålla nån kulle och sakta men säkert falla tillbaka.

Medlem

det bästa call of duty är ju såklart

Call of Duty: Legends of War

glömde ni lägga till den i röstningen

Medlem

Call of Duty 1 och 2 var riktigt bra. Sedan uppskattade jag Call of Duty: World at War. CoD 4: Modern Warfare var en höjdare även det som jag röstade på här i pollen.

** Saknar FZ's halvbetyg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Call of Duty 4: Modern Warfare är det spelet jag har haft jävligt roligt i genom åren speciellt så moddade servar som freeze tag och annat.

Det är lite som att ställa frågan: "Vilket djurs fekalier tycker du bäst om att äta?", till någon som inte är koprofag.

Medlem

Cod4 helt klart. Gillar även CoD3 som jag tycker är ett av seriens mest underskattade.

Medlem

Jag hade en för gammal speldator för gamla MW tiden. Första CoD jag köpte var BO2 och det gillade jag men min favorit är nog WWII. Gillar dess ljudbild skarpt och WWII-stämningen som är betydligt bättre än den i BFV enligt mig.

Medlem

Jag har spelat COD så causal så jag kan inte säga med säkerhet, men valde första.

DÄREMOT ärt jag sjukt irriterad över att PC-utgåvan nu är dyrare än konsolen - när det alltid varit tvärt om tidigare.
Men det är väl det man får leva med när konkurrens mellan återförsäljare försvinner iom (som i det här fallet) BattleNet.

PS. Jo jag köper ändå. Ville bara låta lite.

Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Jag har spelat COD så causal så jag kan inte säga med säkerhet, men valde första.

DÄREMOT ärt jag sjukt irriterad över att PC-utgåvan nu är dyrare än konsolen - när det alltid varit tvärt om tidigare.
Men det är väl det man får leva med när konkurrens mellan återförsäljare försvinner iom (som i det här fallet) BattleNet.

PS. Jo jag köper ändå. Ville bara låta lite.

Därför man inte köper på en gång. Jag har själv inte köpt ett spel för över 300kr sedan Dead Space, då man var ung och dum.

Medlem

Har alla. Kan inte välja.


signatur

autograph

Medlem

CoD4! Lätt. Upptäckte CoD2 efteråt och insåg att det (också) var helt fantastiskt i multi! Tyvärr lite för sent.. Spelade tyvärr för mycket MW2 ooch somnade med blops, därefter gick CoD i graven, sov gott!

Medlem

CoD:MW2 om det hade haft dedikerade servrar och något sätt att kicka/banna fuskare, isåfall hade jag nog spelat det än idag.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Därför man inte köper på en gång. Jag har själv inte köpt ett spel för över 300kr sedan Dead Space, då man var ung och dum.

Shit, då är jag gammal.. skitgammal och dum.

Medlem

Första Call of Duty var bra för sin tid, spelade MYCKET multiplayer i det, CoD2 var också ok.
CoD MW hade grym single player... lirade aldrig MP.

Medlem

Kanske lite fel tillfälle att dra en poll samma dag som senaste spelet släpps, har spelet varit ute tillräckligt länge för att man ska kunna avgöra vilket som är bäst? Mw2 har jag absolut haft mest roligt i, så det får bli mitt svar.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Kanske lite fel tillfälle att dra en poll samma dag som senaste spelet släpps, har spelet varit ute tillräckligt länge för att man ska kunna avgöra vilket som är bäst? Mw2 har jag absolut haft mest roligt i, så det får bli mitt svar.

Fast det senaste spelet är inte ens ett valbart alternativ...

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Därför man inte köper på en gång. Jag har själv inte köpt ett spel för över 300kr sedan Dead Space, då man var ung och dum.

Ehh spelen är värda mer än 300kr, de är tom billigare än på 90-talet generellt (i förhållande till då såklart). Ja pc-spelen har gått upp, men inte så konstigt på 20 år. Faktiskt förvånad att de inte är dyrare i butik i Sverige med tanke på vår kassa krona.

Sen om du har som princip att inte betala mer får ju stå för dig :), men det är inte marknadsvärdet för fullprisspel av AAA kvalite och kommer aldrig bli.

Medlem

Föredrar helt klart när krigsspel baseras på verkliga krig och slag. Hade garanterat köpt det senaste CoD om det, liksom Medal of Honor (2010), utspelat sig i Afghanistan istället för någon påhittad halvmesyr.

Spelar fortfarande hyggligt regelbundet de CoD som utspelar sig under andra världskriget. Brukar dock skippa påhittade slag som sänkningen av Tirpitz och förstörandet av Eder Damm i ettanwttan och den Hollywoodaktiga jakten på pansartåget i WWII. CoD 2 är nog fortfarande favoritspelet. Mycket bra variation på miljöerna i det spelet.

Medlem

Fyran var bäst. World at War får en hedersplacering för att det var första spelet med Nazi Zombies, vilket var sjukt roligt.

MW2 slopade dedikerade servrar vilket fick mig att skippa spelet helt, och var enligt mig början på nedgången med ännu större fokus på casual.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Geeks Gaming
Skrivet av Shrudder:

Fyran var bäst. World at War får en hedersplacering för att det var första spelet med Nazi Zombies, vilket var sjukt roligt.

MW2 slopade dedikerade servrar vilket fick mig att skippa spelet helt, och var enligt mig början på nedgången med ännu större fokus på casual.

Kan inte mer än hålla med. Även om jag fick Mw2 och la typ 500 timmar i Muliplayern så kan jag inte ens rekommendera spelet.
Va som sagt där Dedikerade servrar försvann. Du gick från att va en soldat bland många till att bli en superhjälte. Storyn va bara generisk. DLC kom till spelet och dom tog 15$ för 3 kartor som du antagligen aldrig fick spela pga jävla lobby systemet där du inte får bestämma gamemode eller karta du vill spela. Så mycket killstreaks så folk börja campa ofantligt mycket. P2P system med världens sämsta nätkod som fortfarande typ är kvar.

Medlem

Helt klart CoD4. Storyn var så bra att jag minns några uppdrag än idag (All Ghillied Up!) och MP var makalöst. Förknippar spelet med högstadiet på ett väldigt härligt sätt också.

Sen har jag även fantastiska minnen från MW2. Kompisen kom över och lanade hos mig på sin medtagna PS3 och vi bockade av väldigt många Special Ops uppdrag innan vi norpade Platinapokalen. Åhh!

Black Ops II MP spelade jag också en hel del av. Har spelat totalt sju stycken av listan annars.


signatur

I'm like you, I have no name.

1
Skriv svar