Ghost Recon: Breakpoint underpresterar, Ubisofts VD besviken

Robot
Ghost Recon: Breakpoint underpresterar, Ubisofts VD besviken

Ser längre tid mellan multiplayer-spel som en lösning.

#ghost-recon-breakpoint, #ubisoft


Gnällkuk

Men va? HUR kan man vara förvånad? Var det ens någon som trodde på spelet efter att allmänheten fick spela öppna betan? Att man dessutom öste på med hur mycket mtx som helst hjälpte knappast spelet. Betor är som vi alla vet en maskerad demo, vill man verkligen testa spelet får man se till att kalla det "alpha" och ha det mycket tidigare.

Det går inte att ha en "beta" några veckor innan släpp, finns ingen chans i världen att man hinner åtgärda saker i tid, eller inte riskera att paja annat.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag vet ju varför jag själv inte köpt. Alla reor samt gamepass har ju gjort att man skapat en sjuklig backlog. Finns bara ett spel jag köpt till fullpris senaste året och det var red dead Redemption 2. I övrigt är ju fullpris i stort sett helt ointressant.

Medlem

För mig har GR blivit mer ointressant iom steget mot Open World. Visst. Spelade Wildlands och hade en del kul i Coop. Men det känns inte taktiskt eller realistiskt på det sättet som tidigare spel i GR serien.

Utöver detta så är det hela settingen med drönare etc som känns så oerhört ointressant ens om spelet hade känts polerat i övrigt.
Men detta gjorde det ointressant för mig oavsett koppling till Tom Clancy eller inte.

Jag testade bara under "betan" och det räckte för mig.

Att det sedan ska gå ut över andra spel som inte ens har med detta fiasko att göra är ju tråkigt. Även om jag inte direkt väntar på något av de andra. Men man får se det från den positiva sidan. Det blir ju mindre konkurrens om tiden för spel som RDR2, Ori och Cyberpunk!

Medlem

Här ska vi se då...

- Buggfest utan dess like.
- Avsaknad av AI-kompanjoner.
- Medioker handling som bäst, vedervärdig som värst.
- Onödig implementering av rpg-inslag.
- Onödig grind.
- Fruktansvärda fordon.
- Typiskt statisk, copy-pastad Ubisoft-värld som aldrig någonsin känns levande.

Medlem

Köpte Wildlands som jag tyckte var buggigt och under all kritik. Avstod från Breakpoint för det såg 5 ggr värre ut. Måste erkänna att det gör mig lite mysig i magen att höra att spelet gick skit, för det är skit. Folk börjar äntligen själva förstå vilken smörja till bajs Ubisoft är.

Man kan inte "låna" de bästa delarna från andra spel och försöka skapa en unik upplevelse, dessutom är alla trötta på MT att det rinner galla från våra öron.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De borde bara acceptera att de gör dåliga spel.
Och anställa bättre folk som kan styra deras utvecklare i rätt riktning. Istället ljuger de för sig själva.

Medlem

Gillar GR, tycker det är sjukt kul med open world och miljöerna är riktigt trevliga. Har inget att jämföra med heller då jag inte lirat tidigare GR, men tycker det är ett kul spel so far efter ca 40 timmar.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Bra att detta sker! större krav på spel ska det vara än det här. Ghost Recon Breakpoint var ju ren skit när man spela öppna betan.

Geeks Gaming

Kunde jag också räkna ut med gluteus maximus och en bit krita.
De generiska Ubisoft open world spelen är så tråkiga. Och dom har inte lyckats göra något riktigt bra Tom Clancy spel på många år.
Första Ghost Recon som kom ut 2001... 18 år sedan har bättre inlevelse än Breakpoint/Wildlands.
1. Kunna välja vilka och hur många Ghosts du ska ha i ditt team.
2. Lägga dom i olika Squads
3. Förlora du en soldat som du ev hade levlat upp så är soldaten borta. Går inte använda längre.
4. Ta kontrollen över vilken av dina soldater när du än vill.
5. Ge order till dina Squads.
6. Bestämma om dina soldater ska va aggressiva/passiva/defensiva, springa/gå/hålla position.
7. Göra special uppdrag för att låsa upp extra soldater med special vapen.
8. Fienden är dödlig. Skott dödar.

Breakpoint är mer eller mindre The division i djungel utan bullet sponge.

Avstängd

Klart spelet får svagt mottagande när huvudpersonerna har inkorrekta huvudbonader - en utan när det är kallt utomhus, en med keps bakfram, och en med fiskhatt utan fiskespö (tänk om - gör rätt!) :

Trevlig hälg!

Medlem
Skrivet av Peer165:

Här ska vi se då...

- Buggfest utan dess like.
- Avsaknad av AI-kompanjoner.
- Medioker handling som bäst, vedervärdig som värst.
- Onödig implementering av rpg-inslag.
- Onödig grind.
- Fruktansvärda fordon.
- Typiskt statisk, copy-pastad Ubisoft-värld som aldrig någonsin känns levande.

Du sade det jag tänkte, speciellt med onödiga RPG inslag och onödig grind. Det hör inte hemma, enligt mig, i ett GR spel. Det är bara en time sink i detta fallet, inget annat.


signatur

I drank what?

Medlem

Förstår inte riktigt varför ni vill ha AI-kompanjoner? Någon som kan förklara vad det skulle vara bra för?
Jag spelar ju uteslutande coop så jag kanske inte hajjar, men när jag spelar solo funkar det bra att mysa runt i miljöerna och skjuta folk på random.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Dåligt spel som fått hård kritik i flera månader säljer dåligt. Årets chock.

Spelet har helt enkelt blivit för likt division 2 när det gäller gameplay. Sen att det bara gjorde allt sämre hjälpte inte mycket.

Sen när är det smart att göra olika spelserier så enormt lika att det lilla unika spelet har kvar försvinner i mängden. Live spel ska leva under väldigt länge, att då släppa 2 st väldigt lika spel under samma år är bara att skjuta sig själv i foten.

Medlem

Jag spelade det i 3 - 5 dagar sedan blev det alldeles för repetitivt, det var kul ett tag dock.

Felet tycker jag är att spelet försöker inte vara Ghost Recon, det försöker vara The Divison.

Hade de bara tagit Wildlands och gjort det bättre så hade det varit en succé tror jag.

Medlem

Jag testade betan och störde mig enormt på att det flöt in i The Division så mycket med RPG o Level inslag. Sånt ska inte vara i denna före detta anrika serie anser jag. Hoppas de låter kommande Watch Dogs 3 vara just Watch Dogs o inte drar in massa onödigt crap i spelet. Jag är deremot väldigt nöjd med UBIsofts senaste Assassin's Creed: Origins & Odyssey spel som båda 2 jag har lirat i över 200 Steam timmar o leder min statistik topp över mest spelade.

Skrivet av Rincewind:

Förstår inte riktigt varför ni vill ha AI-kompanjoner? Någon som kan förklara vad det skulle vara bra för?
Jag spelar ju uteslutande coop så jag kanske inte hajjar, men när jag spelar solo funkar det bra att mysa runt i miljöerna och skjuta folk på random.

Jag lirar endast single player spel och lirade det förra spelet WildLands vilket jag hade kul i trots brister. Jag vill väldigt gärna ha med mig datorstyrda medhjälpare som följer en själv istället för att lira med riktiga människor då jag inte kan få ta min egna tid med spelet och utforska som jag vill. Det är lite hektiskt för egen del. Jag gillar att få hjälp i form ut av AI.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Har inte spelat spelet så kan knappt säga något om spelet men hans egna orsaker är långt ifrån de verkliga orsakerna.

-Pay 2 win system är ju en stor orsak till dåliga försäljningen.

-Många säger att spelet helt enkelt är sämre än förra spelet.

-Sjukt buggigt vad jag har förstått.

Okay han kanske nämner några av dom här sakerna men undviker ändå dom stora problemen.

Medlem
Skrivet av Peer165:

Här ska vi se då...

- Buggfest utan dess like.
- Avsaknad av AI-kompanjoner.
- Medioker handling som bäst, vedervärdig som värst.
- Onödig implementering av rpg-inslag.
- Onödig grind.
- Fruktansvärda fordon.
- Typiskt statisk, copy-pastad Ubisoft-värld som aldrig någonsin känns levande.

Medlem
Skrivet av Halvars90:

Hade de bara tagit Wildlands och gjort det bättre så hade det varit en succé tror jag.

Detta är exakt vad dom borde ha gjort. Wildlands i slutpatchat skede var ett riktigt bra spel i mina ögon (om man kan se bort ifrån den oändliga mängden bugs i deras DLC-paket).

Annars håller jag förövrigt med de flesta ovanstående talare i tråden. Det var ett spel jag såg fram emot, men efter 2 betor slutade med att jag vägrade köpa det.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

"innovations" lmao Vilka j'vla innovationer?

Det patetiska är ju alla Division 2 youtubers/streamers mm som klagar på det spelet och sen går och kör Breakpoint och påstår att det spelet är så j'vla bra. lmao

Medlem
Medlem

"It's a fucking shop"

WAB - 2019
Breakpoint

Medlem

JS bästa hittills!
Notera särskilt de sista sekunderna i videon där Jim summerar hur spelet är i sin helhet.

Ambassadör
Xbox

De var även besvikna över hur Division 2 presterade, även om det inte var lika illa som Breakpoint.
Det är nog ingen slump att de sköt fram så många spel nu. Blir nog en hel del "gör om, gör rätt" på några av Ubisofts studios ett tag framöver.


signatur

Jump in.

Medlem

De tappade mitt intresse helt när de går från ett "verkligt" Wildlands till en ganska gäspig historia med en massa robotar..

Medlem

Jag är så nöjd över att det säljer dåligt. Breakpoint känns som ett prakt-exempel av vad den branchen behöver mindre av.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Men va? HUR kan man vara förvånad? Var det ens någon som trodde på spelet efter att allmänheten fick spela öppna betan? Att man dessutom öste på med hur mycket mtx som helst hjälpte knappast spelet. Betor är som vi alla vet en maskerad demo, vill man verkligen testa spelet får man se till att kalla det "alpha" och ha det mycket tidigare.

Det går inte att ha en "beta" några veckor innan släpp, finns ingen chans i världen att man hinner åtgärda saker i tid, eller inte riskera att paja annat.

För att direktörerna/aktieinnehavarna inte är gamers så dom konstant famlar i mörkret. Vi är bara korkat boskap i deras ögon som dom kan pracka på vad som helst.

Medlem
Skrivet av nils45:

Köpte Wildlands som jag tyckte var buggigt och under all kritik. Avstod från Breakpoint för det såg 5 ggr värre ut. Måste erkänna att det gör mig lite mysig i magen att höra att spelet gick skit, för det är skit. Folk börjar äntligen själva förstå vilken smörja till bajs Ubisoft är.

Körde du Wildlands på dator då? För jag spelar det på konsol och har inte haft många buggar, men när jag såg Breakpoint så förstod jag direkt att dom kopierat Division (vilket jag verkligen hatar). Men AC: Origins och Odyssey är för mig två av Ubisoft bästa spel nånsin, efter Splinter Cell triologin då, förstås.

12
Skriv svar