Höga betyg för Call of Duty: Modern Warfare

Robot
Höga betyg för Call of Duty: Modern Warfare
Medlem

Vaknade kl5, startade nerladdningen sen gick jag till jobbet. Blir att spela efter jobbet

Gnällkuk
Skrivet av jehuty:

Vaknade kl5, startade nerladdningen sen gick jag till jobbet. Blir att spela efter jobbet

Starta nedladdning innan man går till jobbet? *laughs in 1Gbit*

Skämt å sido, riktigt sugen på detta! Jag känner mig rädd att MP när man börjar bli gubbe och inte spelat sedan man körde mw2 på ps3 kan bli en horribel upplevelse, men det kanske kan vara kul ändå. Får försöka spela med lite andra gubbar som har reaktionshastighet som en packad 18-åring.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Geeks Gaming

Tills jag får bevis på att dom fixat sin broke nätkod och att dom inte lägger till pay2win saker som dom gjort i typ alla andra CoD spel så tänker jag inte röra de.

Medlem

Ser mycket fram emot just detta, kan vara första cod jag har förhoppningar om att man spelar längre period än 50 timmar.

AW med kollegor idag, spel lördagen om sambon tillåter.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag tror att Fz ger det en 3a som alla andra senare spel i serien?

Avstängd
Medlem

Efter förra årets katastrof så tar jag inte i detta med tång


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem

Köpte o förladdade igår, mindre än fyra timmar kvar på bruket sen är det game. Sambon förvarnad, noll fredagsmys! Ses på PC versionen!

Medlem

Hmm missat detta, är detta en remake/remaster av tidigare delar eller en helt ny version?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Verdurakh:

Hmm missat detta, är detta en remake/remaster av tidigare delar eller en helt ny version?

Nytt spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

OM Activision/Blizzard inte lägger till lootboxes eller pay to win om 1-2 månader så blir det kanske ett köp. Jag stör mig dock fortfarande på att ett helt gamemode är låst till PlayStation 4 i ett år...... Men om lootboxes och pay to win inte kommer till detta spelet så är det en liten vinst mot the corporation iallafall. Man får ta dom vinster man kan få


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Gen
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tills jag får bevis på att dom fixat sin broke nätkod och att dom inte lägger till pay2win saker som dom gjort i typ alla andra CoD spel så tänker jag inte röra de.

Skrivet av Gandy:

OM Activision/Blizzard inte lägger till lootboxes eller pay to win om 1-2 månader så blir det kanske ett köp. Jag stör mig dock fortfarande på att ett helt gamemode är låst till PlayStation 4 i ett år...... Men om lootboxes och pay to win inte kommer till detta spelet så är det en liten vinst mot the corporation iallafall. Man får ta dom vinster man kan få

Kollade på någon dokumentär om tidigare versioner och hur Activision samt utvecklare gör med mikrotransaktioner och...det var ingen trevlig läsning. Även om de säger att de inte ska implementera någon mikrotransaktion så dyker den helt sonika upp ändå. Bara för att det inte är specifika mikrotransaktioner idag eller om två månader betyder inte att det inte dyker upp om tre månader.

Geeks Gaming
Skrivet av Gen:

Kollade på någon dokumentär om tidigare versioner och hur Activision samt utvecklare gör med mikrotransaktioner och...det var ingen trevlig läsning. Även om de säger att de inte ska implementera någon mikrotransaktion så dyker den helt sonika upp ändå. Bara för att det inte är specifika mikrotransaktioner idag eller om två månader betyder inte att det inte dyker upp om tre månader.

Är det bara kosmetiskt så bryr jag mig inte. Men blir det att dom lägger till vapen och annat som enbart är via battlepass eller CoD Points så tänker jag inte röra de.

Saken är den att jag anser att Activision är mycket värre än typ EA. Problemet är att Activision kommer alltid undan med de.

phi
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Starta nedladdning innan man går till jobbet? *laughs in 1Gbit*

Skämt å sido, riktigt sugen på detta! Jag känner mig rädd att MP när man börjar bli gubbe och inte spelat sedan man körde mw2 på ps3 kan bli en horribel upplevelse, men det kanske kan vara kul ändå. Får försöka spela med lite andra gubbar som har reaktionshastighet som en packad 18-åring.

Jag är ”gubbe” (närmare 40 år än 30 år) och har inga problem med reaktionshastigheten jämfört med när jag var yngre. Sen har jag en far på närmare 60 år som mer eller mindre alltid ligger i topp i scoreboarden i spel som BF på konsol.

Jag tror ärligt talat att den överväldigande majoriteten som kör på den ursäkten bara är högst mediokra spelare och tror att FPS-spel nästan bara handlar om aim.

Min egen ursäkt för att vara dålig är att jag inte har tid eller intresset att nöta ett spel flera timmar per dag och presterar av naturliga skäl halvkasst såvida det inte handlar om arena shooters där allt sitter i ryggmärgen sedan 25 år tillbaka.

/end of rant

Medlem

När FZ kommer med sin recension skulle jag vilja önska att ni skriver om hur bra MP-banorna är. Senaste COD jag spelade var WW2, vilket jag tyckte var ett bra spel, men tröttnade snabbt då banorna var väldigt tråkiga och enformiga i längden (i princip bara 3-way lane). Inget man tänker på i första taget och det är just därför jag tycker det skulle vara trevligt om ni skrev om det.


signatur

I want to play a game.

Gnällkuk
Skrivet av phi:

Jag är ”gubbe” (närmare 40 år än 30 år) och har inga problem med reaktionshastigheten jämfört med när jag var yngre. Sen har jag en far på närmare 60 år som mer eller mindre alltid ligger i topp i scoreboarden i spel som BF på konsol.

Jag tror ärligt talat att den överväldigande majoriteten som kör på den ursäkten bara är högst mediokra spelare och tror att FPS-spel nästan bara handlar om aim.

Min egen ursäkt för att vara dålig är att jag inte har tid eller intresset att nöta ett spel flera timmar per dag och presterar av naturliga skäl halvkasst såvida det inte handlar om arena shooters där allt sitter i ryggmärgen sedan 25 år tillbaka.

/end of rant

Då är vi nog jämngamla, men reaktionshastigheten är sämre oavsett. Det går liksom inte att jobba emot det biologiska, den är däremot inte avgörande i långa loppet då om du som jag spelat fps-spel vet att det mest avgörande är lagsamarbete, att känna kartan och vapen, men när du inte har något av detta och ger dig i kast med ett nytt spel så blir reaktionshastigheten mer påtaglig.

Att din far ligger i toppen på konsol och är närmare 60 är ju rätt häftigt, även om konsol och fps samt ligga i topp är lika mycket värt som att lyckas gå en lång promenad. Konsolspelare har uppfattningsförmåga som en gråsten i regel. Visst finns det duktiga konsolspelare, men det är eoner i skillnad på konsolspelare generellt och pc-spelare generellt.

I alla spel man spelar över en längre period blir man bra och i dessa spel går det ofta bra och man "vinner" eller ligger i topp. Däremot kan en spelserie som man varit frånvarande från under väldigt lång tid vara så annorlunda mot hur du spelat andra spel att det går snabbt att bli avtänd från spelet. Mitt tålamod har aldrig varit jättehögt, men är det något som verkligen blivit sämre med åren så är det just det. CoD är snabbt, mindre lag osv. I BF går det att spela andra roller och ta det lugnare med sin squad och fortfarande vara avgörande under en match på ett annat sätt än i CoD.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Starta nedladdning innan man går till jobbet? *laughs in 1Gbit*

Skämt å sido, riktigt sugen på detta! Jag känner mig rädd att MP när man börjar bli gubbe och inte spelat sedan man körde mw2 på ps3 kan bli en horribel upplevelse, men det kanske kan vara kul ändå. Får försöka spela med lite andra gubbar som har reaktionshastighet som en packad 18-åring.

Sitter på 100mbit lina. Kändes överdrivet mycket förut men nu är det för lite när det kommer till dom här stora nerladdningarna.

Man är illa tvungen att göra så som jag gör då

CoD:MW anno 2019 är ett riktigt bra spel. Det märks att de har lagt krut på alla områden som vi spelare tycker är viktiga. I skrivande stund finns det bara ett litet paket att köpa i shoppen, förhoppningsvis blir det inte mer. Det viktiga är spelet och spelarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Vad har jag missat? vad skulle vara Pay to win i dessa spel? kan man köpa så man får mer liv och vapen som gör mer i skada eller vadå? Kan man köpa holy handgrenades?

Gnällkuk
Skrivet av jehuty:

Sitter på 100mbit lina. Kändes överdrivet mycket förut men nu är det för lite när det kommer till dom här stora nerladdningarna.

Man är illa tvungen att göra så som jag gör då

100 borde väl räcka? teoretisk maxhastighet på 12,5MB/s. Men det är väl iofs sant, du kanske kastar av dig skorna och nästan kissar i hallen för att spara tid för att kasta dig på nya spelet, är det närmare 50GB kanske man inte vill vänta en timme eller mer


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skrivet av kjell_leo:

När FZ kommer med sin recension skulle jag vilja önska att ni skriver om hur bra MP-banorna är. Senaste COD jag spelade var WW2, vilket jag tyckte var ett bra spel, men tröttnade snabbt då banorna var väldigt tråkiga och enformiga i längden (i princip bara 3-way lane). Inget man tänker på i första taget och det är just därför jag tycker det skulle vara trevligt om ni skrev om det.

Det är tyvärr precis likadant som innan, MEN, vapnen är bättre, och ljudet om det kan mildra såren


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Vad har jag missat? vad skulle vara Pay to win i dessa spel? kan man köpa så man får mer liv och vapen som gör mer i skada eller vadå? Kan man köpa holy handgrenades?

Man kan få vapen i lootboxes i blackops4 men de är inte bättre en de man låser upp genom att spela. Tror inte de som skriver p2w ens har spelat cod, för i slutändan är det den som är bäst som vinner

Medlem

Spelade lite av campaign imorse.
Riktigt snyggt med ray tracing.

Medlem

Hade faktiskt tänkt skaffa det men var ändå lite tveksam. Har svårt för CoD då fiender spawnar in bakom en och kartorna nästan alltid är alldeles för små. Tycker det var bra att de saktat in spelet lite och hade stundtals väldigt kul i betan men hade gärna sett en FZ recension först. Saknar ändå tiden med MW och MW 2 ibland, får kanske bli att hämta upp spelet i nästa vecka någon gång.

Geeks Gaming
Skrivet av DarkSvenn1002:

Man kan få vapen i lootboxes i blackops4 men de är inte bättre en de man låser upp genom att spela. Tror inte de som skriver p2w ens har spelat cod, för i slutändan är det den som är bäst som vinner

Är det därför dom är tvugna att nerfa alla vapen som är i lådorna hela tiden?
https://www.eurogamer.net/articles/2019-08-23-treyarch-once-a...

Eller är det fanboys som förlåter dom för vad som helst?

Medlem

Jag är sugen på detta faktiskt. Senaste spelet var Modern Warfare 2 och Black Ops 1. Måste vara 8 år sedan?

Men kommer avvakta någon vecka och se vad folk tycker. Kanske någon liten rea lagom till Julafton?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Försökte kolla lite på prisjakt men hittar bara konsol-versioner, är det Battlenet only på PC eller?

Medlem
Medlem

Fantastiskt bra multiplayer! Tycker banorna är väldigt mycket bättre än ww2. Och recoilen på vapnen känns riktigt bra.

12
Skriv svar