Fallout 76 har fått privata servrar, kostar "bara" 1 229 kr/år

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

@knoxudg: Jo helt klart och jag förstår folks ilska men börjar bli lite tröt på allt bara. känns som det bara är negativitet i spel världen idag. förutom när det kommer ett spel som folk hypar sönder som satan då jävlar e folk glad men 90% av tiden är dom sur o arg.

Det här året har varit flopp efter flopp ifrån AAA-gänget, så kan förstå folks genuina besvikelse. Men det finns ju helt klart guldkorn om man letar lite. Disco Elysium hade jag ingen aning om var det var för något tills jag såg nån förhandstitt typ veckan före release, kan vara bland det bästa jag spelet på bra länge!

Medlem

@knoxudg: Jo jag förstår det också. Jo har kikat lite på disco inget ont om spelet men såg inte ut att vara något för mig. Men jag tror folk när dom säger det är bra.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

http://falloutfirst.com/

Älskar det här communityt

*Sidan är tydligen nere nu, antar att bethesda nosade till sig den*

Uppe vid tidpunkten denna responsen postas iaf.

Medlem

Om man betalar 1229 per år och kan bjuda in 7 polare, då kan man dela kostnaden.

1229 / 8 = ~153 kr per gubbe och år

153 / 12 = ~12.80 = 13 kr per gubbe och månad

Om man spelar regelbundet med ett kompisgäng, är det en orimlig summa då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Enligt mister Sterling verkar det som om man inte ens får en privat server. Spelare upptäcker att dels kan alla i din friendlist ansluta till din privata server utan att ha blivit inbjudna men ännu värre är att spelare upptäckt att deras värld redan är lootad när de startar "servern". Det verkar alltså som om man bara får ta över en tidigare spelares värld som blivit ledig och kan behöva vänta på att fiender respawnar. Att sen lootförvaringen eventuellt raderar allt innehåll som vissa rapporterat är nästan så skrämmande dåligt att det blir komiskt.

Gnällkuk
Skrivet av johnlennonx:

Enligt mister Sterling verkar det som om man inte ens får en privat server. Spelare upptäcker att dels kan alla i din friendlist ansluta till din privata server utan att ha blivit inbjudna men ännu värre är att spelare upptäckt att deras värld redan är lootad när de startar "servern". Det verkar alltså som om man bara får ta över en tidigare spelares värld som blivit ledig och kan behöva vänta på att fiender respawnar. Att sen lootförvaringen eventuellt raderar allt innehåll som vissa rapporterat är nästan så skrämmande dåligt att det blir komiskt.

Japp!

https://www.reddit.com/r/fo76/comments/dm9q59/unofficial_but_...

Skitspel, skitföretag :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av johnlennonx:

Enligt mister Sterling verkar det som om man inte ens får en privat server. Spelare upptäcker att dels kan alla i din friendlist ansluta till din privata server utan att ha blivit inbjudna men ännu värre är att spelare upptäckt att deras värld redan är lootad när de startar "servern". Det verkar alltså som om man bara får ta över en tidigare spelares värld som blivit ledig och kan behöva vänta på att fiender respawnar. Att sen lootförvaringen eventuellt raderar allt innehåll som vissa rapporterat är nästan så skrämmande dåligt att det blir komiskt.

Där är svaret på diskussionen huvuvida det är privat servrar eller inte som pågått i tråden.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om man betalar 1229 per år och kan bjuda in 7 polare, då kan man dela kostnaden.

1229 / 8 = ~153 kr per gubbe och år

153 / 12 = ~12.80 = 13 kr per gubbe och månad

Om man spelar regelbundet med ett kompisgäng, är det en orimlig summa då?

Förutom att om den snubben som betalar alltid måste spela när nån av de andra vill, och om den betalande personens spel crashar, crashar det för de andra 7 med. Meeen fo76 har ju inga buggar och crashar aldrig så det är ju absolut inte ett recept på galen huvudvärk eller så...

Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Enligt mister Sterling verkar det som om man inte ens får en privat server. Spelare upptäcker att dels kan alla i din friendlist ansluta till din privata server utan att ha blivit inbjudna men ännu värre är att spelare upptäckt att deras värld redan är lootad när de startar "servern". Det verkar alltså som om man bara får ta över en tidigare spelares värld som blivit ledig och kan behöva vänta på att fiender respawnar. Att sen lootförvaringen eventuellt raderar allt innehåll som vissa rapporterat är nästan så skrämmande dåligt att det blir komiskt.

Inte bara det, den utökade förvaringen tar bort dina saker istället för att förvara den
Angry Joe tar också upp en viktig sak, dem gör detta även för att kunna ta betalt för moddar. Det som många missar är att moddar ska komma, men BARA TILL PRIVATA SERVRAR. På så sätt låser man moddar bakom betalning nu när man inte har "Creation Club"

Medlem

@blackidus: haha tänkte precis lägga ut videon från angry joe men ser du redan gjort det.
Sicket skämt hela grejen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Gamers 2019:
Va! Helt sjukt! 120kr per månad "om man vill ha privat server". Man behöver alltså inte? Bara om man vill. Som ett tillval. Helt oacceptabelt!!!

Oxå gamers 2019:
130kr i månaden för ett spel från 2003 med massa dlc som kostar? Helt okej!
"loggar in på wow"

Nja, jag vet inte om man kan göra en sån jämförelse då det ena spelet är gjort för flera tusen inloggningar samtidigt vilket skulle bli svårt för den enskilde att sätta upp en server och tillräckligt fet lina som skulle kunna klara det utan lagg, medans det andra spelet mer är för en liten grupp människor vilket med lätthet skulle kunna fixas med "vanliga" medel såsom en 10-100 mbit lina och en arbetsdator. Det funkade jättebra att göra det i borderlands, varför skall detta spelet behöva en extern online-server?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

eld
Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Nja, jag vet inte om man kan göra en sån jämförelse då det ena spelet är gjort för flera tusen inloggningar samtidigt vilket skulle bli svårt för den enskilde att sätta upp en server och tillräckligt fet lina som skulle kunna klara det utan lagg, medans det andra spelet mer är för en liten grupp människor vilket med lätthet skulle kunna fixas med "vanliga" medel såsom en 10-100 mbit lina och en arbetsdator. Det funkade jättebra att göra det i borderlands, varför skall detta spelet behöva en extern online-server?

De vill ha en spelarbas som spelar med alla andra, visar upp sina atom-köp för att locka andra till samma köp.
De vill att alla ska stanna i den gruppen och inte delas upp i massa små communities där de inte kan köpa saker i atom-shop.

Samma anledning till att rockstar hatar FiveM.

Medlem

Svar från bethesda.

Regarding recycled servers, Bethesda denied that players are getting used or recycled worlds. “When a Fallout 1st member starts a Private World, a dedicated world is launched on an [Amazon Web Services] server. Players who have seen looted containers upon login may be experiencing the expected behavior upon log out and log in. Loot is instanced for each player in containers. As Fallout 76 players know, if you loot a container on one server, and then log out and log back in to another server, the container remains in a ‘looted’ state for a period of time.”

And as to private worlds’ privacy, “we understand this is not what players expected for their Private Worlds,” Bethesda said, meaning that anyone in a friends list may join a private world without invitation. “We are looking to provide an option in an upcoming patch that will allow Fallout 1st members to restrict access to their servers more completely.”

“Resolving this issue is currently our top priority,” the representative said. “We are also exploring ways to restore the missing items.” Developers are trying to come up with a hotfix to resolve the issue ASAP.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av eld:

Nej det är helt stört.

Allt du får är samma server du får när du spelar vanliga spelet, genom samma system, fast du bestämmer vem som får spela på instansen.

Vet inte hur deras servrar fungerar men en minecraft server för 60 spelare med 5gb ram kostar typ $15...
Jag menar att det kanske är hårdvarureservationen dom tar betalt för... vad vet jag. Eller så är det som jag också sa... att de egentligen inte vill ha så många hyrda servrar.

Medlem

Provade på private world på spelet efter hotfixen, och det verkar som att man är på samma server hela tiden. Om man loggar ut så hamnar man på samma server igen när man loggar in. Raids fungerar bättre också, man har inte den delayen som man har på adventure mode.

Om man ska reseta servern så måste man va offline mer än 5 minuter.

Har inte heller sett spår av andra spelare på servrarna jag har varit på. Oftast är det flera events uppe samtidigt på en nystartad session.

Funkar också att lägga över saker i en box i spelet, sen logga in med en annan gubbe för att plocka upp det. Så nu behöver man inte två konton längre för att överföra saker mellan karaktärerna. Dock ska man inte lägga sakerna på backen för påsen kommer va tom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Så här känner jag det. Fallout 76 är dött och begravt. De borde supporta det med content, några små och stora, och buggfixar. Dem ska Inte göra någon stor affär av det. För det är för evigt smittat av dålig smak i munnen. Hela franchisen är smittat av bara detta spel. Dem har gjort för många felsteg på varje promenad. De borde fokusera helt på kommande projekt. Och om 10-15 år utannonsera nästa Fallout och helt enkelt göra en Hard reboot av hela franchisen. De kan göra bra spel.

Jag är ett stort fan av Fallout-serien. Det gör ont i Fallout-hjärtat se vad Bethesda gör med serien 😥. Fallout 3 och New Vegas är bästa 3d-spelen i serien enligt mig. 4:an var inte dåligt men inget mästerverk.

Denna prenumeration var sista spiken i kistan för detta spel och kanske även för företagets förtroende. De försökte be om ursäkt på E3. Och så gör de en sån här sak.

Skriv svar