Bekräftat: The Last of Us Part II skjuts fram till senare i vår
Det är ju bara bra gör klart spelet först om det betyder på att dom måste skjuta fram det må så vara.
Men inte för mycket för de vill ju kunna ta betalt för sin "remaster" de gör till PS5 senare nästa år.
Viam inveniam aut faciam
Inget rykte längre då det är bekräftat från Neil Druckmann https://blog.us.playstation.com/2019/10/24/the-last-of-us-par...
Men inte för mycket för de vill ju kunna ta betalt för sin "remaster" de gör till PS5 senare nästa år.
Är inte chansen större att det kommer en PS5-patch?
visste Naughty Dog verkligen inte för en månad sen att dom behövde TRE månader till ?
Gissar att datumet inte alls var förankrat med utvecklarna som slog ifrån. De skriver t.o.m. att en anledning är att minska utvecklarnas stress.
Jag har inte ens ett PS4 så bryr mig inte.
Tillräckligt mycket för att vara mån om att säga att du inte är det i alla fall.
Tillräckligt mycket för att vara mån om att säga att du inte är det i alla fall.
Viktigt att nyansera så det inte bara är fanboysen som grinar i tråden.
Att ingen tog denna tidigare i tråden är ett otvetydigt tecken på denna generations dekadens #ironi
Det blir bara mer och mer data...
Happ, då får man försöka ta sig snabbt igenom Cyberpunk tills det här släpps då.
Dying Light 2 kommer i februari väl?
Med tanke på att Naughty Dog har en historia av att halvt arbeta ihjäl sig på sina projekt förvånar detta inte det minsta. Speciellt inte när det ligger nästan identiskt i linje med hur målsnöret för The Last of Us och Uncharted 4 flyttades fram.
Jag är personligen bombsäker på att spelet hade varit fantastiskt om det hade släppts ursprungligt datum, trots eventuella justeringar Druckmann & Co nu känner att de bara måste få klart innan spelet skeppas.
På samma sätt som med tidigare spel faller detta i mönstret där de slet ihjäl sig, tillbringade hundratals timmar borta från familj och vänner - allt för att bli klara i tid. Bara för att sedan bli tvungna att skjuta upp datumet ytterligare.
Så när det här släpps i maj är jag inte ett dugg förvånad om folk kommer ta månader av semester, alternativt lämna studion, precis som många gjorde efter lanseringen av TLOU och Uncharted 4.
Med det sagt - ja. Det är förjävligt att man går ut med ett datum som folk anpassar hela sitt liv efter, men samtidigt är det ännu mer förjävligt med crunch utan möjlighet till återhämtning. Nu spekulerar jag, men sett till att detta följer, som sagt, nästan exakt samma mönster som studions två senaste spelsläpp, kan jag inte sluta tänka på hur tufft de anställda måste ha det.
Och samtidigt hoppas på att ledningen på Naughty Dog kan tänka om ifall de nu märker att de sitter i samma negativa spiral som de gjorde med tidigare projekt.
Tar alltid en delay över ett stressat spel. Finns alltid backloggen att beta av.
Håller med 101%. Känner oftast en lättnad mer än något annat just att man får lite mer tid att jobba på backloggen
visste Naughty Dog verkligen inte för en månad sen att dom behövde TRE månader till ?
Det är nog snarare så att de behövde lite mer tid och det blev helt enkelt TRE månader för att det nya lanseringsdatumet ska passa in med övriga spel på marknaden. Cyberpunk kommer ut i April, FF7 remake kommer ut i Mars etc. Q1 2020 är packat med spel så det blev nog helt enkelt bättre för Sony att släppa The Last of Us II tre månader senare istället för en eller två. De behöver inte heller riskera att de får en månad och det visar sig att de behöver mer tid och måste skjuta på det igen.
If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.