Bekräftat: The Last of Us Part II skjuts fram till senare i vår

Robot
Bekräftat: The Last of Us Part II skjuts fram till senare i vår
Medlem

Det gick fort. hahahha

Medlem

Jag hoppas de inte försenar det för mycket. Det är ju det här jag ska lira fram till den 20 april.

Medlem

Det är ju bara bra gör klart spelet först om det betyder på att dom måste skjuta fram det må så vara.

Skrivet av Duke_Gamer:

Det är ju bara bra gör klart spelet först om det betyder på att dom måste skjuta fram det må så vara.

Men inte för mycket för de vill ju kunna ta betalt för sin "remaster" de gör till PS5 senare nästa år.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Alldeles för många utvecklare som ger ut spel innan de är klara. Jag har inte något emot om de behöver mer tid och tar hellre ett färdigt spel mycket senare än en oväntad "beta".

Medlem

Inget rykte längre då det är bekräftat från Neil Druckmann https://blog.us.playstation.com/2019/10/24/the-last-of-us-par...

Frilansare

Blir nog att vänta på PS5-versionen istället. All good.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Men inte för mycket för de vill ju kunna ta betalt för sin "remaster" de gör till PS5 senare nästa år.

Är inte chansen större att det kommer en PS5-patch?

Medlem

Bekräftat här med i Mail från psn store. 29/5 2020 är nytt datum.

Får bli en avbokning och köra nåt annat så länge då efter the outer worlds. Fan!!!

Men hellre ett färdigt spel såklart men kunde lika gärna väntat till ps5 nu känns det som.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

fan va sur jag blir på sånt här.. allt handlar ju om att bara lansera spelet närmare ps5 o inget annat....

Inaktiv

Jag har inte ens ett PS4 så bryr mig inte.

Medlem

Synd, men det här är nog ett spel jag gärna väntar lite extra på (om det betyder att det blir bättre).
Fast, om det kommer efter Cyberpunk, då lär det bli ett problem XD

Medlem

Ska man nu spela i Februari?

Happ, då får man försöka ta sig snabbt igenom Cyberpunk tills det här släpps då.

dyb
Medlem

visste Naughty Dog verkligen inte för en månad sen att dom behövde TRE månader till ?

Medlem
Skrivet av dyb:

visste Naughty Dog verkligen inte för en månad sen att dom behövde TRE månader till ?

Gissar att datumet inte alls var förankrat med utvecklarna som slog ifrån. De skriver t.o.m. att en anledning är att minska utvecklarnas stress.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har inte ens ett PS4 så bryr mig inte.

Tillräckligt mycket för att vara mån om att säga att du inte är det i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Matthias:

Tillräckligt mycket för att vara mån om att säga att du inte är det i alla fall.

Viktigt att nyansera så det inte bara är fanboysen som grinar i tråden.

Relik 📜

signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Att ingen tog denna tidigare i tråden är ett otvetydigt tecken på denna generations dekadens #ironi


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

knol hän arsäl

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Happ, då får man försöka ta sig snabbt igenom Cyberpunk tills det här släpps då.

Dying Light 2 kommer i februari väl?

Medlem

Kul med spel som släpps först när dom är färdiga.
Visst var det vanligare förr i tiden med ”When its done” än idag? Det känns som datum kommer upp väldigt snabbt. Jag saknar det gamla lite.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Känns som dom flesta spel man vill ha har blivit försenat till nästa år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Med tanke på att Naughty Dog har en historia av att halvt arbeta ihjäl sig på sina projekt förvånar detta inte det minsta. Speciellt inte när det ligger nästan identiskt i linje med hur målsnöret för The Last of Us och Uncharted 4 flyttades fram.

Jag är personligen bombsäker på att spelet hade varit fantastiskt om det hade släppts ursprungligt datum, trots eventuella justeringar Druckmann & Co nu känner att de bara måste få klart innan spelet skeppas.

På samma sätt som med tidigare spel faller detta i mönstret där de slet ihjäl sig, tillbringade hundratals timmar borta från familj och vänner - allt för att bli klara i tid. Bara för att sedan bli tvungna att skjuta upp datumet ytterligare.

Så när det här släpps i maj är jag inte ett dugg förvånad om folk kommer ta månader av semester, alternativt lämna studion, precis som många gjorde efter lanseringen av TLOU och Uncharted 4.

Med det sagt - ja. Det är förjävligt att man går ut med ett datum som folk anpassar hela sitt liv efter, men samtidigt är det ännu mer förjävligt med crunch utan möjlighet till återhämtning. Nu spekulerar jag, men sett till att detta följer, som sagt, nästan exakt samma mönster som studions två senaste spelsläpp, kan jag inte sluta tänka på hur tufft de anställda måste ha det.

Och samtidigt hoppas på att ledningen på Naughty Dog kan tänka om ifall de nu märker att de sitter i samma negativa spiral som de gjorde med tidigare projekt.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Medlem

Tar alltid en delay över ett stressat spel. Finns alltid backloggen att beta av.

Inaktiv
Skrivet av Juel91:

Tar alltid en delay över ett stressat spel. Finns alltid backloggen att beta av.

Håller med 101%. Känner oftast en lättnad mer än något annat just att man får lite mer tid att jobba på backloggen

Medlem

Känns som "det viktigaste är att spelet är klart när det släpps" är fz-forumets egna Carpe diem-floskel.

Säger man ett datum när man ska vara klar, då håller man det. Gäller överallt annars.

Medlem
Skrivet av dyb:

visste Naughty Dog verkligen inte för en månad sen att dom behövde TRE månader till ?

Det är nog snarare så att de behövde lite mer tid och det blev helt enkelt TRE månader för att det nya lanseringsdatumet ska passa in med övriga spel på marknaden. Cyberpunk kommer ut i April, FF7 remake kommer ut i Mars etc. Q1 2020 är packat med spel så det blev nog helt enkelt bättre för Sony att släppa The Last of Us II tre månader senare istället för en eller två. De behöver inte heller riskera att de får en månad och det visar sig att de behöver mer tid och måste skjuta på det igen.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

12
Skriv svar