Heter nästa Batman-spel Arkham Legacy?

Robot
Heter nästa Batman-spel Arkham Legacy?

Allesamman nu! tonläge: Christian bale
"We are family, Robin, barbara gordon and me..
We are family, Joker, Poison Ivy we'll beat.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Inte särskilt hype:ad direkt... Det första var intressant och ett spel jag verkligen gillade, men efterföljarna har bara känts som trötta kopior.

Sen är det ju DC också... De håller ju inte Marvel-kvalité direkt


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Inte särskilt hype:ad direkt... Det första var intressant och ett spel jag verkligen gillade, men efterföljarna har bara känts som trötta kopior.

Sen är det ju DC också... De håller ju inte Marvel-kvalité direkt

Tycker att DC håller högre kvalité än Marvel när det kommer till spel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Originellt!


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tycker att DC håller högre kvalité än Marvel när det kommer till spel.

I film också. Kvalitén när DC-rullarna är (var..) som bäst kan Disney bara drömma om att nå.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Sen är det ju DC också... De håller ju inte Marvel-kvalité direkt

Rocksteadys Batmantrio utklassar alla spel Marvel har spottat ur sig. Fullständigt. Och Batman som hjälte utklassar alla Marvel-hjältar imo, så ge mig gärna mer Batmanspel!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

I film också. Kvalitén när DC-rullarna är (var..) som bäst kan Disney bara drömma om att nå.

Ska se Joker i veckan, där verkar DC ha kommit med något som Marvel inte är i närheten av.

Utöver Infinity War så är Aquaman den bästa superhjältefilmen på senare tid.

Är hyfsat övertygad om att DC nu tar över tronen från Marvel inom film.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Finns det någon spelserie mer mer homogena och tråkiga undertitlar?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tycker att DC håller högre kvalité än Marvel när det kommer till spel.

Skrivet av Zidious G:

Rocksteadys Batmantrio utklassar alla spel Marvel har spottat ur sig. Fullständigt. Och Batman som hjälte utklassar alla Marvel-hjältar imo, så ge mig gärna mer Batmanspel!

Rent generellt, tänkte jag, inte i just spelväg... Har nog inte spelat ett enda Marvelspel. Marvel-universumet (och tillhörande filmer) är dock ljusår bättre än DC:s motsvarighet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Rent generellt, tänkte jag, inte i just spelväg... Har nog inte spelat ett enda Marvelspel. Marvel-universumet (och tillhörande filmer) är dock ljusår bättre än DC:s motsvarighet

Håller med angående Marvel-universumet, där krossar Marvel inte bara DC utan alla andra i hela branschen.

Nu har de dock peakat, nu kommer det bara att bli sämre. Tror jag


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Meh, Batman är jäkligt uttjatad. Särskilt när DC kopierar hen i Arrow m.fl. Tänker lite på första Bale-filmen, att fasen, gubben hade rätt, jämna staden med marken, det blir ju fasen inte bättre, de verkar alla vara fast bestämda att fortsätta misären, varenda jäkel i den där staden.

DC vs Marvel? Jag tycker nog Spider-Man slår allt annat, any day, även om han misshandlats rejält. PS4-spelet är bra mycket bättre än något annat (definitivt bättre än de senaste båtmanliren). Inga jävla microtransactions heller.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Meh, Batman är jäkligt uttjatad. Särskilt när DC kopierar hen i Arrow m.fl. Tänker lite på första Bale-filmen, att fasen, gubben hade rätt, jämna staden med marken, det blir ju fasen inte bättre, de verkar alla vara fast bestämda att fortsätta misären, varenda jäkel i den där staden.

DC vs Marvel? Jag tycker nog Spider-Man slår allt annat, any day, även om han misshandlats rejält. PS4-spelet är bra mycket bättre än något annat (definitivt bättre än de senaste båtmanliren). Inga jävla microtransactions heller.

Tyckte inte spider-man 'ps4' var så jäkla bra, körde inte ens klart det faktiskt.
Helt okej gameplay men storyn grep mig inte alls, inte ens aunt may delen påverkade mig.

Däremot batman med kevin conroy som skådespelare, det var ju som att få spela den riktiga batman från ens barndom.
Toppat med metroidvania upplägg, schyst story och gameplay, svårslaget.
Det jag gillade mest var hur canon spelen var gentemot 'the animated series'.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Tyckte inte spider-man 'ps4' var så jäkla bra, körde inte ens klart det faktiskt.
Helt okej gameplay men storyn grep mig inte alls, inte ens aunt may delen påverkade mig.

Däremot batman med kevin conroy som skådespelare, det var ju som att få spela den riktiga batman från ens barndom.
Toppat med metroidvania upplägg, schyst story och gameplay, svårslaget.
Det jag gillade mest var hur canon spelen var gentemot 'the animated series'.

Helt ok. Vi har olika smak. Jag har inget direkt emot Batman som sagt, solida spel om än ett sluttande plan, och en story som jag känner är uttjatad. Där tyckte jag Spidey PS4 lyckades överraska även om jag föredrar "klassisk" spidey utan för mycket tech leksaker. De var kunniga och gjorde ett mycket kärleksfullt porträtt. Och det är ju inte direkt ett "problem" att vi får ett nytt Batman-spel, men jag hoppas de - med tanke på titeln - vågar ta död på honom och ge spelet till Nightwing eller något liknande upplägg. Bara de inte gör en "fantomen" av det och låter "nästa generation" ta över mästerdetektivens rustning. (För mig var också gamle mästerdetektiven Läderlappen större än moderna psychot I'mbatman! Yup, I'm old, TAC-2 old.)

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Meh, Batman är jäkligt uttjatad. Särskilt när DC kopierar hen i Arrow m.fl. Tänker lite på första Bale-filmen, att fasen, gubben hade rätt, jämna staden med marken, det blir ju fasen inte bättre, de verkar alla vara fast bestämda att fortsätta misären, varenda jäkel i den där staden.

DC vs Marvel? Jag tycker nog Spider-Man slår allt annat, any day, även om han misshandlats rejält. PS4-spelet är bra mycket bättre än något annat (definitivt bättre än de senaste båtmanliren). Inga jävla microtransactions heller.

Men snälla du, du kan inte hena Batman, det där är en man. Bathen?


signatur

I drank what?

Medlem

jag vill ha ett till batman spel om det blir i samma klass som det första annars får det va.

Det har ju både tisslats och tasslats om vad Rocksteadys nästa spel är för något då det varit tyst som i graven under en längre tid. Det har även florerat ihärdiga rykten om att de snickrar på ett Harry Potterspel, som Eurogamer sedermera dementerat. Det har även varit tal om att Rocksteady håller på och snickrar på ett annat (främst Stålmannen) superhjältespel. Och hur ointresserad jag än är av både Harry Potter och superhjältar, så hade jag ändå tyckt att det hade varit mer intressant. Arkham Asylum var visserligen Spelet med stort S som visade att licensspel inte alls behöver vara synonymt med cyniska storföretag som är ute efter att tjäna en snabb hacka på en dåligt informerad kundkrets. Det spelet var ju alldeles lysande! Men det hade varit roligare att se vad Rocksteady kunnat göra med ett nytt IP eller liknande.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Helt ok. Vi har olika smak. Jag har inget direkt emot Batman som sagt, solida spel om än ett sluttande plan, och en story som jag känner är uttjatad. Där tyckte jag Spidey PS4 lyckades överraska även om jag föredrar "klassisk" spidey utan för mycket tech leksaker. De var kunniga och gjorde ett mycket kärleksfullt porträtt. Och det är ju inte direkt ett "problem" att vi får ett nytt Batman-spel, men jag hoppas de - med tanke på titeln - vågar ta död på honom och ge spelet till Nightwing eller något liknande upplägg. Bara de inte gör en "fantomen" av det och låter "nästa generation" ta över mästerdetektivens rustning. (För mig var också gamle mästerdetektiven Läderlappen större än moderna psychot I'mbatman! Yup, I'm old, TAC-2 old.)

Jaja smaksak helt klart. Missförstå mig inte tycker spidde var ett bra spel ändå. Kanske kör klart det nån dag. Tror det kommer gandla om det, att arvet förs vidare men jag tror inte bruce dör utan är styrande gammgubbe i läderlappgrottan xD

1
Skriv svar