Se första gameplay-teasern från Command & Conquer: Remastered

Robot
Se första gameplay-teasern från Command & Conquer: Remastered

Reinkarnerat exakt som förut. Eller i 4k.

#command-and-conquer-remastered


Medlem

Spelade detta galet mycket på 90 talet.

Avstängd

Mums. Hoppas bara att covert operations följer med. Speciellt då de hemliga dinosaurie (funpark) mapsen


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Det här ska bli kul!

Medlem

Vet inte om jag tycker det där att byta grafiken var lika imponerande som dom själva =D Men det är nice ändå, gillar Tiberian Dawn mycket.

From God to Kain to Seth.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Älskar hur de remasterar gamla spel!
Världens nostalgitripp att få återuppleva dem och fint för de som inte är lika lass gammal som en annan kan få uppleva ett stycke spelhistoria!

Medlem

Varför gör dem inget nytt C&C spel istället? xD
Måste ju finnas pengar i det?! xD

Avstängd

Det jag älskar mest med denna remaster än så länge (om de inte sabbar det) är att fysikmotorn är sig lik: klumpig och långsam, precis som det var på den tiden.

Hade jag sett någon förbättrad fysikmotor (ta exempelvis Sonic the Hedgehog på Sega -> Sonic Generations på PC) så hade jag sagt, "barndomen förstörd". Nu är den snarare återupplivad på nytt igen!

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Varför gör dem inget nytt C&C spel istället? xD
Måste ju finnas pengar i det?! xD

Ja jag tror också det skulle kunna sälja bra. Men kanske redan finns liknande, nyare spel? Har inte så bra koll på den marknaden. Men jag gillar C&C för att den är ren, enkel grafik å inte allt för rörigt. Ska de göra nåt nytt ska de hålla sig till det konceptet!

Medlem

@Ejziponken: Remastrarna skall tydligen vara någonform av test för att se hur populärt C&C är idag, och därefter göra nytt. Förhoppningsvis får Petroglyph då uppdraget.

Medlem
Skrivet av UOme:

Älskar hur de remasterar gamla spel!
Världens nostalgitripp att få återuppleva dem och fint för de som inte är lika lass gammal som en annan kan få uppleva ett stycke spelhistoria!

Det har bevisats år efter år att dom inte klarar att göra ett nytt Cnc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Spelade detta galet mycket på 90 talet.

Samma här, älskade dessa spel!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

jisses, vilka flashbacks.. klarade aldrig sista banan på GDI-kampanjen, lånade en polares PS1 och pressade mig fram dit vid blott 9 års ålder, första gången jag fick lägga ned ett spel utan att klara det, snyft...


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem
Vilka minnen

Kommer ihåg när jag stod i spelbutiken TRADITION mitt i Stockholm. Jag var 14 eller 15 år (1995) och såg denna spelkartong bland nyheterna. Konstigt nog hade jag pengar så jag kunde spontanköpa det direkt. Hade inte hört något om detta. Vilken upplevelse.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det har bevisats år efter år att dom inte klarar att göra ett nytt Cnc.

Om EA ger Petroglyph chansen med en rejäl budget så är jag övertygad om att det kan bli enormt bra.

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kommer ihåg när jag stod i spelbutiken TRADITION mitt i Stockholm. Jag var 14 eller 15 år (1995) och såg denna spelkartong bland nyheterna. Konstigt nog hade jag pengar så jag kunde spontanköpa det direkt. Hade inte hört något om detta. Vilken upplevelse.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/Command_%26_Co...

Ibland får man till det.

Medlem

Kommer bli skoj att köra C&C igen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det där såg asbra ut! Vilken nostalgitripp jag gjorde nyss.

Skribent

Påminner om hur Starcraft HD-versionen är. Inte jätteimponerad, men hoppas de fixar till lite under motorn också, så som path finding och AI:n överlag. Minns att man kunde stänga in en hel bas med sandsäckar och svälta ut datorn för den fattade inte att de går att skjuta sönder eller köra över med tankar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tja, det är väl näst bäst efter att få ett nytt spel i serien med den klassiska basbyggandet och långsammare tempot. Men vete F hur mycket jag skulle vilja betala, det blir kanske bara ett par matcher för nostalgins skull och sedan kommer man ändå spela nyare spel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Look at that
Som att dom bara använder ett texture pack till openRA eller något


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ser riktigt bra ut! Galet taggad på att få spela det.

eld
Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Kommer ihåg när jag stod i spelbutiken TRADITION mitt i Stockholm. Jag var 14 eller 15 år (1995) och såg denna spelkartong bland nyheterna. Konstigt nog hade jag pengar så jag kunde spontanköpa det direkt. Hade inte hört något om detta. Vilken upplevelse.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/34/Command_%26_Co...

Ååh, tradition!

Själv gjorde jag samma grej där i denna magiska affär. Köpte denna samling lite av slump, hade ju hört att fallout 2 skulle vara bra, visste inte så mycket om de andra:

Medlem

ohh fan vad nice det ska bli!

Medlem

Vet inte hur många som var med och upplevde C&C på PC när det släpptes 95 tror jag det var. Hur som vilket jävla bra spel musiken TOP NOTCH.

Remaken är absolut något jag kommer skaffa pronto.

Medlem

Fy fan är så hypad på denna remake Warcraft orcs and humans och C&C95 var dom spelen jag spelade sönder i min ungdom och fick mig att gilla RTS spel.

Medlem

Om inte minnet sviker mig så har jag för mig att jag satt o lira på en pentium 133mhz på farsans nyinköpta jobbdator.
O, nja, det var väl inte direkt en pressad kopia som gick runt i gänget på den tiden.
Vilken nostalgi, nu känner man sig jävligt gammal..

Medlem

Fullt med loot boxes och överraskningar som man får betala för..???

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Fullt med loot boxes och överraskningar som man får betala för..???

Lootlådorna i CNC och RA var gratis back in the days, får hoppas dom är det nu också.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Look at that
Som att dom bara använder ett texture pack till openRA eller något

Haha, tänkte så med, spelat mycket Open och ja, vet inte varför det är så speciellt detta. Det finns också en risk att det blir som med Heroes 3 "remaken", alltså... "dåligt".


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar