Fallout 76 har fått privata servrar, kostar "bara" 1 229 kr/år

Gen
Medlem

Att de vågar fortsätta ta betalt för detta skitspel är för mig en gåta.

Medlem

Go Bethesda!


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

http://falloutfirst.com/

Älskar det här communityt

*Sidan är tydligen nere nu, antar att bethesda nosade till sig den*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Haha Bethesta har ju spårat totalt

Medlem

Nästan alla som spelar är också förbannade för dom lade till subscription. Dock hade jag ingen aning om att dom fick in mest pengar från scrap kits och repair kits.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Bethesda vill verkligen inte bli omtyckta

Medlem
Komedi

Gamers 2019:
Va! Helt sjukt! 120kr per månad "om man vill ha privat server". Man behöver alltså inte? Bara om man vill. Som ett tillval. Helt oacceptabelt!!!

Oxå gamers 2019:
130kr i månaden för ett spel från 2003 med massa dlc som kostar? Helt okej!
"loggar in på wow"

KoP
Medlem

Tur att man hoppade Fallout 76. Verkar rätt kasst ju mera man får höra. Inväntar nog ett hederligt sp Fallout istället.

Medlem
Medlem

Jag hoppas verkligen att ingen betalar för detta, företaget måste ju fatta hur fel dom gör allt för tillfället.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Gamers 2019:
Va! Helt sjukt! 1200kr per år "om man vill ha privat server". Man behöver alltså inte? Bara om man vill. Som ett tillval. Helt oacceptabelt!!!

Oxå gamers 2019:
"loggar in på wow"

Dessutom så gå och kolla hur mycket det kostar att hyra en server för i princip vilket annat spel som helst.

Det enda konstiga i mitt tycke är att dem stänger ner servern när man inte spelar.

Medlem

Vad kan man göra på en sån server? Jag fattar privat, tror jag, men vad är fördelarna?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Dessutom så gå och kolla hur mycket det kostar att hyra en server för i princip vilket annat spel som helst.

Det enda konstiga i mitt tycke är att dem stänger ner servern när man inte spelar.

Finns egentlogen inga likheter alls. Med en hyrd server till villet annat spel som helst har du ju själv kontrollen över den, och folk som inte betalat kan också vara med på den och spela. Nu får du ju bara tillgång till exakt samma del av en virtuell server som vanligt. Troligen därför det är max 8 användare/server också. För då kan de bara starta om nya virtuell instanser på de redan glest befolkade servrarna de har och ta betalt en gång till. Går ju också massa rykten om att det handlar om peer-to-peer anslutningar, därför servern dör och inte har någon som helst persistance. När de betalade spelarna stänger av.

Är man 8 polare som med 100% säkerhet vill kunna spela på en privat instans ska de alltså betala ca 900 dollar om året för det(alternativt 1250 dollar vid månadsvis betalning)? Och då inte ha någon som helst kontroll över servern? Och då också lita på att bethesta levererar?

Jag är helt förbluffad över det här..

Medlem

Ni som röstat rimligt. Hur tänker ni?

Medlem

Kostar väl typ såhär mycket i Mordhau med, 100kr/mån.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Gamers 2019:
Va! Helt sjukt! 120kr per månad "om man vill ha privat server". Man behöver alltså inte? Bara om man vill. Som ett tillval. Helt oacceptabelt!!!

Oxå gamers 2019:
130kr i månaden för ett spel från 2003 med massa dlc som kostar? Helt okej!
"loggar in på wow"

Det tog man bort inför BfA, nu räcker det med subscription för att köra content t o m Legion. Sen räcker det med att man köper senaste DLCt plus subscription för att köra allt content.

Den stora skillnaden är att många är beredda att betala för det för WoW men jag tvivlar att så många är det för FO76.
Kallas även marknadsekonomi.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kostar väl typ såhär mycket i Mordhau med, 100kr/mån.

50kr för 10slots, med full kontroll över den och upptid 24/7, de stänger inte ner den nör de betalade spelarna stänger av.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kostar väl typ såhär mycket i Mordhau med, 100kr/mån.

Nu tar du i lite, gjorde en snabb sökning och hittar att man kan hyra servrar till Mordhau för så lite som 1 dollar, vissa andra ställen som högst 49 kr månaden. Har du hårdvaran kan du köra en själv gratis.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Bethesda måste vara tokiga. Det här är ju galenskap.


signatur

I drank what?

Medlem

Haha, bisarrt är ordet jag letar efter.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

eld
Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Dessutom så gå och kolla hur mycket det kostar att hyra en server för i princip vilket annat spel som helst.

Det enda konstiga i mitt tycke är att dem stänger ner servern när man inte spelar.

Jo men precis, det enda konstiga är ju just faktumet att man inte får en server.

eld
Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Skillnad på måste betala, och att betala för tillägg. Folk gråter för allt bethsheda gör nu. Men allt wow gör är guld för folk är villiga? Eller för det är dubbelmoral över det hela?

Att betala 130kr månaden pluss senaste dlc för ett spel från 2003 är betydligt mer absurd än att betala för privat server dessutom har nog wow spelare betalat för mer än en dlc i många fall.

Du kan ju inte flytta målposterna helatiden, nu sitter du och jämför möjligheten till att skapa privat session (inte dedikerad server) i fallout 76 för 150 i månaden med:

world of warcraft, 6 expansioner, world of warcraft classic, plus åratal av patchar och content.

En av dessa saker är mer värt än det andra, en av dessa saker har även varit SUPERTYDLIGT sen första början.

Medlem

Bethesda gav upp att kasta skit mot väggen, för istället slunga det rakt i ansiktet på folk.

Medlem

Alltså förlåt, men folk som fortfarande spelar den här sörjan är en del av problemet och är rent av nötter i mina ögon. Jag förstår verkligen inte att människor fortsatt ger sina pengar till dem när det kommer till denna titeln.

You've all been scammed!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Alltså förlåt, men folk som fortfarande spelar den här sörjan är en del av problemet och är rent av nötter i mina ögon. Jag förstår verkligen inte att människor fortsatt ger sina pengar till dem när det kommer till denna titeln.

You've all been scammed!

Man behöver inte betala för att fortsätta spelet. Att alla inte har samma smak är nog ganska självklart, och tur är väl det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Haters gonna hate
Skrivet av eld:

Du kan ju inte flytta målposterna helatiden, nu sitter du och jämför möjligheten till att skapa privat session (inte dedikerad server) i fallout 76 för 150 i månaden med:

world of warcraft, 6 expansioner, world of warcraft classic, plus åratal av patchar och content.

En av dessa saker är mer värt än det andra, en av dessa saker har även varit SUPERTYDLIGT sen första början.

Det är ett tillval! Inget måste!
Jag ser inget problem med att Fallout ger en denna möjlighet!?

WOW är bättre än Fallout 76 helt klart om det är det du är ute efter?

Men jag tycker fortfarande att betala per månad för spel från 2003 är mer absurd än ett tillval för privat server på Fallout för samma pris.

Tänk om Fallout ville ha 120kr i månaden för att spela spelet? Ojojoj helvetet hade brutit lös på forumen....

Medlem
Skrivet av Dunder:

Man behöver inte betala för att fortsätta spelet. Att alla inte har samma smak är nog ganska självklart, och tur är väl det.

Det har jag inte sagt heller, men indirekt så stöttar man ju spelet och allt de gör med det om man fortsätter att spela det, och för den delen har köpt det?

Om folk slutar att spela giriga skitspel, så kommer det sluta att tillverkas giriga skitspel, det är enkel jäkla logik.

Medlem

Vid det här laget så finns det inget skäl till att förvänta sig något från ES6. Bethesda gör bort sig totalt..

Ambassadör
Xbox

Kan man hyra en gympapåse också?


signatur

Jump in.

eld
Medlem
Skrivet av Solidtamam:

Det är ett tillval! Inget måste!
Jag ser inget problem med att Fallout ger en denna möjlighet!?

För att du betalar för att starta en privat session, det är inte en dedikerad server, inte ens bethesda kallar det för en dedikerad server.

Det är en möjlighet folk har bett om sen launch som Bethesda låser bakom 150 i månaden, plus större stash som även det har varit något folk bett om.

Skrivet av Solidtamam:

WOW är bättre än Fallout 76 helt klart om det är det du är ute efter?

Men jag tycker fortfarande att betala per månad för spel från 2003 är mer absurd än ett tillval för privat server på Fallout för samma pris.

Tänk om Fallout ville ha 120kr i månaden för att spela spelet? Ojojoj helvetet hade brutit lös på forumen....

Åter igen: world of warcraft har kostat per månad längre än vad Bethesda gjort fallout-spel, world of warcraft classic ingår i den kostnaden, det är inte en extra-kostnad.

Helt oberoende av hur bra jag tycker om Blizzard (spoiler: det gör jag inte)

Skriv svar