Blizzcon-schemat släppt – får vi fyra stora avslöjanden?

Robot
Blizzcon-schemat släppt – får vi fyra stora avslöjanden?

Låt oss hoppas på kompensationer för förra året.

#blizzard, #blizzcon, #diablo-4


Medlem

Hörde någon stans att Coming next streams kommer man kunna se utan ticket.

MEG
Medlem

Don't mention the Hongkong 😀


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Är inte CET Central European Time? Isåfall borde ju tiderna vara enligt följande:

Fredag(svensk tid)
Öppningsceremonin - 20.00
Comming soon 1 - 21.30
Comming soon 2 - 22.30
Comming soon 3 - 23.30
Cooming soon 4 - 00.30

Och inte tidigt lördag morgon? Eller är jag helt ute och cyklar nu? minns att Blizzcon öppningsceremonin förra året också gick 18-19 svensk tid på fredagen.

Medlem
Skrivet av Jiddret:

Är inte CET Central European Time? Isåfall borde ju tiderna vara enligt följande:

Fredag(svensk tid)
Öppningsceremonin - 18.00
Comming soon 1 - 19.30
Comming soon 2 - 20.30
Comming soon 3 - 21.30
Cooming soon 4 - 22.30

Och inte tidigt lördag morgon? Eller är jag helt ute och cyklar nu? minns att Blizzcon öppningsceremonin förra året också gick 18-19 svensk tid på fredagen.

Tänkte med på detta. Det bör väl vara fredag kväll som det händer?

Medlem
Skrivet av Zominator:

Tänkte med på detta. Det bör väl vara fredag kväll som det händer?

Ja exakt, skrev en timme bakåt istället för framåt så ändrade nu. Men fortfarande är det ju fredagkväll och inte lördag morgon

Medlem

Dom stora grejorna kommer vi få se på öppningsceremonin på fredagen 1 nov 19:00 - 20:00, så det är detta ni inte vill missa.

Resten brukar vara djupdyk på spelen m.m.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Skrivet av Jiddret:

Är inte CET Central European Time? Isåfall borde ju tiderna vara enligt följande:

Fredag(svensk tid)
Öppningsceremonin - 20.00
Comming soon 1 - 21.30
Comming soon 2 - 22.30
Comming soon 3 - 23.30
Cooming soon 4 - 00.30

Och inte tidigt lördag morgon? Eller är jag helt ute och cyklar nu? minns att Blizzcon öppningsceremonin förra året också gick 18-19 svensk tid på fredagen.

My bad! Rättat nu.


signatur
Medlem

Fyra nya mobilspel, eller?

Medlem

Diablo 4: Immortal (iOS först, Android 3 månader efter)
Overwatch 2 (Expansion)
WoW (Expansion) (Fokus på 3 faktioner nu kanske)
WC3 Reforged Beta + Release Datum
Hearthstone (Expansion)
(Sen har vi autochess såklart också, för vi vet att blizzard vill göra något eget)

Sen kommer troligen något från Activision sippra in i årets Blizzcon
Och högst troligt mer telefonspel


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Gnällkuk

D4 och D2 remaster är det enda jag hoppas på!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Tror Warcraft 3 Reforged släpps i samband med BlizzCon tillsammans med utannonsering av WC4 eller SC3. Diablo 4 och ny Wow-expansion utannonseras med

Medlem

Hoppas på ett nytt starcraft eller diablo. Starcraft mmo kanske.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Tror Warcraft 3 Reforged släpps i samband med BlizzCon tillsammans med utannonsering av WC4 eller SC3. Diablo 4 och ny Wow-expansion utannonseras med

RTS är i princip en död genre, kommer troligen inte komma ett nytt ^^ (Starcraft 3 och WC4 that is)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Om läckor stämmer, vilket jag vågar tro på, så är tre av dom fyra OW2, Diablo 2 remake och Diablo 4. En WoW expansion på det låter rätt självklart, så gissar på det.

Ska bli kul oavsett att se vad som händer med hur dom har lyckats ställa till det för sig själv på sista tiden.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

RTS är i princip en död genre, kommer troligen inte komma ett nytt ^^ (Starcraft 3 och WC4 that is)

Det är ingen död genre för spelarna. Hoppas dom tjänar så bra på WC3 Reforged att dom släpper ett WC4

Medlem

Jag är egentligen bara sugen på ett helt nytt Diablo 4 =D men Warcraft 4 eller något nytt är ju inte helt fel det heller

Medlem

Nog för att ett Diablo 4 skulle vara trevligt(vilket säkerligen kommer ske) så hoppas jag faktiskt på något nytt IP.

Ska även bli intressant och se vad nästa WoW-expansion kommer vara efter ha läst spekulationer och "läckor" ett bra tag nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Inte det minsta intresserad av Blizzard spel längre även fast de var en stor del av min barndom (Blackhawk, Warcraft 1 & 2, Diablo...) men kommer kolla i år för alla memes och fuck ups från Blizzards sida. 😆😆😆

Medlem

Ni glömde WoW Pet Battles till mobilen! PoGo med Battlepets?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Ärligt talat är jag inte ett dugg intresserad av vad de visar upp på Blizzcon längre, det har varit för mycket mellanmjölk och för lite substans. WoW Classic är den enda orsaken att Battle.net-klienten inte är avinstallerad.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Spelar ingen roll hur stora bomber Blizzard släpper, det kommer ändå vara skit. När kom det senaste bra ifrån Blizzard, 6-7 år sedan? Längre? Blizzard of old är gone, F in the chat... Med det sagt, jag kommer givetvis köpa allt. För jag är en hund som vill tro på det bästa.

Medlem
Skrivet av Lioras:

Jag är egentligen bara sugen på ett helt nytt Diablo 4 =D men Warcraft 4 eller något nytt är ju inte helt fel det heller

Dom kommer troligen aldrig göra ett Warcraft 4

Folk har velat ha ett nytt Warcraft RTS sen releasen av WoW (me included)
Men släpper dom ett helt nytt spel i Warcraft universumet så kommer dom konkurrera med sig själva
Och dom vill inte locka bort mer folk från sin pengako som långsamt håller på att avlida, speciellt till ett RTS spel, som är i princip en död genre.

Ska dom göra ett nytt RTS så kommer det INTE bli som WC3 eller SC, det måste vara inkluderande till alla människor, dom har inte råd att riskera att göra en nisch titel som bara de bästa kan spela

and not to mention lore komplikationerna det kommer ha med wow ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Fyra nya mobilspel, eller?

Attans, det var precis vad jag tänkte skriva

Förutom WC3-remake:n har jag inga förhoppningar alls på vad Blizzard kan tänkas avslöja längre... Allt de släppt de senaste tio (?) åren har varit extremt ointressant.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Diablo 2 remastered släpps innan jul så vi har nåt att spela tills Diablo 4 släpps i Maj, likt 3an. Hell to the yes om det slår in!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

My bad! Rättat nu.

Värt att lägga till i artikeln kan också vara att samtliga Comming Soon streams också är gratis.

"This year, everyone’s invited to watch the BlizzCon opening ceremony, all of the BlizzCon esports tournaments, and select developer panels—including the first four panels on the Mythic Stage immediately following the opening ceremony—completely free on BlizzCon.com and in the BlizzCon Mobile App."

https://blizzcon.com/en-us/news/23189035

Medlem

En ny WoW exp samt D4 vore ju trevlit


signatur

Meep!

Medlem

Jag vill hellre ha Starcraft 3 än Warcraft 4.

Inaktiv

Så många som är "ointresserade" av Blizzard men ändå känner att de måste delta i en tråd om blizzard och berätta för alla vad de tycker om blizzard 🤔😅

OnT:
I år får vi höra om diablo 4 (nej... det är inte ett mobilspel)
Nya expansionen till wow är också en självklarhet.
Troligtvis lite framtida planer om classic samt diverse information om de andra spelen blizz har som jag personligen inte har någon större koll på...
Förhoppnigvsis försöker någon idiot trolla om hongkong och blir utsläpade från eventet

Blir virtual ticket och lite leveling på druiden medan man kollar på allt skoj!

Gnällkuk
Skrivet av Jiddret:

Värt att lägga till i artikeln kan också vara att samtliga Comming Soon streams också är gratis.

"This year, everyone’s invited to watch the BlizzCon opening ceremony, all of the BlizzCon esports tournaments, and select developer panels—including the first four panels on the Mythic Stage immediately following the opening ceremony—completely free on BlizzCon.com and in the BlizzCon Mobile App."

https://blizzcon.com/en-us/news/23189035

Fast det stämmer väl inte? Står ju i citatet att öppningsceremonin, turneringarna och "utvalda" utvecklarpaneler är gratis att se. Coming Soon-delarna är nog snarare vigda till större saker som presentationer av spel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

123
Skriv svar