Kvällssnack – ser du trailers, eller undviker du dem?

Medlem

När det kommer till film så har jag helt slutat att se trailers, dock om jag är på bio så är det mer eller mindre oundvikligt. Till spel vill jag enbart se gameplay annars är det ju helt orelevant imo.

Medlem

Är det en film jag är intresserad av undviker jag trailers. Det är ju en 1min version av hela filmen. Det förstör ju upplevelsen och skapar orimliga/overkliga förväntningar.

Medlem

Trailers är oftast en pest som ger en överdriven bild av inslag i filmer och spel.
Ofta så spoilar dom vikta element och tar bort T.Ex. upplevelsen av att se fina imponerande nya miljöer och situationer.
Senaste exemplet som jag såg var trailern till The last Guardian som visar delar av dom sista 10 minuterna och svarar på saker som man borde vara nyfiken på när man startar spelet.
Trailern halverar det fantastiska med det spelet.
Sen så finns det såklart väldigt många fler exempel som Terminator: Genesis m.m, jag har dock inte så många fler exempel som jag kan komma på just nu eftersom att jag har slutat att kolla på trailers.
Jag gjorde dock bort mig häromdagen och råkade se trailern på senaste säsongen av Rick and Morty, teasers av Rick and Morty brukar gå bra men trailern ska man inte titta på.

Skribent

Speltrailers brukar jag alltid kolla på. Filmtrailers går dock inte att se nuförtiden eftersom de har som vana att avslöja 90% av handlingen.

Medlem

jag undiker trailers för jävlar vad dom ljuger mycket.

Medlem

När det kommer till spel så brukar jag titta gameplay trailers för att se på ett ungefär hur spelet är, om det verkar roligt eller ej. Filmer däremot kollar jag aldrig trailers inför. Tycker det är roligare att gå.in helt ovetandes. Uppskattar oftast filmen mer då!

Medlem

Till film: Teaser-trailer aldrig "full" trailer eftersom du alltid får reda på början, mitten och en del av slutet i dessa.
Till spel: Kan jag se dem, men beror helt på spel/trailer etc. men föredrar gameplay så man får se det faktiska spelet.

Tänk om filmer körde trailers som spel "Not actual movie footage".. Man ser något helt annat


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Filmtrailers - aldrig.
Speltrailers - cinematic trailers eller korta (max 3 min) gameplay trailers, aldrig "första 20 min"-varianterna eller i övrigt längre videor.

Medlem

Beror på. Vid event som E3 och liknande så blir det att kolla trailers men inte så mycket annars.
Är jag intresserad av ett spel brukar jag kolla lite gameplay för att se om det passar mig vilket inte går genom att bara se på trailer. Ett spel är en större investering än film t.ex. så därför behövs det lite mer research och inte bara grisen i säcken så att säga.

Trailer kan dock vara kul att kika på ändå men då ska det vara något speciellt spel jag ser fram emot.

12
Skriv svar