Red Dead 2-skärmdumpar dyker upp hos Sweclockers - CSI: Geeks försöker reda ut äktheten

Robot
Red Dead 2-skärmdumpar dyker upp hos Sweclockers - CSI: Geeks försöker reda ut äktheten

Fyra bilder på olika grafikinställningar i Red Dead Redemption 2 - äkta eller inte?

#red-dead-redemption-2


Medlem

Snillen spekulerar!

Medlem

Jag tror definitivt att det var två äkta nördar som var med i filmen, men det svarsalternativet fanns inte.

Och är det bara jag som ogillar när folk har mössa inomhus?

Skägg.
10 Chambers
Gnällkuk
Skrivet av Arcadia:

Är man åtta år får man väl ha mössa inomhus och röda skor och vantar som är fastknäppta i jackärmarna så man inte tappar bort dem, men inte en vuxen man.

Är man en vuxen man tar man sina egna beslut och respekterar andras beslut. Väntar man inget besök eller liknande är det ju rätt skönt att man kan klä sig ledigt på kontoret.

Tillbaka till ämnet;
Spenderades ju ingen direkt tid med att avgöra om bilderna var äkta, bara om placeringen stämde med kartan? Jag trodde man skulle lägga krutet på att avgöra om molneffekterna var äkta eller applicerade i efterhand. Eftersom spelet finns i 4K på krysslådan så kan man ju bara stå på samma ställe, ta en bild när det är molnfritt och sedan redigera den i efterhand. Har ju inte spelat RDR2 själv ännu, men antar att samma effekt återfinns på konsol, om än något bantad. Jag bedömer det som 50/50.

Har ni inte spelet på kontoret? Borde gått ungefär lika snabbt att starta upp spelet och leta upp platsen?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

När jag spelar red dead 2 är jag väldigt nogran med att ta av mig hatten när jag vistas inomhus.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Inaktiv

Jag hattar när konversationen glider bort från huvudsaken

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Är man en vuxen man tar man sina egna beslut och respekterar andras beslut. Väntar man inget besök eller liknande är det ju rätt skönt att man kan klä sig ledigt på kontoret.

Tillbaka till ämnet;
Spenderades ju ingen direkt tid med att avgöra om bilderna var äkta, bara om placeringen stämde med kartan? Jag trodde man skulle lägga krutet på att avgöra om molneffekterna var äkta eller applicerade i efterhand. Eftersom spelet finns i 4K på krysslådan så kan man ju bara stå på samma ställe, ta en bild när det är molnfritt och sedan redigera den i efterhand. Har ju inte spelat RDR2 själv ännu, men antar att samma effekt återfinns på konsol, om än något bantad. Jag bedömer det som 50/50.

Har ni inte spelet på kontoret? Borde gått ungefär lika snabbt att starta upp spelet och leta upp platsen?

Det kan ha stått hemma hos någon FZ-medarbetare, i just syftet att lira Red Dead 2 med extra allt


signatur
Frilansare

Well that escalated quickly! Brukar ofta säga vilket härligt community vi har men den här tråden kan vara ett riktigt bottennapp. Kul gäng!

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:

Well that escalated quickly! Brukar ofta säga vilket härligt community vi har men den här tråden kan vara ett riktigt bottennapp. Kul gäng!

Vad exakt tänker du på? Tycker inte jag sett någon direkt bottennapp-likt snack i tråden.
Bara folk som har olika syn på mössa inomhus!?

Skrivet av anon_326725:

Vad exakt tänker du på? Tycker inte jag sett någon direkt bottennapp-likt snack i tråden.
Bara folk som har olika syn på mössa inomhus!?

Det ser till och med fel ut i text.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Det ser till och med fel ut i text.

Okidoki. Antar att vi lämnar det där då ingen har något att säga om saken.

/offtopic

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Well that escalated quickly! Brukar ofta säga vilket härligt community vi har men den här tråden kan vara ett riktigt bottennapp. Kul gäng!

För mig är styrkan med FZ att man vågar ta ut svängarna vilket leder till otippade men unika och intressanta diskussioner.

Om du inte är sarkastisk så tror jag att du missar humorn som genomsyrar inläggen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vad exakt tänker du på? Tycker inte jag sett någon direkt bottennapp-likt snack i tråden.
Bara folk som har olika syn på mössa inomhus!?

Bottennappet är väl antingen att det har blivit väldigt off topic, eller för att folk har åsikter som inte är ryggdunkar.

Tråkig attityd vilket som.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Bottennappet är väl antingen att det har blivit väldigt off topic, eller för att folk har åsikter som inte är ryggdunkar.

Tråkig attityd vilket som.

Den enda "tråkiga" attityd jag kan lokalisera är att folk är bittra över att folk har/inte har mössa inomhus. Är det den attityden du syftar på?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Den enda "tråkiga" attityd jag kan lokalisera är att folk är bittra över att folk har/inte har mössa inomhus. Är det den attityden du syftar på?

Menade mer attityden bakom att tråden är ett bottennapp. Att folk diskuterar saker som mössor osv är, för mig, inget annat än härligt. Vi är ju inte mer än människor trots allt


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Inaktiv
Skrivet av Freakon:

Menade mer attityden bakom att tråden är ett bottennapp. Att folk diskuterar saker som mössor osv är, för mig, inget annat än härligt. Vi är ju inte mer än människor trots allt

Ah. Då är jag helt på din sida

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Well that escalated quickly! Brukar ofta säga vilket härligt community vi har men den här tråden kan vara ett riktigt bottennapp. Kul gäng!

Jag får be om ursäkt. Det var en skämtsamt menad, lite retsam pik om att du hade mössa inomhus, inte alls tänkt att bli en superlång diskussion.

Medlem

Snälla, kan ni ge upp gammelsnacket om huvudbonad inomhus. Ni låter som gubbarna och kärringarna som pekar med hela handen i skolmatsalen år 2002...

Det är ruggigt ute och man lämnar lätt mössan på när man kliver in. Det är inte svårare än så.

OnT:
Gillar verkligen dehär småklippen. Bidrar till FZ's identitet. Väldigt mycket därför jag inte läser Gamereactor längre.

Moderator | Testpilot

Har flyttat en del inlägg gällande att ha huvudbonad på inomhus eller ej till en egen tråd. Givetvis är ju tanken att vi inte ska hamna så här off-topic, och det är den här gången lika mycket mitt fel som spann vidare på det hela, men också inte tog tag i det snabbt nog. Jag tar på mig det

Skulle ni vilja fortsätta diskutera just den biten så kan ni klicka er in här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Tycker skillnaden i RTX var större i vilket fall...

(från conthox inlägg i stora humortråden #3934929 )

Medlem

Jag tycker det är "mystiskt" att bilderna är så små. Sen så finns ju spelet redan på konsolerna, det kanske är taget därifrån fast under olika dagar, jag tycker ULTRA bilden har Solen lite annorlunda placerat. Dimman verkar dock inte Photoshoppad. Bilden verkar ha en hög FOV också. Skumt, skumt. Skumt.

Medlem

Det är fejk, bilderna är från en SIGGRAPH presentation som visar hur man lägger till lager av raymarching till spelet.

https://streamable.com/40uo4
Även deras powerpoint presentation
http://advances.realtimerendering.com/s2019/slides_public_rel... (slide 65)

1
Skriv svar