Kvällssnack – ser du trailers, eller undviker du dem?

Robot
Kvällssnack – ser du trailers, eller undviker du dem?

Vilken trailerpolicy™ har du?

#kvällssnack


Tycker att trailers i allt högre grad har börjat avslöja för mycket av filmer. Så är det trailers för något jag verkligen ser fram emot så försöker jag att skippa att se.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Så fort jag vet att jag skall spela spelet / se filmen, så håller jag mig borta från alla typer av spoilers.

Medlem

Beror på, om jag redan vet att jag kommer se en film eller för den delen spela ett spel så undviker jag nog dem för de tenderar att ofta "spoila" vissa delar av upplevelsen. När det kommer till Star Wars har jag sett alla andra så nog tusan kommer jag se den sista med men jag får nog säga att Rogue One än så länge varit den film som tilltalat mig mest av de nya filmerna.

Medlem

Speltrailers är bara tröttsamma såvida det inte innehåller gameplay.

Filmtrailers kan jag ev se om jag tänkt streama filmen.
Bio-material? Oh no. No trailers.

Backloggens befriare

Ser gärna teaser-trailers, och utannonseringstrailers, men launch-trailers och sådant inför släpp brukar jag skippa.


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd

Jag brukar oftast läsa några negativa (relativt spoilerfria) omdömen om filmen jag tänkt se. De ger överlag en bättre måttstock än de generiska "This film is so awesome in every single way :D"-recensionerna.

Inaktiv

Jag brukar kolla teasers. Trailers undviker jag som pesten då de generellt avslöjar helt för mycket av filmen/serien. När det kommer till spel så kollar jag så mycket jag bara kan för att få ett så utbildat underlag som möjligt innan köp.

Inaktiv
Skrivet av Hordaland:

Jag brukar oftast läsa några negativa (relativt spoilerfria) omdömen om filmen jag tänkt se. De ger överlag en bättre måttstock än de generiska "This film is so awesome in every single way :D"-recensionerna.

Läser aldrig recensioner om filmer då jag tycker att det oftast lyser genom något tramsigt ogrundat hat mot producenten/regissören/osv som inte har något med filmen att göra egentligen.

Vad gäller spel så kollar jag enbart livestreams för att bilda mig en uppfattning om spelet.
Jag behöver inte någon random persons subjektiva syn på spelet då det alltid är färgat av den personens åsikter om spelets tillverkare eller genren överlag.

Medlem

Försöker undvika dom i högsta grad, men misslyckas varje gång.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av anon_326725:

Läser aldrig recensioner om filmer då jag tycker att det oftast lyser genom något tramsigt ogrundat hat mot producenten/regissören/osv som inte har något med filmen att göra egentligen.

Vad gäller spel så kollar jag enbart livestreams för att bilda mig en uppfattning om spelet.
Jag behöver inte någon random persons subjektiva syn på spelet då det alltid är färgat av den personens åsikter om spelets tillverkare eller genren överlag.

Så kan det aboslut vara. Men man får väl leta lite djupare. Recensioner som ger 3/10 och liknande tycker jag ofta har rätt rimliga anledningar att tycka som de gör, även om just deras preferenser inte alltid överensstämmer med ens egna. Skulle någon ge ett dåligt betyg till en film på grund av kontroversiellt innehåll så skulle jag likväl kunna tolka det som ett plus då det är något som ofta faller mig i smaken.

Inaktiv
Skrivet av Hordaland:

Så kan det aboslut vara. Men man får väl leta lite djupare. Recensioner som ger 3/10 och liknande tycker jag ofta har rätt rimliga anledningar att tycka som de gör, även om just deras preferenser inte alltid överensstämmer med ens egna. Skulle någon ge ett dåligt betyg till en film på grund av kontroversiellt innehåll så skulle jag likväl kunna tolka det som ett plus då det är något som ofta faller mig i smaken.

Gäller det filmer så är det en sak. Då kan man kolla genom och se om personen har konstruktiv kritik i sitt inlägg (vilket tyvärr inte är normen enligt min erfarenhet) och brukar bara vara "this movie sucked and it was shit!. Meningslös recension.

Har personen däremot en detaljerad beskrivning om vad som är dåligt med filmen så kanske man har det i åtanke.

Hursomhelst så brukar jag sällan kolla recensioner innan jag ser en film då risken för spoilers eller influenser är för påtagligt.
Finns egentligen ingen mening att se recensioner innan man ser en film. Ingen alls egentligen. Bara att se filmen och sen kolla recensioner och se hur fel andra har. (Fel utifrån din smak och åsikter såklart)

Medlem

Gäller det film så kollar jag trailers. Spel däremot, där vill jag se äkta gameplay istället för en trailer som inte har något med spelet i sig att göra.

Medlem

För film undviker jag trailers så gott jag kan - kanske kollar 15-20 sekunder, efter det spoilas ofta för mycket.. Men än värre är väl ändå: "i kvällens program", "efter pausen" och "i nästa veckas program"... RAGE! Framför allt när man play:ar programmet!! Då har man väl verkligen en uppenbar avsikt att titta på det. Suck!

Medlem

Om det är ett spel jag är intresserad av så ser jag trailern, och ondgör mig sedan över hur lite gameplay det var i den.

Medlem

Teaser 1, möjligtvis 2 från filmer (dvs de som är 1 min eller kortare), men aldrig någonsin trailers. De är ju numera 3-5 min långa recaps av det mesta som händer i filmerna >.<

När det gäller spel så är de betydligt mer rimliga, och brukar inte ha spoilers på samma sätt.

Fragtjuv

Tycker om att se trailers för filmer och sedan diskutera teorier och så vidare med andra. Dock så blir det i kommentarsfältet på Youtube diskussionen sker eftersom jag inte känner någon IRL som tycker på samma sätt :).


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag har aldrig sett filmtrailers. Helt ointressant och gör varken till eller från rörande om jag kommer se en film eller ej. Däremot kan de ju spoila...

Spel däremot tittar jag jämt på trailers. Gameplaytrailers, alltså. Renderade diton är lika menlösa som filmtrailers.

Medlem

Försöker undvika. Gick på Joker i veckan, och blev matad med en "specialtrailer" för nya Terminator som jag undvikit allt om. Svårt att låta bli att se/höra på en Imax. Tyvärr känns det nu som jag sett hela filmen Trailern var säkert 5-10 minuter lång, och spoilade massor av nice actionscener.

Medlem

Vanligtvis kikar jag på en teaser/trailer och inget mer inför en kommande film. Då det nuförtiden oftast är trailers som avslöjar för mycket känner jag helt enkelt inte för att se mer än nödvändigt. Helst ser jag bara en kortare teaser och inget mer men ibland blir jag väldigt sugen på att se t.ex trailer #3 i raden och gör då det.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Bryr mig inte. Jag letar inte efter trailers men samtidigt är det ingen katastrof om jag råkar se en. Speltrailers brukar inte säga mycket om hur spelet egentligen är, och film intresserar mig inte längre.

Medlem

Om det är något jag vet att jag kommer köpa/se så undviker jag trailers.

Om det är något jag behöver veta mer om för att ta ett beslut om köp så tittar jag gärna på delar/hela trailers. Ibland räcker det med att bara se betyget på recensioner.

Men vist kan det vara lite svårt att hålla sig ibland om det är något man verkligen ser fram emot.

Inaktiv

Detta påminner "lite" om mitt inlägg jag skrev tidigare idag i din tråd om spoilers. Hursomhelst så säger jag samma som jag skrev där att jag numera försöker undvika så mycket information det bara går om jag ändå redan bestämt mig för att se filmen/ spela spelet. Tycker det är roligare att själv få upptäcka allt spelet har att erbjuda än att fått så mycket presenterat för mig genom trailers och gameplayklipp.

Skribent

Undviker trailers så långt det går. Speciellt för film/serier.

Medlem

Jag är så konstig att jag sitter, i fallet med tv-serier, med seriens wiki-site och läser medan jag tittar. Jag har svårt för överraskningar. :3

Medlem

Om det är något av även minsta intresse skippar jag alla trailers.
Teasers är ok att kolla på, men trailers är mer eller mindre en highlight-reel nu för tiden. Alldeles för mycket som spoilas.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

För film ser jag helst inga trailers alls, eftersom de numera brukar visa i stort sett alla actionscener i hela filmen - utan att ge minsta fingervisning om vad filmen faktiskt handlar om.

Vad gäller spel ser jag gärna trailers för titlar som jag inte känner till. Lite för att se om det kan vara värt att bli nyfiken på spelet.

Spel som jag redan vet med mig att jag vill spela (t.ex. Last of us 2*) undviker jag alla former av spoilers för, vilket inkluderar trailers, teasers, recensioner, forumtrådar osv. (Veckan före Lastan 2-releasen lär jag till och med lägga mitt FZ-medlemskap på is för att inte råka se några screenshots - är redan butter för att jag kunnat gissa mig till Ellies ungefärliga ålder från en screenshot xD)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Gen
Medlem

Kollar på trailers för filmer för att få ett hum om vad filmen handlar om. Sen när jag väl ska se filmen har jag glömt bort trailerns innehåll och känner därför inte att trailern spoilat.

Gällande spel så föredrar jag gameplay då CGI trailers knappt säger något alls om spelet, hur det ser ut, hur det spelas osv.

ELF
Medlem

För spel kan jag titta på flera så länge det inte avslöjar för mycket av storyn och världen.
För filmer tittar jag max på en. Vill enbart veta om den är bra, inte få hela storyn.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Ser bara trailers om jag är osäker på huruvida filmen är värd att se eller inte, när tex middagen står på bordet och man vet inte vad man ska kika på. Brukar inte se hela trailers eftersom de spoilar för mycket.

12
Skriv svar