Otippat - en fjärdedel tycker att Playstation 5 borde se ut som ett Star Trek-skepp

Robot
Otippat - en fjärdedel tycker att Playstation 5 borde se ut som ett Star Trek-skepp

Eller en Alienware-dator från tidigt 2000-tal.

#devkit, #playstation-5, #sony


Medlem

Vet i 17 vad jag tycker om denna design visst lite häftig är den men å andra sidan känns det lite för out there lixom

Medlem

Gissningsvis handlar det om förbättrad ventilation så att den inte låter som ett flyglarm, till skillnad från PS4.

(Även om den slutliga designen inte kommer att se ut så här.)

Medlem

Tycker det är ganska smart att designa en så unik design även om det bara är en prototyp. Det har blivit lite av en internet-snackis - det vill säga gratis PR.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Den är stört ful.

Medlem

Otroligt ful och direkt smaklös design. Som devkit, där fokus bör ligga på stabilitet snarare än tjusig design, så är det förståeligt.

Men hemma hos folk, nej fy.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

En nioårig jag hade dregglat över den designen, tänk att addera lite blinkade led också.
Ser lite ironiskt ut som ett rymdskepp från Halo.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

när det egentligen bara är insidan som räknas för utvecklarna

Aldrig riktigt brytt mig om utsidan heller, men visst den här designen tänjer ju på gränserna...

Medlem

Så länge den kyler bra och är tyst så får den se ut hur fan som helst tycker jag. Om den här sjuka designen fungerar så tycker jag de ska köra hårt på det. Den ligger ju i TV-bänken ändå så det är knappt att man ser den.

Medlem

ser ut som nån motor som sitter i en bil eller nåt...

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Så länge den kyler bra och är tyst så får den se ut hur fan som helst. Den ligger ju i TV-bänken ändå så det är knappt att man ser den.

haha det är just det man ser dagligen ju ? eller slänger du ner dina konsoller i en hylla så dom blir överhettade ?

För mig får den gärna se ut så om det innebär bättre kylning än PS4:an har.

Medlem

Som fler har skrivit, så länge den är tyst, kyler bra och inte har allt för störande lampor så får den se ut hur fasen som helst.

Medlem

Bryr mig inte ett dugg om hur den ser ut.

Medlem

Jag skiter i om den är formad som en toalettstol. Jag vill att den ska ha rengöringsbara fläktfiltrar, som man kan dra ut och rengöra. Vi med småbarn har ofta lite stökigt och ibland dammigt, och sådana här prylar formligen suger åt sig allt i dammväg så det går fort att täppa igen luftgenomströmningen.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

En fråga till er som i denna och föregående tråd skriver "det spelar ingen roll, den är ändå i ett skåp/låda": hur blir det med kylningen då? Kommer den inte bli riktigt varm?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja vad ska man säga. Tycker man designen på den där fruktansvärda plastlådan är estetiskt tilltalande är man tamefan till hälften neandertalare.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

En nioårig jag hade dregglat över den designen, tänk att addera lite blinkade led också.
Ser lite ironiskt ut som ett rymdskepp från Halo.

Som 44-åring dreglar jag lite över den designen. Tänk dig att man slänger på lite blinkande led också! 😀
Fast helt ärligt så tycker jag att den skulle vara rätt frän ändå.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jahaaaa, Wall-e har ett ps5 på huvudet, alltid undrat hur har egentligen har sett ut

Tråddemonen
Testpilot

Designen på Devkiten ser ut som att det var ett tjafs mellan en som ville att PS5 ska se ut som en AC och den andra ville ha ett utseende som ett datachassi.

AC + chassi = PS5

Montera den vid fönstret och koppla sedan in den i skärmen som önskas.

Medlem

Oavsett hur den kommer se ut. Så kommer den sälja gangbusters. Alltså typ 120miljoner 5-6 år in.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Oavsett hur den kommer se ut. Så kommer den sälja gangbusters. Alltså typ 120miljoner 5-6 år in.

Det trodde man om uppföljaren till 360 också.

Finns inga garantier för att ett företag inte fuckar upp.

Men jag tror trots det att du har rätt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det trodde man om uppföljaren till 360 också.

Finns inga garantier för att ett företag inte fuckar upp.

Men jag tror trots det att du har rätt.

Jo de hade, Microsoft, gissningar på att sälja runt 200 miljoner Xbox One's. 1-2 år innan konsolen släpptes på mötena som handlade om just det i planeringsstadiet. Och det hade dem kunnat om de fortsatt satsa på spel under hela 360 tiden. Och nu har de inga spel alls och märket Xbox är inte alls värt mycket.

Jag vill ha en tvådimensionell PS5:a, typ som Paper Mario, så man kan skjuta in eländet under mattan när man inte orkar se det längre!

Medlem

Nja, då tar jag nog hellre en svart tegelsten till.

1
Skriv svar