Werewolf: The Apocalypse får heavy metal-trailer

Robot
Werewolf: The Apocalypse får heavy metal-trailer
Releasehästryttare
Medlem

Hahahahaha nej tack.

Medlem

Jösses vad det strösslas spel på den här licensen! Gillar't! Paradox visar var skåpet ska stå (lite överallt, tydligen).

Kan önska att fler licenshållare gjorde detsamma och lät en massa olika studios pröva lyckan (jag talar med dig EA, gimme some underliga Star Wars-spel).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Påminner det om Prototype spelen med det röda som åker ur varulven och att man slåss med lite allt möjligt som vaknat till liv (tänk uråldriga monster, likt Godzilla) efter att människan härjat i naturen?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jösses vad det strösslas spel på den här licensen! Gillar't! Paradox visar var skåpet ska stå (lite överallt, tydligen).

Kan önska att fler licenshållare gjorde detsamma och lät en massa olika studios pröva lyckan (jag talar med dig EA, gimme some underliga Star Wars-spel).

Det är samtidigt en balansgång. Strösslar man för mycket och för brett kommer många av spelen suga i slutändan, vilket riskerar att skada varumärket i långa loppet.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahaha nej tack.

Snackar du om?
Det här kan ju bli hur nice som helst.
Finns alldeles för få varulvsspel.

Kallar ni mjäkig mellocore för Heavy Metal??? Det är ju som att jämföra Carola med Metallica.

Medlem
Skrivet av Herr Bärsärk:

Kallar ni mjäkig mellocore för Heavy Metal??? Det är ju som att jämföra Carola med Metallica.

Tack.

Medlem

"I Werewolf: The Apocalypse – Earthblood spelar du Cahal, en sorts ekoterrorist och varulv som antagligen tycker att människan förstör hans revir, och att de därför måste ätas upp. Typ."

@FZ , vän av ordning här: varulvar i WoD (med undantag av kanske Black Spiral Dancers) äter inte människor, det är väldigt förbjudet. Samt, varulvar är inte ekoterrorister, det är snarare Pentex som är det De försöker upprätthålla balansen och stänga ned förorenande företag. Pentex är ett företag som tjänar Wyrm och deras enda agenda är att döda Gaia, mao paja naturen så mycket som möjligt.

P.S. Shadow Lords äger.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: ekoterrorist = terrorist som genomför dåd för att rädda miljön. Dvs deras terror är inriktad för att få till förändringar på miljöområdet.

Medlem

@waeress: Ja, fast det är för att terrorisera allmänheten, annars är det inte en terrorist. Garous riktar sig inte mot allmänheten utan jobbar i det fördolda, mot väldigt specifika mål, tex Pentex. Greenpeace är mer ekoterrorister än Garous.


signatur

I drank what?

Medlem

@Mirage: Nej, terrorism definieras inte som enbart riktad mot allmänheten. Terrorism kan lika gärna vara riktad mot ett företag.

Medlem

@waeress: Ok, point. "Terrorism avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska eller andra typer av förändringar. Begreppet härstammar från Jakobinernas s.k. regime de la terreur, under franska revolutionen i slutet på 1700-talet. Det är ett slag av politisk brottslighet."

Så ja, det kan passera som terrorism, fast de är inte ute efter att så terror, de vill få dem att sluta förstöra jorden. Med den definitionen är organisationer som AFA och NMR terrororganisationer.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar