Planetside 3 bekräftat, Arena blir "språngbräda" för trean

Robot
Planetside 3 bekräftat, Arena blir "språngbräda" för trean
Medlem

Bästa nyheten sedan Planetside 2 utannonserades!

Sen är jag hälsosamt skeptisk såklart, men fan vad det vore grymt om de lyckades starta om det på ett bra sätt. Klara tydliga fraktioner, som det var i början.

Ett ännu större slagfält är lite oroande, då mycket av det som gjorde det bra var just de gigantiska slagen, men de fixar säkert så att folk dras mot samma platser.

!


signatur

K9
:.:

Medlem

Är inte Battle Royale-marknaden mättad snart?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Härligt!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Geeks Gaming

Så länge dom kan optimiza bättre än 2an och fixa deras nätkod så kommer det bli grymt.

Releasehästryttare

Med tanke på hur trasigt och dåligt Arena är så är jag förvånad att jag ser kommentarer som ser fram emot 3an, då blir det samma team som gör det spelet så lär det inte bli bättre då de inte verkar ha en aning om vad spelarna vill ha.

Medlem

Är tyvärr väldigt skeptisk men måste erkänna att nyheten gav mig en fjäril eller två i magen!

Spelade och älskade Planetside så sjukt mycket, och tvåan slukade bra nog lycket tid även det när det släpptes.

Väldigt unika spel som förtjänar att leva vidare. Hoppas hoppas hoppas!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Så länge dom kan optimiza bättre än 2an och fixa deras nätkod så kommer det bli grymt.

Ja precis så

Medlem

Mitt förtroende för Daybreak är svagt, och jag förväntar mig inget bra av det här för fem öre.

Medlem

Hoppas att trean blir mer som ettan där "öarna", kontinenterna länkades samman så att trupper kunde röra sig mellan dessa och bryta in i fiendens kontinent. På så sätt blir det mer dynamik i hur trupperna möts och strider. Jaja, drömma kan man ju alltid.

Medlem

Planetside Arena är en väldigt kort språngbräda då knappt någon alls spelar spelet då det är infekterat av giriga loot lådor. Du kan inte låsa upp någonting alls om du inte öppnar loot lådor då spelet inte har ett xp system.

Vill du ha en perk till din klass? öppna lite loot lådor.
Vill du ha ett nytt vapen? öppna lite loot lådor.
Vill du ha ett nytt skin? öppna lite loot lådor

PA använder har daily quests där du får 3 quests per dag och får cirka 100 credits per quest. Varje låda kostar 750-7500 credits och du får knappt några credits alls för att bara spela spelet, jag har inte märkt att jag får något alls för att vinna. Det finns 2 standard lådor i spelet och chansen att få något du vill ha till din mest spelade klass är minimalt liten då det finns mycket skräp i lådorna. Sedan finns det 2 lådor till, 1 special låda som kostar 7500 credits eller 999 BC, just nu är det engineer skins i lådan som kostar ungefär 100 kronor, och en annan låda för tråkiga banners där man får 3 för 750 credits.

Att spelet knappt har några spelare alls gör det sedan ännu värre för att istället för att spela så kutar du runt i en hangar och väntar på att 20+ spelare ska joina. Jag spelade ett event igår med cirka 120 spelare, det var kul men de flesta matcherna har 20-30 spelare, 2-3 lag då varje lag kan ha max 12 spelare.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Är inte Battle Royale-marknaden mättad snart?

Men räknas PS2 som BR? Minns det inte så riktigt. Eller iaf så som jag tänker mig BR ^^

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Men räknas PS2 som BR? Minns det inte så riktigt. Eller iaf så som jag tänker mig BR ^^

Nej, varför skulle PS2 räknas som BR?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, varför skulle PS2 räknas som BR?

Nej, det var någon som refererade till PS2 som BR, så blev lite fundersam.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Nej, det var någon som refererade till PS2 som BR, så blev lite fundersam.

Nej, det refererades till PS:A.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

1
Skriv svar