Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Medlem

Skulle inte bli förvånad om det blir Bästa spelet 2019 i diverse omröstningar på nätet. Till PC.

Medlem

Finns det några rekommendationer på Specs ute ännu?
Oavsett, äntligen släpps spelet till en plattform där spel gör sig bäst
Detta och Cyberpunk är mina mest efterlängtade spel just nu


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Oavsett, äntligen släpps spelet till en plattform där spel gör sig bäst

Dont be that guy!

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Dont be that guy!

Vad menar du


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

@Molotov: Det typiska PC master race-tjatet. "Spel är bäst på PC" bla bla. Bara onödigt

Medlem
Skrivet av anon_326725:

@Molotov: Det typiska PC master race-tjatet. "Spel är bäst på PC" bla bla. Bara onödigt

Jag spelar aktivt både på Switch och PS4 (ibland) och har och tidigare ägt tidigare gen. konsoler.
jag vill ändå påstå att PC är bästa plattformen för spel och jag har försökt hålla mig så länge från att köpa detta spel till PS4 så äntligen är väntan över


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Jag spelar aktivt både på Switch och PS4 (ibland) och har och tidigare ägt tidigare gen. konsoler.
jag vill ändå påstå att PC är bästa plattformen för spel och jag har försökt hålla mig så länge från att köpa detta spel till PS4 så äntligen är väntan över

Alright. Ja, smaken är som baken

Avstängd

Rockstar var väl tvungna att göra något då deras online suger och folk slutar spela det. Var väl oundvikligt att det skulle komma till PC.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Ni som förhandsbokar till PC se upp. Det är en bugg i Rockstars butik. Köper man special version för 59.99 och väljer gratis-spelen GTA3 och Vice City ökas det till 74.99euro vid checkout. Ändrar man till andra spel verkar priset bli 59.99. Antar det är bugg iaf då det ska ingå två gratis spel.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Ni som förhandsbokar till PC se upp. Det är en bugg i Rockstars butik. Köper man special version för 59.99 och väljer gratis-spelen GTA3 och Vice City ökas det till 74.99euro vid checkout. Ändrar man till andra spel verkar priset bli 59.99. Antar det är bugg iaf då det ska ingå två gratis spel.

Det är säkert Dutch som sitter i kassan...

Han försöker bara mygla till sig pengar så han har råd att resa till Tahiti.

Medlem

@Nemo:
Haha den var bra
Nu verkar butiken helt överbelastad så ingen idé att försöka köpa just nu.
Höll på att slita mitt hår innan jag lyckades fatta att det var en bugg.

Medlem

Undrar hur snurrig hästen blev ... efter det här?

(slå på ljudet i klippet)

Medlem
Skrivet av Nemo:

Undrar hur snurrig hästen blev ... efter det här?

(slå på ljudet i klippet)

Hehe, saknades bara att han skulle ställa sig framför för att stoppa rullningen och blivit mos

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hehe, saknades bara att han skulle ställa sig framför för att stoppa rullningen och blivit mos

Haha, det hade jag velat se!

Det är något speciellt med hästar. Här är ett till klipp i samma anda (ljud på)...

Skrivet av Fulci:

Jag tror det blir kortare tid denna gång. GTA V släpptes på Xbox 360/PS3 först, sen kom det till PS4/XBO, sen till sist kom det till PC. Eftersom RDR2 bara släpps till PS4/XBO kanske vi får se PC-versionen redan om ett år. Men det är bara en gissning förstås.

Så rätt du hade 😁


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Så rätt du hade 😁

Ren tur. Men Rockstar har sen en grafiskt mer avancerad version som de kan anpassa för nästa generation konsoler i slutet av 2020. Samtidigt som GTA V har sålt relativt bra på PC, och RDR2 lär väl också göra det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Ren tur. Men Rockstar har sen en grafiskt mer avancerad version som de kan anpassa för nästa generation konsoler i slutet av 2020. Samtidigt som GTA V har sålt relativt bra på PC, och RDR2 lär väl också göra det.

Det tror jag inte jag tror det är GTA VI nästa på G


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd

Bra att denna tråd lever lite igen, kommer säkert dra igång ännu mer då det släpps på PC för är nog många som väntat.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Bra att denna tråd lever lite igen, kommer säkert dra igång ännu mer då det släpps på PC för är nog många som väntat.

Haha, jag tror att tråden kommer att explodera. Det blir Arthur, Dutch och hästar i kubik igen. 😁

Avstängd
Skrivet av Nemo:

Haha, jag tror att tråden kommer att explodera. Det blir Arthur, Dutch och hästar i kubik igen. 😁

Hahaha måste nog spela om det då det kommer till PC för att vara med. Fast är ju på 2,5 genomspelning nu, är på kapitel 4 i min tredje genomspelning men började spela annat så pausade.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Det är förresten lite synd att dom inte verkar släppa någon expansion till singleplayer. Eller inte lite utan väldigt. Dom skulle lätt kunna göra en grym expansion om dom ville men antar att deras team håller på med GTA 6.

Dom är inte lika stora som Ubisoft som har teams lite varstans i världen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det är förresten lite synd att dom inte verkar släppa någon expansion till singleplayer. Eller inte lite utan väldigt. Dom skulle lätt kunna göra en grym expansion om dom ville men antar att deras team håller på med GTA 6.

Dom är inte lika stora som Ubisoft som har teams lite varstans i världen.

Ja, det de flesta håller antagligen på med GTA 6.

Jag hörde att de som fortfarande jobbar med RDR2 fokuserar numera enbart på online. Tyvärr får jag säga för jag skulle också hellre se en expansion till singleplayer. Men eftersom det bara är online de jobbar på så får jag väl hoppas att det blir bra till slut även där.

Skägg.
10 Chambers

Tog källfilen av pc-trailern (som var 60 fps), drog ner hastigheten till hälften och renderade i 30 fps. Gawd.


signatur
Medlem

Vackert! Blir sugen att spela det på nytt.

Avstängd

Är det någon som vet varför Rockstar alltid släpper bara till konsoler först?


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Är det någon som vet varför Rockstar alltid släpper bara till konsoler först?

Tror nog det är så pass enkelt att det är mest effektivt både ekonomiskt och tidsmässigt att fokusera utveckligen till konsol först och maximera inkomsten genom konsol för att sedan gå tillbaka och optimera produkten till PC som tydligen bjuder på fler utmaningar i utvecklingsprocessen.

Fast jag är ingen spelutvecklare. Det är bara så jag fått för mig att det går till

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Tror nog det är så pass enkelt att det är mest effektivt både ekonomiskt och tidsmässigt att fokusera utveckligen till konsol först och maximera inkomsten genom konsol för att sedan gå tillbaka och optimera produkten till PC som tydligen bjuder på fler utmaningar i utvecklingsprocessen.

Fast jag är ingen spelutvecklare. Det är bara så jag fått för mig att det går till

Jag tror att du har rätt.

Sedan så finns det en del spelare som köper spelet två gånger tack vare den utvecklingsprocessen. Det blir ett köp när det släpps till konsol och sedan ett köp till när det släpps till PC senare. Jag tror inte det är tillräckligt många ex för att det skulle styra utvecklingaprocessen, men lite extra klirr i kassan lär det ändå bli. 😉

Ambassadör
Xbox

Det bästa med PC-versionen är att det ger lite föraningar om hur sanslöst trevligt det kommer att kunna bli på Xbox Scarlett och PS5 när den tiden kommer för oss konsolister!


signatur

Jump in.

Avstängd
Skrivet av Mortaigne:

Det bästa med PC-versionen är att det ger lite föraningar om hur sanslöst trevligt det kommer att kunna bli på Xbox Scarlett och PS5 när den tiden kommer för oss konsolister!

Jag kommer inte köpa det till PC, får räcka med 2,5 genomspelningar.


signatur

PS5 och inget annat.

När kan vi förladda då tror ni?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Skriv svar