Assassin's Creed-skaparen ber om ursäkt för "Ubisoft-tornen"

Robot
Assassin's Creed-skaparen ber om ursäkt för "Ubisoft-tornen"

Patrice Désilets skapade ett (högt) monster.

#assassins-creed, #patrice-decilets, #ubisoft


Medlem

Avskyr det lika mycket i alla spel som haft inslag av det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Kan inte påstå att jag är ett stort fan av tornen jag heller. Något enstaka torn hit och dit gör mig inget men flera stycken blir drygt.

Ambassadör
Xbox

Måste...låsa...upp...alla...


signatur

Jump in.

Medlem

Äckliga torn, jag hatar dem. Men jag kan inte låta bli att klättra upp i varenda ett.

Medlem

Beror på varför man måste klättra tornet i fråga, om det makes sense i spelet så
why not?

Medlem

Första gången jag prövade ett Assassin creed spel, Black Flag, så tyckte jag det var jätte kul att leta omkring och hitta hemligheter - tills jag stötte på torn mekaniken och det tog bort hela poängen med att utforska.

Dom insisterar tyvärr på att ha mekaniken i alla deras open world spel, och för att kompensera för all tid man sparar lägger dom in skit tråkig grind för gear istället. Helt bakvänd speldesign. Jävligt tråkigt när dom skapar så fina världar.

Skribent

Det jag gillade mest med just det där klättrandet till vantage points (som sen blev torn) är ju att de flesta i början representerades av riktiga byggnader, vilket gav lite historiskt värde och coolhetskänsla. Senare i serien blev det mest torn bara för att ja...torn...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har ju inte spelat AC jättemycket, men gillar ändå tornen i far cry-spelen. Känns ändå som ett ganska logiskt sätt att utöka kartan på.

Medlem

Jag gillar ju att klättra i tornen. Tycker det är en härlig känsla att kika ut över landskapet från ovan.

Medlem

Jag gillade tornen i Far Cry, men de bästa "tornen" var de i Horizon: Zero Dawn.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Hale2000:

Jag gillar ju att klättra i tornen. Tycker det är en härlig känsla att kika ut över landskapet från ovan.

Visst är det! I många av spelen är det ju inte vilka torn som helst heller. Fantastiska grejer.


signatur

Jump in.

Medlem

Personligen gillar jag torn. Man får tillfälle att betrakta världen, bland annat.

Medlem

Det brast väl för mig lite grann med Far Cry 3 och Far Cry 4, där tornen inte bara skulle klättras, utan det var även ett pussel att ta sig upp, vilket geni kom på det?

Medlem

Storm i ett vattenglas för min del. Jag tycker det var en ganska trevlig spelmekanik som kändes ganska logiskt och naturligt. Det var en ganska mysig känsla också, speciellt när det var en historisk byggnad och musiken byggdes upp under tiden man klättrade bit för bit.
Men i Odyssesy blev det lite väl överdrivet.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Funkade finfint i Botw. De flesta tornen var unika också. Ett vaktades av flygande guardians, ett annat var mitt i en stor sjö Omgiven av fiender. Sen fungerade tornen utmärkt tillsamman med teleporteringsfumktionen och glidflygandet.

In Far cry? Lite segt. FPS plattformande liksom.

Skrivet av nils45:

Det brast väl för mig lite grann med Far Cry 3 och Far Cry 4, där tornen inte bara skulle klättras, utan det var även ett pussel att ta sig upp, vilket geni kom på det?

Tyckte det peakade i 3:an och kändes fräsht, rätt logiskt att ta över radio torn. sen dess har det blivit ett hatobjekt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Avstängd

Är ju dock inte riktigt likadant i senaste två AC. Där finns det höjder du kan klättra upp på och "ta" men det är ju bara för att få en teleport dit, vilket är väldigt bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Helt ok
Skrivet av Nyhet:

Betyder att man inte kan strunta i vissa steg som spelar odesy nu på level 80 å har inte ens fortsatt till aten

Medlem

Det var trevligt i några av spelen när det var historiska landmärken, MEN HERRE MIN SKAPARE om man spelar till exempel AC: Syndicate. Det var en sån fruktansvärd grind att man inte ens kunde uppskatta spelet.
Jag tycker de gör det bättre i Origins och Odyssey. Men det är fortfarande för många "torn".
Sätt dom på några få landmärken istället.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Jag gillar torn för att låsa upp kartan. Jag gillar även när det blir ett litet pussel runt dem. Gillade inte hur Watchdogs hanterade "tornen" dock.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Det var möjligen lite småkul i AC och AC2, sen blev jag bara matt (Far Cry 3 blev nog droppen). Försöker numer undvika alla open world-spel med den här sortens mekanik.

Medlem

Tycker att tornen fungerade ypperligt i Breath of the Wild. Dels var flera av dem som små pussel, samt att klättringsmekaniken är så jäkla bra och stimulerande att det var kul att bestiga.. allt egentligen. Även tornen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skall nog läsa igenom artikeln innan den publiceras. Finns meningar som är rent av fel i artikeln.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Storm i ett vattenglas för min del. Jag tycker det var en ganska trevlig spelmekanik som kändes ganska logiskt och naturligt. Det var en ganska mysig känsla också, speciellt när det var en historisk byggnad och musiken byggdes upp under tiden man klättrade bit för bit.
Men i Odyssesy blev det lite väl överdrivet.

Det blev lite mycket, men samtidigt oerhört smidigt iaf när man skulle ta sig från ö till ö och man slapp använda sig av Adrestia hela tiden, så det har ju ofta en snabbrese funktion. Kommer inte ihåg om dom första spelen hade snabbresor men med så stora kartor så ska man vara glad för att dom finns


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Skribent
Skrivet av Leffe76:

Jag har ju inte spelat AC jättemycket, men gillar ändå tornen i far cry-spelen. Känns ändå som ett ganska logiskt sätt att utöka kartan på.

Faktiskt, sen kan det tyckas att det är lite väl många "radiomaster", men de passar faktiskt in i världen på ett vis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag har inte problem med att klättra i tornen, mitt problem ligger i att man ska göra det 65536 ggr per Ubisoft-spel

Edit: Hade inte alls samma problem i BoTW då det inte alls var i samma skala hur många torn man måste besöka.

1
Skriv svar