Assassin's Creed-skaparen ber om ursäkt för "Ubisoft-tornen"
Avskyr det lika mycket i alla spel som haft inslag av det.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Första gången jag prövade ett Assassin creed spel, Black Flag, så tyckte jag det var jätte kul att leta omkring och hitta hemligheter - tills jag stötte på torn mekaniken och det tog bort hela poängen med att utforska.
Dom insisterar tyvärr på att ha mekaniken i alla deras open world spel, och för att kompensera för all tid man sparar lägger dom in skit tråkig grind för gear istället. Helt bakvänd speldesign. Jävligt tråkigt när dom skapar så fina världar.
Det jag gillade mest med just det där klättrandet till vantage points (som sen blev torn) är ju att de flesta i början representerades av riktiga byggnader, vilket gav lite historiskt värde och coolhetskänsla. Senare i serien blev det mest torn bara för att ja...torn...
"Writer and Fighter"
Jag gillar ju att klättra i tornen. Tycker det är en härlig känsla att kika ut över landskapet från ovan.
Visst är det! I många av spelen är det ju inte vilka torn som helst heller. Fantastiska grejer.
Jump in.
Storm i ett vattenglas för min del. Jag tycker det var en ganska trevlig spelmekanik som kändes ganska logiskt och naturligt. Det var en ganska mysig känsla också, speciellt när det var en historisk byggnad och musiken byggdes upp under tiden man klättrade bit för bit.
Men i Odyssesy blev det lite väl överdrivet.
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Funkade finfint i Botw. De flesta tornen var unika också. Ett vaktades av flygande guardians, ett annat var mitt i en stor sjö Omgiven av fiender. Sen fungerade tornen utmärkt tillsamman med teleporteringsfumktionen och glidflygandet.
In Far cry? Lite segt. FPS plattformande liksom.
Det brast väl för mig lite grann med Far Cry 3 och Far Cry 4, där tornen inte bara skulle klättras, utan det var även ett pussel att ta sig upp, vilket geni kom på det?
Tyckte det peakade i 3:an och kändes fräsht, rätt logiskt att ta över radio torn. sen dess har det blivit ett hatobjekt
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Betyder att man inte kan strunta i vissa steg som spelar odesy nu på level 80 å har inte ens fortsatt till aten
Det var trevligt i några av spelen när det var historiska landmärken, MEN HERRE MIN SKAPARE om man spelar till exempel AC: Syndicate. Det var en sån fruktansvärd grind att man inte ens kunde uppskatta spelet.
Jag tycker de gör det bättre i Origins och Odyssey. Men det är fortfarande för många "torn".
Sätt dom på några få landmärken istället.
Jag gillar torn för att låsa upp kartan. Jag gillar även när det blir ett litet pussel runt dem. Gillade inte hur Watchdogs hanterade "tornen" dock.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Storm i ett vattenglas för min del. Jag tycker det var en ganska trevlig spelmekanik som kändes ganska logiskt och naturligt. Det var en ganska mysig känsla också, speciellt när det var en historisk byggnad och musiken byggdes upp under tiden man klättrade bit för bit.
Men i Odyssesy blev det lite väl överdrivet.
Det blev lite mycket, men samtidigt oerhört smidigt iaf när man skulle ta sig från ö till ö och man slapp använda sig av Adrestia hela tiden, så det har ju ofta en snabbrese funktion. Kommer inte ihåg om dom första spelen hade snabbresor men med så stora kartor så ska man vara glad för att dom finns
Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |
BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!
Jag har ju inte spelat AC jättemycket, men gillar ändå tornen i far cry-spelen. Känns ändå som ett ganska logiskt sätt att utöka kartan på.
Faktiskt, sen kan det tyckas att det är lite väl många "radiomaster", men de passar faktiskt in i världen på ett vis.
"Writer and Fighter"