Den där fula Playstation 5-konceptbilden visade sig vara på riktigt

Medlem

Jag skulle bli ganska förvånad om det här visade sig vara slutprodukten, den ser oerhört "rå" och ofärdig ut. Annars har jag faktiskt haft en liten förhoppning om att de ska våga ta sig an en lite mer lekfull retro-design till nästa generation, om än en stilren sådan. Jag kan förstå att folk vill att sin konsol ska smälta in med den övriga tv-utrustningen, men något mer än en svart fyrkantig låda kan det väl ändå få vara. Något som genuint representerar nöje, istället för ytterligare en icke urskiljbar tv-mojäng.

Skägg.
10 Chambers

De där springer man på titt som tätt på mässor.


signatur
Medlem

Jag tycker dock man ska ta det med en nypa salt. EN bild har dykt upp, EN bild. Fotografen kunde alltså inte filma eller ta fler foton i dagens samhälle?
Det kan ju varit någon som snabbt som tusan gjort en kopia utifrån skissen som tidigare läckt ut. Precis det som hände med Nintendo Switch.

Nä, ge oss fler bilder eller en video, så tror jag på det hela.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Jag tycker dock man ska ta det med en nypa salt. EN bild har dykt upp, EN bild. Fotografen kunde alltså inte filma eller ta fler foton i dagens samhälle?
Det kan ju varit någon som snabbt som tusan gjort en kopia utifrån skissen som tidigare läckt ut. Precis det som hände med Nintendo Switch.

Nä, ge oss fler bilder eller en video, så tror jag på det hela.

Nu är det väl Sony som har bekräftat att det är Devkitet? Räcker inte det? Det betyder däremot inte att konsolen kommer se ut så.

Medlem

Kan ju beror på att jag är 80-talist, men jag tycker ps3 dev kitet och xbox one x är de snyggaste.
Gillar inte ps4ans former som de är nu, med massa springor där det fastnar damm osv. Gillar gamla hederliga lådor.

Medlem

haha,, direkt snygg var den inte men den hade ändå gärna tagit emot en av de där Skulle passa bra o köra trekkie nörd afton med haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tyvärr så tror jag att det är fejk. Tror mer att Sony har bättre smak på utseende på konsoler

Medlem
Skrivet av DjAndeo:

Tyvärr så tror jag att det är fejk. Tror mer att Sony har bättre smak på utseende på konsoler

Fast nu är ju inte detta den slutgiltiga produkten utan ett devkit,


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

De där springer man på titt som tätt på mässor.

Den inbyggda LCD-displayen gör den mycket sexigare än slutprodukten.

Medlem

Den var ju faktiskt snygg ju.

PS3 och Xbox One X vinner. Viktigt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Nu är det en devkit, men vill helst inte ha en konsol som ser ut så där. Vet inte riktigt hur jag vill att ps5 ska se ut, men inte sån.

Det jag undrar över är varför Sony lägger ner tid på att designa ett devkit? De har inte brytt sig om det tidigare. Kan det vara som så att detta ligger till grunden för hur konsumentprodukten kommer att se ut? Inte exakt som på bilden, men något åt det hållet? Hoppas inte.

Medlem

Ja kommer den att se ut som på bilden (ligger inte så långt från bilden i artikeln) så nappar i alla fall jag
Rätt så lika kantigt för de senare modellerna annars.

Länk,
https://www.t3.com/news/ps5-next-gen-feature-confirmed-by-son...

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Devkit som sagt, inget att oroas över. Intressant däremot är det satta priset: 9999 kr för konsolen, som redan kan förbokas tydligen, både på Dustin och även Mediamarkt. Kommer väl att justeras nedåt? Gissningsvis borde den ligga mellan 6495 och 6995 kr, inte mer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av devilrat:

Devkit som sagt, inget att oroas över. Intressant däremot är det satta priset: 9999 kr för konsolen, som redan kan förbokas tydligen, både på Dustin och även Mediamarkt. Kommer väl att justeras nedåt? Gissningsvis borde den ligga mellan 6495 och 6995 kr, inte mer.

Återförsäljare brukar sätta ett orimligt högt pris innan de fått inköpspriserna, just för att kunna sänka (och inte höja).


signatur
12
Skriv svar