Nu kan du spela klassiska Blade Runner utan krångel

Robot
Nu kan du spela klassiska Blade Runner utan krångel
Medlem

Grävde fram mina gamla CD-skivor och installerade detta tidigare i veckan. Är nära 20 år sedan jag senast spelade det, så det var trevligt att komma tillbaka. Och att man nu lätt kan spela det på mobilen gör det inte sämre.

Medlem

Riktigt bra äventyr, rekommenderas, 10/10.

Medlem

Gillar man Blade Runner så är detta så nära den man kan komma, det märks att Westwood hade en hel del Blade Runner fans. Kört det ett par gånger, för inte så länge sedan spelade jag det även under FZ Challenge. Spelet har, vill jag minnas, sju (eller om det var fem) olika slut. Blir själv lite sugen på att spela om det igen=).

Skribent

Det här spelet måste ses som aningen underskattat då det aldrig kommer upp när man pratar om licensespel. Är ett av de bästa licensspel som släppts, kan till och med vara DET bästa om man kollar till kvalité.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det här spelet måste ses som aningen underskattat då det aldrig kommer upp när man pratar om licensespel. Är ett av de bästa licensspel som släppts, kan till och med vara DET bästa om man kollar till kvalité.

Har aldrig spelat det, tyvärr. Men vilket är egentligen det bästa licensspelet? Några av mina favoriter är Batman Arkham Asylum till PC, Goldeneye till N64, South Park: Stick of Truth till PC, TMNT Turtles in Time till arkad & SNES, Ducktales till NES och Aladdin till SNES. Licensspel var så mycket förr på konsol!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skribent
Skrivet av Roten:

Har aldrig spelat det, tyvärr. Men vilket är egentligen det bästa licensspelet? Några av mina favoriter är Batman Arkham Asylum till PC, Goldeneye till N64, South Park: Stick of Truth till PC, TMNT Turtles in Time till arkad & SNES, Ducktales till NES och Aladdin till SNES. Licensspel var så mycket förr på konsol!

Tänker nu att vi får begränsa oss lite och tänka licensspel som är baserade rakt av på filmer.

Sen har vi ju andra licensspel som Batmanspelen, vilka är fantastiska å, likväl Turtles in Time och Ducktales. Men dessa är ju mer att man tagit karaktärerna och gjort egna spel på dem.

Men Goldeneye är ju baserat rakt av på filmen och bör ligga på toppfem. Sen som du säger är även Aladdin bra på både SNES och MD. Sen gjorde ju Lucasarts väldigt bra spel på Indiana Jones. King Kong-spelet på Jacksons film ska också vara bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

JAAAAAAAAA, äntligen!

Har väntat i åratal på att det ska bli tillgängligt på annat än gamla fysiska exemplar.

Medlem

Minns när jag skådade trailern på skivorna som C&C Red Alert kom på. Har fortfarande ont i hakan efter att den dunsade i golvet

Riktigt bra spel som håller än 8ch som sagt, det tåls att spelas om och om igen då sluten varierar


signatur
Medlem
Skrivet av Johlor:

Tänker nu att vi får begränsa oss lite och tänka licensspel som är baserade rakt av på filmer.

Sen har vi ju andra licensspel som Batmanspelen, vilka är fantastiska å, likväl Turtles in Time och Ducktales. Men dessa är ju mer att man tagit karaktärerna och gjort egna spel på dem.

Men Goldeneye är ju baserat rakt av på filmen och bör ligga på toppfem. Sen som du säger är även Aladdin bra på både SNES och MD. Sen gjorde ju Lucasarts väldigt bra spel på Indiana Jones. King Kong-spelet på Jacksons film ska också vara bra.

Så du menar att "licensspel" enbart är spel baserat på filmmanus? Då är alltså inte NHL spelen, Chip n Dales, Turtles m fl inte licensspel?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Spelade igenom Blade Runner för första gången för ca en månad sedan. Trots dess ålder var det ett nöje, framför allt eftersom det flöt på så bra att jag bara behöva kolla guide en gång.

Spoiler:

ångrar fortfarande att jag sköt den lilla flickan

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det här spelet måste ses som aningen underskattat då det aldrig kommer upp när man pratar om licensespel. Är ett av de bästa licensspel som släppts, kan till och med vara DET bästa om man kollar till kvalité.

Jag håller med, Blade Runner är i mitt tycke det bästa licensspelet baserat på åtminstone en film. Fångar atmosfären perfekt.

Skribent
Skrivet av Roten:

Så du menar att "licensspel" enbart är spel baserat på filmmanus? Då är alltså inte NHL spelen, Chip n Dales, Turtles m fl inte licensspel?

Det var det jag tänkte på just i Blade Runners fall då det är en direkt filmadaption. Är få sådana som är bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det var det jag tänkte på just i Blade Runners fall då det är en direkt filmadaption. Är få sådana som är bra.

Nej, det är sant - men jag har ändå några favoriter; Aladdin (både SNES och SMD versionerna), Batman till NES, Gremlins 2 till NES, Jurassic Park till SNES (jag vet att jag är typ ensam om att tycka det spelet är bra!), GoldenEye 007 till N64 och Star Wars TIE fighter till PC. Så man skulle kunna säga att det inte gjorts ett vettig filmspel på 25 år?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skribent
Skrivet av Roten:

Nej, det är sant - men jag har ändå några favoriter; Aladdin (både SNES och SMD versionerna), Batman till NES, Gremlins 2 till NES, Jurassic Park till SNES (jag vet att jag är typ ensam om att tycka det spelet är bra!), GoldenEye 007 till N64 och Star Wars TIE fighter till PC. Så man skulle kunna säga att det inte gjorts ett vettig filmspel på 25 år?

Batman till NES ja! Även om de tar lite fria svängar då de som blandat med andra fiender och villans från serietidningen, men cutscenes från filmen. Gremlins 2 är ju också nice ja. Sunsoft var solida på NES-tiden.

Hmm 25 år? Kan vi räkna in Chronicles of Riddick? Fast det mer var en prequal till filmen? Annars så är det tunt med bra film till spel-titlar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fasen vad skönt att ScummVM-teamet äntligen fick till det. Det här är en klassiker av rang som snudd på gått helt förlorad!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

var hittar man spelet då?

1
Skriv svar