Crusader Kings 2 är nu gratis!

Robot
Crusader Kings 2 är nu gratis!

Paradox sparkar igång sin mässa genom att ge bort sin strategipärla.

#crusader-kings-2, #gratisspel, #paradox-interactive


Fragtjuv

Har varit lite intresserad av det men inte velat betala, eftersom jag tror att det är för mycket för mig att sätta sig mig in i. Perfekt att kunna testa det gratis med andra ord.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

eld
Medlem

När 99% av kostnaden av crusader kings 2 är dlc't så känns det lite fult att säga "Crusader kings 2 gratis"..

Men de har tekniskt rätt, och det är det bästa sortens rätt!

Medlem
Skrivet av eld:

När 99% av kostnaden av crusader kings 2 är dlc't så känns det lite fult att säga "Crusader kings 2 gratis"..

Men de har tekniskt rätt, och det är det bästa sortens rätt!

Men kul att kunna testa basen innan man spenderar på allt dlc. Sen är de ofta på rea(nu) så det blir inte så dyrt.

Inaktiv
Skrivet av eld:

När 99% av kostnaden av crusader kings 2 är dlc't så känns det lite fult att säga "Crusader kings 2 gratis"..

Men de har tekniskt rätt, och det är det bästa sortens rätt!

Förstår vad du menar men med tanke på att Paradox även uppdaterar spelmekaniken i basspelet i samband med dlc släpp så är det nog ett rätt matigt spel likväl.

eld
Medlem
Skrivet av anon_326114:

Förstår vad du menar men med tanke på att Paradox även uppdaterar spelmekaniken i basspelet i samband med dlc släpp så är det nog ett rätt matigt spel likväl.

Sen är väl free to play ganska tidsenligt sätt att beskriva vad de gjort.

En bra sak är ju att bara en person behöver alla dlc så länge man kör multiplayer.

Inaktiv
Skrivet av eld:

Sen är väl free to play ganska tidsenligt sätt att beskriva vad de gjort.

En bra sak är ju att bara en person behöver alla dlc så länge man kör multiplayer.

Spelar väldigt sällan MP i Paradox spel men det är klart att det blir en begränsning.

Gillar inte "buildsen" i MP iaf i HOI. Roligare att bara äga med ett random land och satsa på det man tycker är kul för tillfället.

Medlem

Familjesimulatorn. Finns en recension på spelet som gjorde mig väldigt intresserad av att spela det. https://www.youtube.com/watch?v=cE4txj_8tqA&fbclid=IwAR0WDWmI...

Medlem

ett av mina favoritspel genom tiderna. synd att det nästan blir omöjligt att spela utan att dlc.


signatur

Allätare

Medlem

Ni glömde nämna att Crusader Kings 3 kommer 2020!

Medlem

Aldrig spelat något ck. Laddade hem ck2 och startade det. Tittade skrämt på det minst sagt plottriga gui't fem minuter innan jag gav upp.

1
Skriv svar