Vilka spel har fått dig att gråta?

Medlem

Halo 1 när man kommer ner till marken för första gången.
Sen går man över bron och trummorna startar. En magisk känsla som man får stå päls från.

Avstängd

Aldrig något spel, egentligen skulle väl red dead 2 fått mig att nästan gråta men läste om vad som skulle hända i förväg.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Counter-Strike när versionen övergick till 1.6 grät jag de två första gångerna jag testade. Blev sjukt frustrerad med ändringar de gjort - som att mitt liv var över. livet handlade nästan enbart om CS under en lång period innan.

edit: som någon annan skrev var det galet mycket snyft när Aeris dör/begravs i FF7

Medlem

Det enda jag kan minnas är tårar i frustration från mina tidiga tonårsår. Det värsta exemplet var kanske när jag var nära att slå min gamla polare i Smash Melee (som ALLTID vann), bara för att snubbla på mållinjen, satans Kirby... Då var det bara att knipa igen ögonen och hålla tillbaka tårarna så gott det gick medan vännerna låg och vred sig av skratt.

Medlem

Inte många spel får mig att bli känslomässigt investerad, witcher 3 lyckades dock med Vesemir.


signatur

Ordo Ab Chao

Skribent
Skrivet av GulligaG:

Final Fantasy X. Efter att genom hela spelet ha stört mig på Tidus och Yuni och tyckt att deras relation var tråkig så kom slutet ändå som en käftsmäll. Trots att jag inte trodde att jag brydde mig så kände jag ändå ögonen tåras. Efter allt de hade gått igenom så var det så orättvist.

Håller med, jag och min fru blev helt tysta när slutet kom. Suteki Da Ne gör biter fortfarande än idag när jag hör den spelas.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Varmkorv:

Halo 1 när man kommer ner till marken för första gången.
Sen går man över bron och trummorna startar. En magisk känsla som man får stå päls från.

När började du att gråta då?

Burnout 3: Takedown
Hade typ låst upp alla bilar, gick därifrån.
Kommer tillbaka 30 minuter senare och där sitter min 10 år yngre bror o spelar.
Han har då lyckats starta ett nytt spel och raderat allt jag gjort. Det var känslosamt.

Medlem

Det kom väl en glädjetår måste jag säga när jag jedi-mindtricked Zaalbar till att mörda Mission, hans "life-vow"-partner han svurit tacksamhetsed till, efter precis avmaskerats som Revan och försökt axla den välbekanta manteln.

De spelen har då fan fått mig att tjuta till skratt och tårar.

Medlem

Utan tvekan början av The last of us, utöver det kan jag inte komma på något annat just. Eller jo, Detroit:Become human hade också några riktigt känslosamma ställen tyckte jag


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

The last of us... Smärtade som fan, speciellt när man är förälder.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

FF7,Ar tornelico 2 är dom jag kan komma på annars är det filmer,serier,anime som kan få mig i tårar som mest.

Medlem

Metar gear solid serien. Ni måste spela det !!

Medlem

Fable 2
Dragon Age 1
Warcraft 3
Skyrim
Witcher 3

Medlem

Red Dead redemption 2. Kommer aldrig någonsin glömma det spelet. Aldrig någonsin. Det spelet grävde sig ända in i själen på mig.

Medlem

Slutet på MS Röj.

Medlem

dying light två ställen vid två personer
God of war ett par ställen. (även rising kretos dokumentär)
yakuza 0
vissa scener
witcher 3 har ännu inte varvat det spelet

spel där jag inte grät män fick mig känna mållös är
this war of mine
frostpunk typ gjorde fel val spel brukar inte ge mig dålig samvete men det spelet gav enorma. till en viss grad att jag nästan slut spel.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

The last of Us inledning samt Persona 4: Golden är de jag kommer på spontant.

Skriv svar