Windows update gör att spel inte flyter lika bra

Medlem
Windows update gör att spel inte flyter lika bra

Jag har installerat den senaste uppdateringen i Windows 10. Upplever att spelen inte flyter lika bra längre. Någon mer som upplever det samma?

Medlem

Windows 10 uppdatering 1903.

Medlem
Skrivet av Tommi:

Windows 10 uppdatering 1903.

Har inte märkt någon skillnad, kolla så du har nyaste drivrutiner till grafikkortet.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Håller med, har märkt markant försämring av bla spel och vissa program som uppträdde konstigt.. Spel känns hackiga even om jag har 200fps


signatur

KICK ASS

Medlem

Boota om från föregående, så nu är datorn som innan. Allt flyter som vanligt. Jag har de senaste nvidia drivrutinerna. Får köra på 1903 i framtiden om det blir bättre.

Medlem

@Tommi: Ok, bra, verkar vara hårvarurelaterat då, har som sagt inte haft några problem alls med 1903.


signatur

7900XTX
7800X3D

Releasehästryttare

Har haft windows uppdate 3 dagar på raken nu så undrar vad de håller på med atm.

Det du skall tänka på är dock att om saker funkar dåligt efter en stor uppdate (som jag också märkt ibland) så starta om datorn en gång så funkar det bra efter.

Medlem

Precis vad den tråden säger, vissa har problem vissa inte, måste mao vara hårdvarurelaterat.


signatur

7900XTX
7800X3D

Releasehästryttare

Herregud asså, uppdaterade med en ny win patch idag och det tog 45 minuter .. kändes som man va tillbaks på 90 talet då uppdateringar alltid tog så lång tid.

Medlem

MS nådde gränsen för hur mycket de kan pressa nästa Xbox, plan B nu sänker de prestandan på PC istället xD.

Avstängd

Verkar väldigt märkligt!

Jag kör samma version, men inte märkt någon skillnad!

Gnällkuk

Har inte heller märkt någon skillnad i prestanda, eller problem i spel. Nu har jag förvisso bara spelat Destiny 2 på senaste, så inte så mycket att utröna från.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ion
Medlem

Necro men superbösig bugg/workaround incoming som kanske kan hjälpa andra..

Jag hade problem med framedrops när jag körde WoW Classic (ja du läste rätt). Gissa vad det berodde på?

Jag hade den här slideshow-funktionen för skrivbords-bakgrunden påslagen. Varje gång den bytte bild (typ varannan minut) fick jag framedrops.

Stäng av den om du har den på, och försök igen.

Medlem

Gta 5 är ett spel som flyter extremt dåligt efter senaste windows uppdateringen konstigt nog. Testat många olika varianter på settings i grafiken, men icke. Flöt ok innan uppdateringen. Helt sjukt...

Medlem

Uppdatering 1909

1
Skriv svar