Efter Blizzards PR-fiaskon viskas det om stora utannonseringar på Blizzcon

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag förlåter dom för allt om dom kom ut och sa vi har ej glömt våra RTS fans så här är Warcraft 4 eller remake på warcraft 1 och 2.

Känns skönt att vi lever i en värld där man kan förlåta företag som stöttar diktaturer som brediver människohandel, dödar sina egna i demonstrationer och bedriver koncentrationsläger om de ger ut ett spel som man köper för sina egna pengar.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Starcraft:Ghost?
Ända som skulle få mig hyped just nu, eller ett starcraft:Battlefield kanske.

Ta allt vi sätt hitils av cyberpunk och ändra temat till starcraft där har du nästa årtiondets bästa spel!!! Synd bara att blizzard tyvärr inte är kapabla till att dra ihop något sånt men man kan alltid hoppas ^^

Inaktiv
Skrivet av employed:

Känns skönt att vi lever i en värld där man kan förlåta företag som stöttar diktaturer som brediver människohandel, dödar sina egna i demonstrationer och bedriver koncentrationsläger om de ger ut ett spel som man köper för sina egna pengar.

Äh.. den mesta outrage som florerar om detta är ju bara falskt. Folk som fiskar karma-poäng på sociala medier medan de i slutändan skiter fullständigt att 90% av elektroniken de använder sig av kommer från kina. (Om inte 90% av alla produkter överhuvudtaget)

Medlem

Blir illa till mods av att höra gamers säga att "allt är förlåtet" om bara ett spel kommer ut.

Blizzard kuvar sig för en DIKTATUR, de blandar in politik i hela spelvärlden och vi har alltså människor som helt ärligt låter sig köpas.

HUR ska vi gamers någonsin kunna påverka något och göra världen en bättre plats när vi, vuxna människor (många av oss iaf), går att köpa så enkelt? Jag kanske är gammal och lever inte alltid som jag lär men jag försöker iaf stå upp för något.

Inaktiv
Skrivet av aakerlind:

Blir illa till mods av att höra gamers säga att "allt är förlåtet" om bara ett spel kommer ut.

Blizzard kuvar sig för en DIKTATUR, de blandar in politik i hela spelvärlden och vi har alltså människor som helt ärligt låter sig köpas.

HUR ska vi gamers någonsin kunna påverka något och göra världen en bättre plats när vi, vuxna människor (många av oss iaf), går att köpa så enkelt? Jag kanske är gammal och lever inte alltid som jag lär men jag försöker iaf stå upp för något.

Vilka steg har du tagit för att stå emot Kina? Antar att all elektronik från Kina ligger på tippen? Alla kläder och hushållsprylar också?
Jovisst... "man kan börja med att bojkotta blizzard!" är ett vanligt argument men det känns falskt att bara anpassa sin syn på Kina till spel. Antingen får man stå upp för en sak helhjärtat eller så kan man skita i det typ. Lite överdrivet kanske men börjar bli tramsigt med all denna falska outragen som råder just nu...

Skrivet av anon_326725:

Vilka steg har du tagit för att stå emot Kina? Antar att all elektronik från Kina ligger på tippen? Alla kläder och hushållsprylar också?
Jovisst... "man kan börja med att bojkotta blizzard!" är ett vanligt argument men det känns falskt att bara anpassa sin syn på Kina till spel. Antingen får man stå upp för en sak helhjärtat eller så kan man skita i det typ. Lite överdrivet kanske men börjar bli tramsigt med all denna falska outragen som råder just nu...

Så du jämför att helt sluta att köpa elektronik med att sluta köpa spel från en utgivare? Det ena är mycket lättare och mer realistiskt än det andra.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Starcraft:Ghost?
Ända som skulle få mig hyped just nu, eller ett starcraft:Battlefield kanske.

Dom höll på att utveckla ett "Star Craft: Battlefield" spel fast dom la ner det i förmån för fokusera på OW2

https://kotaku.com/sources-blizzard-cancels-starcraft-first-p...

Inaktiv
Skrivet av totalwarplayer:

Så du jämför att helt sluta att köpa elektronik med att sluta köpa spel från en utgivare? Det ena är mycket lättare och mer realistiskt än det andra.

Det var väl exakt det argumentet jag nämnde? Om man nu tycker det är så vidrigt det Kina håller på med så får man väl gå all in? Det räcker ju knappast med att bojkotta blizzard för att visa hur fel man tycker att Kina beter sig? Eller?

Klart att det kan ses som ett steg i rätt riktning men varför sluta där? Vad får det för påverkan på Kina med att sluta där?

Avstängd

Naivt att tro att dessa kommande announcements är pga hong kong-incidenten. Det var känt sedan länge, flera veckor innan kinahistorien, att det kommer komma flera stora tillkännagivanden på blizzcon 19.

Tror ni på riktigt att det är något de snabbt kan dra ihop för att rätta till PR? Hur skulle det gå till, announcement för Diablo 4 utan något d4 finns att visa eller prata om?

Medlem
Skrivet av Seveni:

Undrar om det kommer bli något med stilen med "Don't you guys have phones?" igen.

"Don't you guys have Chinese overlords?"


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skribent
Skrivet av EXPLICIT:

Naivt att tro att dessa kommande announcements är pga hong kong-incidenten. Det var känt sedan länge, flera veckor innan kinahistorien, att det kommer komma flera stora tillkännagivanden på blizzcon 19.

Tror ni på riktigt att det är något de snabbt kan dra ihop för att rätta till PR? Hur skulle det gå till, announcement för Diablo 4 utan något d4 finns att visa eller prata om?

Nu tror jag i och för sig har rätt.

Men tror jag tror också det hade räckt för Blizzard att visa upp en logga på DIablo 4 och folk skulle skrika sig hesa av glädje. Sen om spelet knappt är påbörjat och är 20 år bort, det skulle inte spela någon roll...just i det tillfället,.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd
Skrivet av Johlor:

Nu tror jag i och för sig har rätt.

Men tror jag tror också det hade räckt för Blizzard att visa upp en logga på DIablo 4 och folk skulle skrika sig hesa av glädje. Sen om spelet knappt är påbörjat och är 20 år bort, det skulle inte spela någon roll...just i det tillfället,.

Det hade fungeat för andra, typ Bethesda och TES VI (där man visar något som inte finns bara för att tysta tjatet lite) men tror inte det hade gått för blizzard iom förra årets katastrof som var blizzcon.

Skribent
Skrivet av EXPLICIT:

Det hade fungeat för andra, typ Bethesda och TES VI (där man visar något som inte finns bara för att tysta tjatet lite) men tror inte det hade gått för blizzard iom förra årets katastrof som var blizzcon.

Jag tror exakt tvärtom faktiskt, att fjaskot förra året gör att folk är mer mottagliga just för att suget efter ett nytt ”riktigt” Diablo är stort. Eller ja vad som helst nytt från Blizzard...droppar de att SC3 är i början av utveckling kommer kommer folk också att skrika hyllningar.

Men det är ju bara vad jag tror. Vem som har rätt lär vi få veta inom en månad


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Personligen tror jag på ett Diablo 4 (till PC såklart), releasedatum till Diablo Immortal samt ytterligare en eller två spännande nyheter som de i annat fall kanske skulle hållit på ett tag till men nu går ut med för att blidka fansen sedan förra årets fiasko. Blizzard förstår nog mer än väl att de måste ha något av substans att komma med istället för ännu en WoW-expansion eller liknande. Enbart Diablo 4 (eller motsvarande massiva släpp) räcker inte. Immortals release blir nog mer av en paragraf då "skadan" redan är gjord och det inte är någon mening med att backa nu. Fansen har visat sitt missnöje, och det bestod antagligen mer på sättet som Immortal presenterades på än nyheten i sig.

Däremot tror jag inte att några större eftergifter annat än de som redan gjorts kommer ske kring "skandalen" med den tillfälligt avstängde Hearthstone-spelarens kuppande. Det står tydligt att den typen av uttalanden inte får göras i de sammanhangen, och både Blizzard och spelaren (som jag uppenbarligen inte minns namnet på) har pudlat på ett sätt som borde vara tillfredsställande för båda parter. Visst är det lätt att sympatisera med politiska uttalanden som man håller med om, men det är ju från vårt "västerländska" synsätt. Det krävs inte mycket fantasi för att komma upp med politiska budskap som kanske känns mer rätt för en mindre klick människor som man absolut inte hade velat se själv,

Själv kommer jag aldrig sluta hoppas på den dagen då jag får höra om WoW 2 eller World of Diablo Fram till dess så skulle jag gärna se ett Overwatch 2, även om jag har svårt att se hur det skulle kunna tillföra något nytt. Overwatch känns inte åldrat någonstans på något sätt som inte en enkel patch kan lösa. En expansion med ett tiotal nya hjältar och en hel drös banor med nya tekniska möjligheter kanske? Hmm...World of Overwatch? ;D

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Själv kommer jag aldrig sluta hoppas på den dagen då jag får höra om WoW 2 eller World of Diablo Fram till dess så skulle jag gärna se ett Overwatch 2, även om jag har svårt att se hur det skulle kunna tillföra något nytt. Overwatch känns inte åldrat någonstans på något sätt som inte en enkel patch kan lösa. En expansion med ett tiotal nya hjältar och en hel drös banor med nya tekniska möjligheter kanske? Hmm...World of Overwatch? ;D

WoW 2 kommer aldrig hända tror jag. De kommer köra wow tills de inte vill längre. Sen kommer en helt ny titel som ska föra mmo-facklan vidare. Sen vilket universum det bygger på kan man diskutera tills man somnar. WoW 2 dock? Nej.

Medlem

@employed: Welcome to earth where humans are the plauge of mother nature. Ärligt talat oavsett om jag skulle bojkotta dom eller ej så skulle dom bara fortsätta jag menar titta på EA folk säger dom hatar EA och aldrig köper spel lik förbannat säljer dom trasiga spel och håller på med lootboxes inte fan har dom gått under.

Medlem

Ett Diablo MMO skulle jag inte säga nej till!

Medlem

Diablo 4 eller Warcraft 4. Allt annat är ointressant.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

eld
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Vilka steg har du tagit för att stå emot Kina? Antar att all elektronik från Kina ligger på tippen? Alla kläder och hushållsprylar också?
Jovisst... "man kan börja med att bojkotta blizzard!" är ett vanligt argument men det känns falskt att bara anpassa sin syn på Kina till spel. Antingen får man stå upp för en sak helhjärtat eller så kan man skita i det typ. Lite överdrivet kanske men börjar bli tramsigt med all denna falska outragen som råder just nu...

Inaktiv

Hoppas mest på ett nytt MMO. Annars får det vara.
WoW var kul en gång i tiden men jag är för mycket av en grafikfantast för att kunna njuta av det nu. Saknar Starcraft-universumet, men frågan är om det ens går att göra mmo av det. MMO's med skjutvapen brukar kännas konstigt.

MEG
Medlem

Tre nya mobilspel 😀


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Den är rolig. Synd den är helt överdriven i förhållande till det jag fråga. Men men.

Medlem
Skrivet av Belfry:

Min spåkula säger följande:

  • Warcraft III Reforged kommer utannonseras och ha en öppen beta att tillgå samtidigt, samt ett lanseringsdatum för spelet någon gång i slutet av November eller början på December.

  • Diablo 4 utannonseras, "late" 2020 eller 2021.

  • Ny expansion för WoW, "late" 2020 eller 2021.

  • Remaster av Diablo 1 & 2 utannonseras för "framtiden".

Givetvis i samröre med protester utanför, slopade eller väldigt begränsade Q&A, samt burop i samband med Diablo Immortal eller annat mobilspel.

Jag gillar hur din spåkula spår.

Gen
Medlem
Skrivet av Belfry:
  • Ny expansion för WoW, "late" 2020 eller 2021.

Givetvis i samröre med protester utanför, slopade eller väldigt begränsade Q&A, samt burop i samband med Diablo Immortal eller annat mobilspel.

Brukar väl inte gå två emellan varje expansion? Jag gissar att nästa X-pac kommer Q3 2020.

MEG
Medlem
Skrivet av Belfry:

Min spåkula säger följande:

  • Warcraft III Reforged kommer utannonseras och ha en öppen beta att tillgå samtidigt, samt ett lanseringsdatum för spelet någon gång i slutet av November eller början på December.

  • Diablo 4 utannonseras, "late" 2020 eller 2021.

  • Ny expansion för WoW, "late" 2020 eller 2021.

  • Remaster av Diablo 1 & 2 utannonseras för "framtiden".

Givetvis i samröre med protester utanför, slopade eller väldigt begränsade Q&A, samt burop i samband med Diablo Immortal eller annat mobilspel.

Tror att du har rätt


signatur

Death is only the beginning

Skribent
Skrivet av Ender:

Personligen tror jag på ett Diablo 4 (till PC såklart), releasedatum till Diablo Immortal

Tror Immortal kan få ett shadow-släpp under mässan, följt av att de annonserar D4. Tänkt på en sak nu och det är att de kanske annonserar D4 till både PC och till nästa generations konsoler. Tänker lagomt nu när PS5 har fått releasedatum och 3an har ju även fått bra mottagande och sålt bra på diverse konsoler denna generation.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fattar inte grejen med virtual tickets till blizzcon. Ska man BETALA för att se reklam?

OnT: D4 verkar väl mest troligt som största/sista utanonnsering.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Fattar inte grejen med virtual tickets till blizzcon. Ska man BETALA för att se reklam?

OnT: D4 verkar väl mest troligt som största/sista utanonnsering.

Kan mycket väl vara så, men det känns isf för mycket som "too little, too late". Det är nyheten alla hoppades att Blizzard skulle droppa förra gången. Att bara komma med det nu, även om det är superkul i sig, känns inte riktig tillräckligt för att släta över fjolårets fadäs.

Men vi får snart se

Medlem

Om dom skulle göra ett Warcraft 4 vad skulle det ens handla om? Jag menar all planerad story som skulle ha varit med i ett Warcraft 4 har redan använts i WoW.

Inaktiv
Skrivet av jinezu:

Om dom skulle göra ett Warcraft 4 vad skulle det ens handla om? Jag menar all planerad story som skulle ha varit med i ett Warcraft 4 har redan använts i WoW.

Tror personligen inte ett dugg på WC4 innan WoW (om ens någonsin) är slut men isåfall är det väl bara att skriva ny lore som tar vid där WoW slutar.

Eller fortsätta med nån spinoff på en viktig person i storyn och någon viktig händelse som utspelas parallellt med huvudstoryn.

Det är fantasy. Man kan i princip fortsätta det föralltid om man nu skulle vilja det.

123
Skriv svar