Efter Resi 2- och DMC 5-succérna är Capcom sugna på fler revivals

Robot
Efter Resi 2- och DMC 5-succérna är Capcom sugna på fler revivals
Medlem

Skulle inte gråta om det kom en remake av Dino Crisis i samma klass som nya RE 2.

Medlem

Ett nytt Maximo eller Ghost and Goblins (nytt, modernt) hade varit fett.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av laban005:

Skulle inte gråta om det kom en remake av Dino Crisis i samma klass som nya RE 2.

Ohh, mycket bra förslag.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Är inte för nostalgisk. Ett nytt Dragons Dogma tack!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Ett nytt Maximo eller Ghost and Goblins (nytt, modernt) hade varit fett.

Ja det vore riktigt cool👍

Medlem

Fattar inte riktigt kopplingen.. Är väl ändå bara Resident Evil 2 (Remake) som är en remake här? Annars bara helt vanliga uppföljare... "DmC" är för övrigt lätt bästa Devil Cry Spelet i serien.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tycker att de borde lägga den fantastiska talangen och förmågan de har att utveckla och hitta på nya spel med samma kvalitét! Älskar t.ex. Resident Evil, men ser ändå hellre ett nytt spel än en remake av 3an.

Medlem
Skrivet av arelion:

Tycker att de borde lägga den fantastiska talangen och förmågan de har att utveckla och hitta på nya spel med samma kvalitét! Älskar t.ex. Resident Evil, men ser ändå hellre ett nytt spel än en remake av 3an.

Håller med dig, efter de gjort en Remake på Dino Crisis. :B

Medlem

Ett nytt Breath of Fire hade varit trevligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nintendo gör remake av Gameboy-Zelda. Capcom är sugna på sånt de gjorde för länge sen.

Hörde jag Oracle of Seasons/Ages remake?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag blandade ihop remaster och remake, tror jag, då jag hade förhoppningar på att re2 skulle friskas upp i stil med hur re1 gjordes. Skall jag vara helt ärlig kändes re2 remake som ett nytt spel med redan upplevd story. Så tror inte på remakes som något lockande för mig längre. Det jag sett från kommande ff7 så tror jag inte det blir köp heller....
Om grand Turismo gjorde remake men man flyger ett plan i stället... Är inte riktigt samma sak bara för det står ett namn på det..
Med det sagt kan det ändå bli bra spel.

Medlem
Skrivet av arelion:

Tycker att de borde lägga den fantastiska talangen och förmågan de har att utveckla och hitta på nya spel med samma kvalitét! Älskar t.ex. Resident Evil, men ser ändå hellre ett nytt spel än en remake av 3an.

De gör de garanterat men de får gärna varva dem, nu känns tex ett Re8 bra i tiden innan re3 remake.

Skribent

En remake på Lost Planet. Hade kunnat vara kul.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Remake vs Remaster vs REmake(?)

@Weeks_death:
Var inte orolig! "Remake" och "Remaster" är något som många konstant blandar ihop, släng även in "Reimagination" (vilken det nya RE2 spelet mer eller mindre blev och betraktas som). För att göra det enkelt så kan du tänka att en "Remaster" är något som för det mesta enbart rör ytan av ett spel och eventuella justeringar som moderniserar/förbättrar spelupplevelsen. Något som blivit en vana är ju att sätta en "HD Remaster" etikett på vid släpp av den typen. En "Remake" kan ju vara väldigt många olika saker men oftast innefattar det större förändringar av orginalspelets utseende och/eller spelmekaniken.

Resident Evil 1 Remaken var ju något som enligt skaparen Mikami gjordes med syftet att göra spelet som de egentligen ville göra från början men som tekniken ej tillät typ. Resident Evil 2 Remaken var ju nästan 20 år senare så många som jobbade på originalet fanns ej längre kvar.
Om du är sugen på att spela originalet men med bättre grafik så tipsar jag att du vänder dig till denna sidan och tittar på vad fansen gjort (som i de flesta fallen):

Resident Evil 2 Seamless HD Project

Skribent
Skrivet av Anton Q:

Fattar inte riktigt kopplingen.. Är väl ändå bara Resident Evil 2 (Remake) som är en remake här? Annars bara helt vanliga uppföljare... "DmC" är för övrigt lätt bästa Devil Cry Spelet i serien.

Kopplingen är nog att ”återvända” till gamla serier. Devil May Cry har ju varit på paus sen de gjorde rebooten med DmC.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Äger inte capcom rättigheterna till okami? den serien får dom gärna göra fler spel av

1
Skriv svar