Bam! Här är första pc-trailern från Red Dead 2!

Robot
Bam! Här är första pc-trailern från Red Dead 2!

4K och 60 fps. Den som väntade på Red Dead Redemption 2 väntade på något gott.

#red-dead-redemption-2, #rockstar-games


Medlem

Fixade nytt grafikkort och ny SSD i veckan, min dator är redo, min kropp är redo, mitt psyke är redo, min sambo är redo för att jag kommer vara en otroligt dålig och frånvarande partner i några veckor.
Yehaaaw!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Fixade nytt grafikkort och ny SSD i veckan, min dator är redo, min kropp är redo, mitt psyke är redo, min sambo är redo för att jag kommer vara en otroligt dålig och frånvarande partner i några veckor.
Yehaaaw!

Vilket kort blev det?

Medlem

Blir lätt att spela igen. Orkade inte ta mig igenom hela spelet senast, trots runt 70 timmar lagda, men denna gången.

Då jävlar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers

Satan vad snyggt.


signatur
Medlem

Har en period av speltorka igen, och att behöva vänta månad extra för att få på steam.. aaah vet inte om jag kommer palla.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av nils45:

Vilket kort blev det?

ASUS GeForce GTX 1660 Ti 6GB DUAL OC EVO, lagom långt namn. Har rätt åldrad processor och annat så det kändes inte riktigt värt pengarna att köpa något ännu dyrare (400kr rabatt på detta dessutom). Verkar ha gett ganska ordentlig prestandaökning i det jag testat än så länge åtminstone.

(uppgradera från ett 960)

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Fixade nytt grafikkort och ny SSD i veckan, min dator är redo, min kropp är redo, mitt psyke är redo, min sambo är redo för att jag kommer vara en otroligt dålig och frånvarande partner i några veckor.
Yehaaaw!

Jag med !
Yehaaaw!


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag med !
Yehaaaw!

Yeehaw! Giddy up partner!

Medlem

Urusla kontroller på PS4 gjorde så jag gav upp rätt snabbt, men ska bli kul o prova på PC

Medlem

Ser riktigt snyggt ut. Önskar nästan att jag inte spelat det på PS4:an. Tror dock inte jag orkar spela igenom det en gång till... är lite långsamt tempo.

Medlem

Vill först och främst se välfungerande kontroller med snabb responstid tillsammans med...
...välgjort förstapersonsläge
...möjlighet för hög framerate
...förbättrad och mer utmanande gameplay/mekanik/Ai
...kunna ta bort och stänga av spelförstörande fusk (autoaim, slowdown autotarget, etc)

Grafisk lulllull spelar mindre roll om de inte sett över sådana fundamentala saker.

Medlem

Bättre grafik gör inte att bättre spel, det är gameplay de måste förbättra (som fler har nämnt ovan). Trots detta, trailern fick mig sugen att köpa det till pc.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem

Mycket mycket bra!

Medlem

Kommer se fint ut på min väldigt mediokra laptop, med Stadia! Kör redan nu Destiny 2 på högsta grafiken genom Geforce Now och det funkar fläckfritt med 150/100 och en Nighthawk r7000.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

kunna ta bort och stänga av spelförstörande fusk (autoaim, slowdown autotarget, etc)

Autoaim är bara för kontroller (även där går det att stänga av), men om du syftar på Deadeye-systemet så måste du vara väldigt verklighetsfrånvänd om du tror att man kommer ta bort något som är en av dom stora kännetecknande spelmekanikerna i spelserien.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Autoaim är bara för kontroller (även där går det att stänga av), men om du syftar på Deadeye-systemet så måste du vara väldigt verklighetsfrånvänd om du tror att man kommer ta bort något som är en av dom stora kännetecknande spelmekanikerna i spelserien.

Bullet time har ju inte funnits i några IP:n som varit främst PC heller. 😂😂😂

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Autoaim är bara för kontroller (även där går det att stänga av), men om du syftar på Deadeye-systemet så måste du vara väldigt verklighetsfrånvänd om du tror att man kommer ta bort något som är en av dom stora kännetecknande spelmekanikerna i spelserien.

Skrivet av kaealy:

Bullet time har ju inte funnits i några IP:n som varit främst PC heller. 😂😂😂

Grejen med RDR2 bullet time är ju att den är så op att man mer eller mindre kan kalla det för en glorifierad press x to win quicktime event. Något de troligtvis ansågs behövas på konsol eftersom kontrollerna var så pass dåliga och sävliga med såsig framerate. Men så behöver det verkligen inte vara med PC som har bra kontroller och 2-8x bättre flyt och mycket lägre total inputlag. Dvs antingen kan man göra om Deadeye-systemet mer likt ett spel som faktiskt har bra shootingmekanik, ex Max Payne eller FEAR. Eller kanske helst skippa det helt eftersom det egentligen inte passar in i spelets ton ändå, precis som slowdown inte passade in i GTA 5 och var mest bara distraherande och inlevelsedödande.

Jag tror dock inte de kommer göra om Deadeye-systemet eller ta bort det, vilket är synd för ärligt talat förstår jag inte charmen med det alls, då typ all form av inlevelse att man är en badass gunslinger försvinner ju direkt när en sådan nedlåtande mekanik nyttjas.

Inaktiv

Har precis byggt en ny maffig dator. Ska bli kul!

Medlem

Hoppas mitt 1070 klarar av de inställningar jag vill köra på.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Grejen med RDR2 bullet time är ju att den är så op att man mer eller mindre kan kalla det för en glorifierad press x to win quicktime event. Något de troligtvis ansågs behövas på konsol eftersom kontrollerna var så pass dåliga och sävliga med såsig framerate. Men så behöver det verkligen inte vara med PC som har bra kontroller och 2-8x bättre flyt och mycket lägre total inputlag. Dvs antingen kan man göra om Deadeye-systemet mer likt ett spel som faktiskt har bra shootingmekanik, ex Max Payne eller FEAR. Eller kanske helst skippa det helt eftersom det egentligen inte passar in i spelets ton ändå, precis som slowdown inte passade in i GTA 5 och var mest bara distraherande och inlevelsedödande.

Jag tror dock inte de kommer göra om Deadeye-systemet eller ta bort det, vilket är synd för ärligt talat förstår jag inte charmen med det alls, då typ all form av inlevelse att man är en badass gunslinger försvinner ju direkt när en sådan nedlåtande mekanik nyttjas.

Tycker du grymt överdriver skillnaden mellan Max Payne och Dead Eye systemet, men allt för att klanka ner på konsoler gissar jag. Max Payne 1, 2 och 3 finns ju dessutom på konsol och fungerar utmärkt.

De är en I win button i majoriteten av alla spel som har en sån mekanik.

Medlem

Nu jävlar ska jag svära i kyrkan MEN...jag som stor filmfantast ÄLSKAR att spela dessa typer av spel i 30fps. Action/sport/racing ska såklart vara i 60fps men äventyrsspel med mycket mellansekvenser ser jag hellre i 30fps faktiskt. Ger en mer filmisk känsla. Jag spelade tex Mass Effect Andromeda medvetet i 30fps på PC för jag gillade inte looken som 60fps gav!

Skulle gissa att jag som kört på Xbox One X kanske inte har så jättemycket att hämta från PC-versionen!

Avstängd
Skrivet av Sapiens:

Jag tror dock inte de kommer göra om Deadeye-systemet eller ta bort det, vilket är synd för ärligt talat förstår jag inte charmen med det alls...

Man behöver ju inte använda det om man inte vill. Problem solved och alla (dom som vill ha det och dom som inte vill) blir nöjda och glada.

Var samma gnäll över ett splinter cell spel tidigare där det fanns någon auto-takedown funktion. Verkade störa ganska många men själv valde jag att helt enkelt inte använda funktionen. Easy peasy, lemon squeezy.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av trifix:

Nu jävlar ska jag svära i kyrkan MEN...jag som stor filmfantast ÄLSKAR att spela dessa typer av spel i 30fps. Action/sport/racing ska såklart vara i 60fps men äventyrsspel med mycket mellansekvenser ser jag hellre i 30fps faktiskt. Ger en mer filmisk känsla. Jag spelade tex Mass Effect Andromeda medvetet i 30fps på PC för jag gillade inte looken som 60fps gav!

Skulle gissa att jag som kört på Xbox One X kanske inte har så jättemycket att hämta från PC-versionen!

Har aldrig trixat med fps medvetet, men du tänder en intressant tanke! Har för övrigt inga problem med att svära i kyrkan! Tycker inte Halo är en bra spelserie. Så, nu fick jag det sagt.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av trifix:

Nu jävlar ska jag svära i kyrkan MEN...jag som stor filmfantast ÄLSKAR att spela dessa typer av spel i 30fps. Action/sport/racing ska såklart vara i 60fps men äventyrsspel med mycket mellansekvenser ser jag hellre i 30fps faktiskt. Ger en mer filmisk känsla. Jag spelade tex Mass Effect Andromeda medvetet i 30fps på PC för jag gillade inte looken som 60fps gav!

Skulle gissa att jag som kört på Xbox One X kanske inte har så jättemycket att hämta från PC-versionen!

Hehe låter som du gått på deras tidigare säljsnack.
Bara för att nått går i 60FPS behöver det inte betyda att det går fortare eller nått.
Om det är så är det en kass optimering som tex var det nå bilspel som gick dubbelt så snabbt i 60fps och Fallout 4 som var allmänt buggar om man höjde fps


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Herregud. Mitt liv.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Tycker du grymt överdriver skillnaden mellan Max Payne och Dead Eye systemet, men allt för att klanka ner på konsoler gissar jag. Max Payne 1, 2 och 3 finns ju dessutom på konsol och fungerar utmärkt.

De är en I win button i majoriteten av alla spel som har en sån mekanik.

Hade varit fantastiskt om Max Payne 1 & 2 verkligen fungerade utmärkt på konsol, då kanske detta inte hänt...

Jag klankar ner på dagens moderna spel, bland annat då shooters just för att interaktiviteten i dessa genres har fått lida något oerhört för att få spelen att fungera "utmärkt" på gamepads. Ta bort bullettime i Max Payne 1&2 och FEAR och du har fortfarande bra spelmekanik.

Däremot minuset i FZ RDR2 recension var: "Striderna är och förblir Rockstars svaghet men detta är ett spel som handlar om så mycket mer än pangpang".
https://www.fz.se/recension/278147-recension-red-dead-redempt...
Vilket för mig är förbluffande att striderna i ett actionspel kan bortses så nonchalant, men tyvärr inte heller oväntat eftersom det länge varit så.

Spel är interaktiv media. Klarar man inte av att fånga känslan av en gunslinger genom grym spelmekanik tycker jag man har misslyckas, på samma sätt som när en film inte lyckas förmedla sin berättelse visuellt. Vikten av interaktivitet och grym spelmekanik gäller oavsett om det ett PC-spel eller konsolspel, om det är RDR2, Max Payne, Call of Duty eller Mario...

Och jag håller med om vad de säger i videon. Jag får mer inlevelse i Super Mario än många utav dagens moderna spel. Igen, vikten av grym spelmekanik borde aldrig underskattas.

jbx
Medlem

RTX 2080Ti plz make me proud... Not just poor…


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av trifix:

Nu jävlar ska jag svära i kyrkan MEN...jag som stor filmfantast ÄLSKAR att spela dessa typer av spel i 30fps. Action/sport/racing ska såklart vara i 60fps men äventyrsspel med mycket mellansekvenser ser jag hellre i 30fps faktiskt. Ger en mer filmisk känsla. Jag spelade tex Mass Effect Andromeda medvetet i 30fps på PC för jag gillade inte looken som 60fps gav!

Skulle gissa att jag som kört på Xbox One X kanske inte har så jättemycket att hämta från PC-versionen!

Förstår precis.
Har hört en del folk faktiskt nämna det du skrev att RDR2 kanske känns bättre / drar nytta av 30fps-cap då detbidrar till känslan.

Påminner mig om när jag körde MGS3 HD Remastern till PS3 som va (mestadels) silkeslena 60 bilder/sek. Älskade gameplayet med det bättre flytet men avskydde filmsekvenserna som förstörde en del filmtrick som Kojima använde sig av när det gled i 25-30 på PS2 versionen.

Vissa häromkring verkar dock inte riktigt hajja vad vi menar.

Medlem

@Sapiens: Haha jag vet inte vart alla PC-nissar får sina FPS-drömmar ifrån.
Jag spelar främst PC själv, även om jag äger flertalet konsoler.
Men att någon som inte typ sitter på ett 25 000 + monster till dator ens ska kunna drömma om att få upp ett uppskruvat RDR 2 i en fps över 50-60 , speciellt i högre upplösningar är en högst osannolikt.
Förstår ni hur RDR 2 får konsolerna att svettaaaaaaaas. Det får nog datorer att gå på högvarv också kan jag näst garantera. Kommer äta RAM och processorkraft så de står härliga till. Inte minst VRAM om man vill få ut något.

Det är kul, för å ena sidan säger flertalet det är så viktigt med grafiken, men samtidigt behandlar de ett gigantiskt open-world spel som i grunden är 3rd person, som det en vore en map baserad shooter som CS, och förväntar sig helt orimliga FPS.
Haha kommer nog behöva ha allt på low och allt som gör det snyggt avstängt för att få upp nån FPS på detta, samt ett top notch kort. Det är gigantisk karta, med så mycket, detaljer, texturer etc. Det är en seg fysikmotor som förmodligen inte är tänkt att flyta på i särskilt hög fps spekulerar jag från första början.

12
Skriv svar