Quiz – Vad kan du om nedlagda spel?

Robot
Quiz – Vad kan du om nedlagda spel?

Fortnite försvann i ett svart hål, så veckans quiz handlar om spelen som gick upp i rök.

#fz, #quiz


Avstängd

Hahaha fråga #5

Avstängd

2/10 Korrekta svar!
Dina minnen om nedlagda spel? Också i ett svart hål.

Skägg.
10 Chambers

5/10 Korrekta svar!
Vissa minnen har bleknat, andra har bränt sig fast.


signatur
Gen
Medlem

3/10 Korrekta svar!
Dina minnen om nedlagda spel? Också i ett svart hål.
Tydligen

Medlem

skön att få svart på vitt att man släppt att dessa spel inte släpps... 1/10 och det var en ren gissning ^^


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Spelet hette 1313

https://gameplaying.info/star-wars-by-visceral-games-star-war...

Moderator | Testpilot

Nope. Det där är Project Ragtag. 1313 är något helt annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

fet confusion på två spel som ser nästan identiska ut

Medlem

Undrar hur många som har fel på fråga 5

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Vissa minnen har bleknat, andra har bränt sig fast.

Svarade också 1313 men kom på att det var något annat riktigt tungt spel likt detta "RagTag". 2 otroligt tragiska nedläggningar i branschen..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Kul quiz, fick 5/10

Dock lite besviken att ni inte hade någon fråga om Mirror's Edge 2

Medlem
Skrivet av fzusr:

Kul quiz, fick 5/10

Dock lite besviken att ni inte hade någon fråga om Mirror's Edge 2

Du menar inte Catalyst alltså?

Medlem

Videon till fråga 5 kanske gjorde det något alltför enkelt att komma på svaret, lol

Sen var ju mitt resultat på detta quiz det sämsta jag fått hittills ändå, så det hjälpte ju inte iaf!

Medlem

5/10 Korrekta svar!
Vissa minnen har bleknat, andra har bränt sig fast.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Ambassadör
Xbox

4/10 !

Klurigt som attans.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Du menar inte Catalyst alltså?

Nä, det är ju en reboot som vi fick istället. Antagligen valde dom att reboota för att dom kände att en uppföljare inte var någon bra idé (iom att dom tidigare lagt ner en sådan).

https://www.bit-tech.net/news/gaming/mirror-s-edge-2-cancelle...

Catalyst utannonserades drygt 2 år senare, under E3 2013 (dock inte under det namnet, det framkom först under E3 2015, utan än så länge bara som "Mirror's Edge" och att det var en reboot, men en del dåligt informerade folk kallade det för "Mirror's Edge 2" ändå).

Medlem

Två nedlagda spel som jag fortfarande är lite sur över att dom lades ner.

Black 9 till PC/Xbox, ett spel som lades ner i 2003 som verkade vara ett ganska så episkt futuristiskt spel med många spelvalmöjligheter genom att smyga, action osv som i Deus Ex.

Steambot Chronicles 2 till PS3 som lades ner i 2008 eller 2009, då jag gillar originalet till PS2 väldigt mycket. Verkade vara mer av samma, fast mer och större.

Medlem

Men hur vet vi att Agent är nedlagt?

https://www.rockstargames.com/games/info/agent

Det finns många exempel där varumärken inte förnyats på en gång och där diverse spelsajter basunerar ut att ett spel är nedlagt men som sedan kommit ut.

Farornas Konung

4/10 Stolt som attan! Vem fasen vet något om nedlagda spel, snacka om meningslös kunskap!!

Medlem

5/10 Svååååååååårt! Men bra quiz.

Medlem

Haha vilka gissade fel på B.C frågan? Den var ju hur lätt som helst XD. Project ragtag skulle väl heta starwars 1313 eller gjorde dem 2st starwars spel samtidigt som dem lade ner samtidigt?

Medlem

1/10, hade bara rätt på den där svaret var i den länkade videon Ganska imponerande att ha sån otur med gissningar

Medlem

vafan, är agent nedlagt?


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Margy:

Men hur vet vi att Agent är nedlagt?

https://www.rockstargames.com/games/info/agent

Det finns många exempel där varumärken inte förnyats på en gång och där diverse spelsajter basunerar ut att ett spel är nedlagt men som sedan kommit ut.

Kanske inte nedlagt lika mycket som övergivet då? Men man har inte hört något från spelet sedan 2011, så det känns ändå ganska säkert att kalla spelet nedlagt även om det inte är officiellt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

5/10.

Starcraft Ghost är det spel jag tänker på när det kommer till nedlagda titlar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Jag saknar TotalWar-Arena från Creative Assembly. Hade rätt kul med det när det kom men sen bara försvann det.

Medlem

Jävla intel

Lades ner pga horor och knark

2011 versionen räknas inte

Medlem

4/10. Ja, man lägger inte mycket energi på att minnas nedlagda spel antar jag.

Medlem

Har inte hört något från detta spelet på länge så jag antar att det är övergivet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar