Analogue Pocket utannonserad

Medlem
Analogue Pocket utannonserad

Inte sett något på FZ om Analogue Pocket ( https://www.analogue.co/pocket/) som lanserades igår.

Detta är den bärbara uppföljaren till deras tidigare maskiner som precis som denna använder en FPGA, dvs hårdvaruemulering, för att erbjuda en perfekt upplevelse för att spela gamla spel. Tidigare maskiner har erbjudit stöd att spela NES (NT/mini), SNES (Super NT), respektive Megadrive (Mega SG), och man använder sina gamla kassetter men istället för att ha en analog utgång så kopplar man dessa till moderna tv-apparater via HDMI. Men denna gången vänder man sig till Gameboy (Color)-fantaster, även om de ska släppa kassett-adaptrar för att kunna spela Gamegear-, Lynx-, och Neo Geo Pocket Color-spel. Och den är inte bara bärbar, utan de ska även släppa en docka för att kunna koppla in den till en TV samt använda riktiga handkontroller.

Är detta något ni kommer titta närmare på när den släpps nästa år? Detta är definitivt på min radar, Gameboy-nostalgiker som jag är.

Medlem

Nu när du delade nyheten så kommer jag definitivt hålla ögonen öppna efter denna så fort den släpps!

Tack för tipset!

Moderator | Testpilot

Haha inte långt efter skrev red en nyhet faktiskt: https://www.fz.se/nyhet/281267-analogue-pocket-retrokonsolen-...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte första gången jag skrivit om en nyhet här så finns det en artikel om det inom nån timme, vi är dåligt synkade.

Skägg.
10 Chambers

@Arcadia: Haha! Hade jag sett detta hade jag lyft sin tråd istället. Doh!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Arcadia: Haha! Hade jag sett detta hade jag lyft sin tråd istället. Doh!

Äsch, du skrev ju en mycket bättre text med bilder och allt.

Medlem

Riktigt nöjd med min!


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem

Tjusig! Lite sugen själv när man sett folk packa upp sina. Hur är batteritiden, skärmljuset, och ergonimin efter 30 minuters användande?

EDIT: Lite surt att den inte har USB-C 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tjusig! Lite sugen själv när man sett folk packa upp sina. Hur är batteritiden, skärmljuset, och ergonimin efter 30 minuters användande?

Batteritiden är riktigt bra! Får ut ca 6-8h. Skärmen är det finaste med hela konsolen, känns som alla spel blir en remaster haha, riktigt bra ljusstyrka!

Ergonomin är inte lika bra som på en GBA men har inga problem so far.

Och USB-C har den! 😍


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Batteritiden är riktigt bra! Får ut ca 6-8h. Skärmen är det finaste med hela konsolen, känns som alla spel blir en remaster haha, riktigt bra ljusstyrka!

Ergonomin är inte lika bra som på en GBA men har inga problem so far.

Och USB-C har den! 😍

Åh, nu blev jag ju supersugen. Kör just nu med emulator på mobilen och handkontroll, men det är inte riktigt samma känsla. Vill ju dessutom blåsa i kassetter. Kanske blir ett köp till hösten ändå


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Åh, nu blev jag ju supersugen. Kör just nu med emulator på mobilen och handkontroll, men det är inte riktigt samma känsla. Vill ju dessutom blåsa i kassetter. Kanske blir ett köp till hösten ändå
https://i.imgur.com/8og76uo.png

Det där fungerar ju tills vidare!

Fick precis min Pocket Pouch från WaterField! EverDrive GBA Mini och GB X7 är på ingång också! Happy days


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

1
Skriv svar