Rykte: Playstation 5 bakåtkompatibel med PS4, 3, 2, 1...

Robot
Medlem

Det hade varit drömmen

Medlem

Jaha, och säkert något alla kommer hurra över och som vanligt kommer de knappt röra vid äldre spel haha.
Men ja, om det skeppas med som en bonus så varför inte.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hade varit grymt, då kanske man får spelat spelen man aldrig spelade till sin PS3:a.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Ojojoj, detta vore minsann underbart. Speciellt om PS5 även kan spela digitala PS1/PS2-spel från PS Store som man köpte under PS3-åren.

Det här vore såååå oerhört bra för alla parter.

Jag minns hur skeptiskt jag var inför bakåtkompabiliteten för Xbox One när den utannonserades, men förstod verkligen storheten i det nu i efterhand när jag tillbringat mer tid med Skate 3 för 360:n än många av mina andra spel på min Xbox One.

Har gått från skeptiker till sann förespråkare. Mer bakåtkompabilitet åt folket!


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

eld
Medlem

Please baby jesus!

Medlem

Tar detta med en nypa salt...men skulle vart frickin amazing att ha en Playstation för hela sin PS-samling. Man håller tummarna!

Avstängd

Sossekonsol? [OBS: SKÄMT]

Medlem

Skulle ju vara helt fantastiskt så man kan rensa och få bort lite gamla konsoler i vardagsrummet till förmån för nyare....

Medlem
Skrivet av SunShine:

Jaha, och säkert något alla kommer hurra över och som vanligt kommer de knappt röra vid äldre spel haha.
Men ja, om det skeppas med som en bonus så varför inte.

Hur kan du veta att det är så?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Om det är så blir man glad och jag skulle påstå att ps5 skulle vara bästa consolen av alla inte ens Nintendo har klarat av att vara så bakåtkompatibel i stället kör dom emulering av spel som du måste köpa igen för varje konsol. Jag menar mina snes spel som är på Wii var jag tvungen att köpa igen om dom nu ens fans på Wii u.

Så på ett sätt är Nintendo smart få galna fans att köpa samma spel 20 gånger.

Medlem

Jag skulle föredra en slags virtual console för playstation än att man sätter in alla skivor på en ps5.

Medlem

Jag har ”bestämt” att jag inte ska köpa någon mer konsol. Hur kommer det gå nu?

Medlem
Skrivet av Keima:

Jag skulle föredra en slags virtual console för playstation än att man sätter in alla skivor på en ps5.

Oavsett vad han skrev i tweeten tror jag att det är en form av digital bakåtkompatibilitet som avses.

Medlem

Tycker man läser samma rubrik varje gång det ryktas om en ny PlayStation... Men jag hoppas det stämmer så jag får köpa en sprillans ny konsol och lira Spider-Man och God of War från nuvarande generationen på den.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Åhh, låt detta vara sant!

Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Sossekonsol? [OBS: SKÄMT]

Nej... PS är något bra. Inte att förknippas med det hemska ordet

Medlem

PS3 lär vara klurig att få till.

Som jag skrivit i någon tråd tidigare så tror jag det faktum att man försöker expandera PS Now gör att man försöker få till det. Om man lyckas återstår att se.

Det blir enklare och billigare om man kan köra PS5 som server till alla spel än att man även måste tillverka och installera PS3-hårdvara parallellt.

Skrivet av Pjotor:

Tycker man läser samma rubrik varje gång det ryktas om en ny PlayStation...

Tja, PS4 är den första och enda konsol man släppt som inte är helt bakåtkompatibel vid lansering.

Medlem

Stämmer det här så skulle jag bli överlycklig!!

Medlem
Skrivet av Margy:

Tja, PS4 är den första och enda konsol man släppt som inte är helt bakåtkompatibel vid lansering.

Yup, men den mattan drogs hastigt undan om man ville ha en PS3. Hade man något nyare än tjockismodellerna med 20/60 GB lagring funkade inte PS2-spel överhuvudtaget.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Alla är vi olika men jag förstår verkligen inte varför så många vill ha bakåtkompatibilitet.

Jag misstänker att det är samma skara människor som tycker att remakes är någonting bra.

Avstängd
Skrivet av izayoi:

Alla är vi olika men jag förstår verkligen inte varför så många vill ha bakåtkompatibilitet.

Jag misstänker att det är samma skara människor som tycker att remakes är någonting bra.

Skönt att kunna spela alla spel på en och samma enhet, även äldre, än att ha 10 olika spelenheter i vardagsrummet.

Tänk vad skönt att du åtminstone kan koppla in dina enheter i ditt vardagsrum till en och samma TV och inte behöver en skärm per enhet!

Skrivet av izayoi:

Alla är vi olika men jag förstår verkligen inte varför så många vill ha bakåtkompatibilitet.

Jag misstänker att det är samma skara människor som tycker att remakes är någonting bra.

Borde väl vara tvärtom att man inte tycker att remakes är någonting bra?

Medlem

Retro handeln kommer nog få en skjuts då, nu har jag visserligen bara ett 10 tal PS1 spel och en 5-6 PS3 spel men jag hade gärna lirat lite Little Big Planet online för nostalgins skull, dock blev mitt PSN konto bannat för att jag glodde på netflix på en konsol med custom firmware, att lira spel i ett X antal år var inga problem men fan ta dig om du använder streaming tjänster du har betalat för, så man kan ju undra hur prioriteringarna ligger där.

Kan tänka mig det kommer en hel del PS2 och PS3 titlar till PSN då, den första konsolen jag faktiskt haft ett sug efter på många år, får se om det blir ett nytt grafikkort eller en PS5 när det väl gäller.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Hur kan du veta att det är så?

För det är precis så det verkar vara för de flesta jag stött på genom åren. Många tycker det är en rolig feature so de knappt bryr sig om att nyttja.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Skulle vara trevligt om det var sant
Skulle frigöra mycket plats i hyllan.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Att spela gamla spel är inget jag suktar efter men toppen ändå om det funkar. Kommer dock fortfarande köpa nya konsoler för att jag vill spela nya spel.

Medlem

Tacka Xbox, sonyfanboys.😉

När man stoppar in en skiva som man har ägt i 15 år och det funkar BLIR man imponerad och glad, oavsett vad som inte tror att ni vill ha den här funktionen säger.

Inaktiv
Skrivet av Augustus:

Tacka Xbox, sonyfanboys.😉

När man stoppar in en skiva som man har ägt i 15 år och det funkar BLIR man imponerad och glad, oavsett vad som inte tror att ni vill ha den här funktionen säger.

Vi som gillar allt då? Vem ska vi tacka? inb4 "PC MASTERRACE"

12
Skriv svar