19 november är det skarpa releasedatumet för Google Stadia

Medlem
Skrivet av Aaron Vesterberg Ringhög:

....

Den riktigt stora frågan här i mina ögon är UI. Har de inte samma standard som Xbox Live eller PS Now satt, ja då kommer nog inte ens jag orka utforska nya vatten.

...

Känner jag Google rätt och hur de har gjort med appar och funktioner tidigare så kommer det vara enormt sparsmakat med väldigt få funktioner som de kommer ta god tid på sig att utveckla tyvärr. Se exempelvis Google Play Music och jämför med Spotify, det är först nu efter ganska många år som de börjar komma igång lite med sånt som funnits hur länge som helst i Spotify.

Men vi får väl se när det släpps sen och recensioner trillar in


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Bokade deras founders edition men avbokade. Tappade intresset ju mer tiden gick.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Jag som aldrig ägt vare sig Xbox eller PS, men äger en 4k-tv(varför köpa något annat?) lär fråga vad den uppenbara kopplingen är mellan 4k och att äga en konsol? Jag är väl lite gammal och har inte hängt med i utvecklingen, och har alltid hört att konsolerna klarar max 30fps etc, men de klarar alltså spel i 4k nu? Jag är medveten om att de kallas 4k-konsoler,trodde på riktigt att det bara var nåt man sa, typ att "ja men nej men ja" det är ju inte "riktig 4k" utan konsolifierad sådan. Jag är iofs inte intresserad av att spela med handkontroll i soffan, 4k-tv eller inte

Tldr, jag förstår att man kanske har 4k-tv om man har en 4k-konsol, men trycker x för doubt på att man automatiskt äger en 4k-konsol om man har en 4k-tv. Jag tror att många "pc only" där ute har 4k-tv. Också en killgissning.

jag kör pc only, har en 8k-tv

Skrivet av Milky_81:

Känner jag Google rätt och hur de har gjort med appar och funktioner tidigare så kommer det vara enormt sparsmakat med väldigt få funktioner som de kommer ta god tid på sig att utveckla tyvärr. Se exempelvis Google Play Music och jämför med Spotify, det är först nu efter ganska många år som de börjar komma igång lite med sånt som funnits hur länge som helst i Spotify.

Men vi får väl se när det släpps sen och recensioner trillar in

Kan bara hålla med. Blir spännande som fasen. Sen spelar det såklart in att jag numera har en Android-baserad 4K-tv såklart. Bara hoppas på det bästa.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Medlem

Google Stadia, betala betydligt mer för en konsolgeneration (än för Sony/Microsoft) men få absolut ingenting för pengarna. Företagen har blivit sjukt skickliga på att lura konsumenterna för att maximera nettovinsterna...

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Är nog helt för trött för jag fattar inte referensen. Om det ens finns någon?

Naked Gun


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag är och har alltid varit negativ till prenumationstjänster.
Det känns som man kör på nån sorts avbetalning och i längden blir det bara dyrare.
Vill köpa en gång sen använda så mycket/lite man vill när man vill.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var alldeles för seg att förhandsboka Founder's edition när den fanns tillgänglig i Sverige.
Så nu blir det en Founder's edition via vän i USA istället och så ett Premiere Edition hem direkt till mig.
För när man har småbarn så vill man komma igång med sitt spelande snabbt när man väl får chansen och slippa all nerladdning av uppdateringar och dlcs.

12
Skriv svar