Om jag köper digital copy av nya COD, kan jag spela det på båda mina Xbox?

Medlem
Om jag köper digital copy av nya COD, kan jag spela det på båda mina Xbox?

Jag funderar på att äntligen skaffa ett nytt COD. Vi har två Xbox hemma. Om jag köper en kopia digitalt kommer jag kunna installera på mina två Xbox hemma så jag kan spela med sonen samtidigt?
Det fungerar med Wreckfest.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Japp,
tänk på det som två licenser - en där du loggar in och en på din 'home' xbox.

Medlem

En där jag loggar in och en på min home?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Gnällkuk

@Mortaigne

Pingar Xbox-gurun här eftersom jag inte är superinsatt. Hittade en post angående detta där han ville ge svärsonen tillgång till hans spel och spela samtidigt.

From your other post I already understood you properly set up your stepson's console as your Home Console and vice versa.

You can now stop buying Gold for your stepson, as the Home Console will share Xbox Live Gold to anyone playing on the Home Console, as long as you have a valid Gold membership.

As for the signing out issue: You and your stepson both have each their own separate Microsoft Account and Gamertag? Or is your Stepson signing into your account?

An account can only be signed in on one console from the same generation at any time (so your account can be signed in on a Xbox One and a Xbox 360 at the same time, but not on two Xbox One consoles).

If you do have two separate Microsoft Accounts and Gamertags for your stepson and yourself, please check the network settings of each of the consoles, and choose a custom Xbox Live port for each console.

By default a Xbox console will use Port 3074 to communicate with Xbox Live, but some routers don't handle it well, if two devices try to receive data on one and the same port.

So choose a custom port for one console, so the two consoles are using two different ports.

Also make sure you actually do have a router/gateway to connect to the internet with multiple devices. Not that you're using a broadband modem, that only can support only one device connecting to the internet.

https://answers.microsoft.com/en-us/xbox/forum/all/two-xbox-o...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Wow. Jag tror det är så vi har det. Jag har ett konto och min xbox är master xbox. Sen har sonen en xbox med eget konto men det är kopplat till mitt via familjedelning.
Jag tänkte mer om speltillverkarna kan stoppa det här alltså Activision? Det fungerar på ett spel då kommer det fungera på alla?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Backloggens befriare

@Pretorian24: ja, det borde fungera.
Annars gör du bara så att du sätter upp din sons xbox som din "home" och använder din egen med ditt konto inloggat, då ska det fungera 100%.


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pretorian24:

Wow. Jag tror det är så vi har det. Jag har ett konto och min xbox är master xbox. Sen har sonen en xbox med eget konto men det är kopplat till mitt via familjedelning.
Jag tänkte mer om speltillverkarna kan stoppa det här alltså Activision? Det fungerar på ett spel då kommer det fungera på alla?

Japp det kommer att fungera fint. Det kontot som äger spelet kan logga in på vilken som och spela, och din son kan spela det på den konsol som du har satt som "Home"-konsol.

Det fungerar på alla spel! Activision varken kan eller kommer att göra något åt det, det är en feature och en av de stora fördelarna med digitala spel. Gäller också tjänster som Xbox Live Gold och Xbox Game Pass!


signatur

Jump in.

1
Skriv svar