League of Legends kommer till konsol och mobiler

Robot
Moderator | Testpilot

Synd på ett sätt att det tagit sådant tid, men för att vara ett mobil-lir verkar det trevligt.

Som inbiten Lol-spelare sedan tidigt 2009 så kommer jag inte röra det här, mest för att jag vill lira det med min mus och mitt tangetbord, men kul att fler får chansen att pröva. Kan tänka mig att fler kommer ge det en chans när Fornite fått upp ögonen för många när det gäller att lira på mobilen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Inte konstigt att det kommer nu
Mobilspel är den nya marknaden i Kina
I år är det också 4 år sen Kina tog bort förbudet av spelkonsoller så PC dominansen börjar försvinna där


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av Godofcheese:

Inte konstigt att det kommer nu
Mobilspel är den nya marknaden i Kina
I år är det också 4 år sen Kina tog bort förbudet av spelkonsoller så PC dominansen börjar försvinna där

Majoriteten av kinesiska arbetare pendlar flera timmar per dag och en hyfsad mobil där är billigare än en speldator eller konsol (som inte är smidig att ha med på bussen/tåget). Det är därför alla spelar mobilspel så himla mycket där jämfört med västvärlden.

Medlem

Har inte rört LoL på nästan ett decennium, men hade kunnat tänka mig att lira ett par matcher på min Switch!

Medlem

Funkar rätt så bra att lira MOBA spel på mobil faktiskt, blir rätt så förenklat till skillnad från PC givetvis, men helt ok ändå. Mobile legends är väldigt populärt och många av hjältarna där är i princip kopior från league of legends.

1
Skriv svar