Releasehästryttare
Lol Kortspel!

Är det äntligen dags? Kan Heartstone äntligen få konkurrens ?

Detta tweet har läckt vad spelet skall heta 'Legends of Runeterra'

"Riot Games will announce a new digital card game titled 'Legends of Runeterra' during the League of Legends 10th Anniversary event today, sources tell me"

https://twitter.com/Slasher/status/1184056913962684416

Lol som ni alla vet firar 10 års jubileum och under kommande nattens livestream så kommer spelet visas upp här https://www.twitch.tv/riotgames

Jag själv har inte möjlighet att se det live, nån annan som kommer stanna uppe och se spektaklet?

Medlem

Meh, är det första jag tänker. Inget jag blir hypad över direkt.

Kanske blir positivt överraskad dock, vem vet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Ambassadör
League of Legends

Haha var ändå lite oväntat enligt mig. Inget som intresserar mig. Visade inte Artifact att spelvärlden inte suktar efter nya kortspel?

Tror att mottagandet till stor del kommer väga på hur man erhåller korten. Behöver man köpa dom kommer jag inte att testa. Inte heller om man behöver nöta i evigheter för att få tillgång till dom.

Releasehästryttare
Skrivet av dali:

Haha var ändå lite oväntat enligt mig. Inget som intresserar mig. Visade inte Artifact att spelvärlden inte suktar efter nya kortspel?

Tror att mottagandet till stor del kommer väga på hur man erhåller korten. Behöver man köpa dom kommer jag inte att testa. Inte heller om man behöver nöta i evigheter för att få tillgång till dom.

Jag tror att ett spel skulle kunna bli stort jämte heartstone om det ger bort alla baskort gratis så man har allt, men sedan måste grinda guld liknande hs för kommande expansioner, + nått liknande där man kan crafta guld kort om man vill ha extra bling.
Sen måste spelet vara snyggt som HS.

Artifact floppade ju enbart för att de valde fel betalningsmodell, inte för att folk är trötta på nya kortspel.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av dali:

Haha var ändå lite oväntat enligt mig. Inget som intresserar mig. Visade inte Artifact att spelvärlden inte suktar efter nya kortspel?

Tror att mottagandet till stor del kommer väga på hur man erhåller korten. Behöver man köpa dom kommer jag inte att testa. Inte heller om man behöver nöta i evigheter för att få tillgång till dom.

Tyckte Artifact var ett väldigt häftigt koncept, men det verkade inte som att själva försäljningsmodellen var genomtänkt. Blödde spelare från dag ett.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Releasehästryttare

HAHA, de sa på streamen "turns out you guys have phones" för att deras spelmode TFT kommer till telefoner.

Oh yeah ..

Tydligen hade jag tid och vara uppe och kolla på streamen live

Releasehästryttare

Ser ut som de jobbar på flera nya spel ett fps, ett fighting spel, ett kortspel och nått diablo liknande spel.

Fps spelet:

Releasehästryttare

Det ser sjukt bra ut! (kort spelet) + bra betalningsmodell!

Detta kommer bli en hit!

Releasehästryttare

De kommer även en animerad tv serie som ser svinsnygg ut!

Tror det verkar vara slut nu, så dags att nana och se vad ni andra tycker om de här ut annonseringarna i morgon!

Ambassadör
League of Legends
Skrivet av Grukk:

Tyckte Artifact var ett väldigt häftigt koncept, men det verkade inte som att själva försäljningsmodellen var genomtänkt. Blödde spelare från dag ett.

Okej, det enda jag hörde från spelet var @Gustav Höglunds recension och streams och han gillade ju spelet. Så betalningsmodellen var alltså så kass att den dödade spelet?! Jag klarar inte av Hearthstone på grund av deras betalningsmodell heller. Får se hur Riot löser det. I klippet @Devan länkade verkade det faktiskt lovande och dom verkade stolta då de redan kunde leverera en "preview"-version.

@Devan Din galning. Serverar allt på ett silverfat som vanligt. Se ovan för kommentar om kortspelet. Den animerade serien såg väldigt intressant ut.

Releasehästryttare

@dali: Hehe, jo, får ju sota av det genom att vara rejält trött nu

Tycker det är rejält kul att Blizzard äntligen får riktig konkurrens på alla fronter, deras fps skulle kunna bli större om det är gratis jämfört med overwatch tex.

Sen hoppas jag Fz får lite beta nycklar till kortspelet, känns som det är lite större changs att få en nyckel härifrån än den officiella vägen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av dali:

Haha var ändå lite oväntat enligt mig. Inget som intresserar mig. Visade inte Artifact att spelvärlden inte suktar efter nya kortspel?

Tror att mottagandet till stor del kommer väga på hur man erhåller korten. Behöver man köpa dom kommer jag inte att testa. Inte heller om man behöver nöta i evigheter för att få tillgång till dom.

Nu får du ju göra en saftig tråd för alla nyheter!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Kan det vara så att Blizzard skickade en säck guld till fz för att inte skriva om det nya kortspelet? /s

1
Skriv svar