Fortnite är tillbaka, Chapter 2 släppt

Robot
Fortnite är tillbaka, Chapter 2 släppt
eld
Medlem

Mängden uppdateringar de lyckas pumpa ut gör mig fortfarande lite orolig över de som arbetar där.

Medlem
Skrivet av eld:

Mängden uppdateringar de lyckas pumpa ut gör mig fortfarande lite orolig över de som arbetar där.

Dom kanske är ett stort team.
Fiska, modifiera vapnen släpa på skadade teammates mm är det verkligen nått man ska syssla med i battleroyal eller är det för save THE world eller finns det fler spelläge ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk

Första bilden, Day of the Tentacle någon?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av eld:

Mängden uppdateringar de lyckas pumpa ut gör mig fortfarande lite orolig över de som arbetar där.

Hur vet man att detta är någonting som missköts bara för att de har hög produktionstakt? Jag frågar för att jag verkligen inte vet, inte för att sätta någon på plats så ingen blir stött.

Känns bra att vi håller bolag ärliga som konsumenter, men det känns lite konstigt att vi gör det gentemot spelutvecklare i välbärgade länder mer än vi kanske ifrågasätter tillverkningen av hårdvara och elektronik utomlands. Det var min reaktion iaf.

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Dom kanske är ett stort team.
Fiska, modifiera vapnen släpa på skadade teammates mm är det verkligen nått man ska syssla med i battleroyal eller är det för save THE world eller finns det fler spelläge ?

"Dom kanske är ett stort team"

-Vinnare 2019, årets mest vågade killgissning i FZs forum.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag fattar aldrig om det snackas om Fortnite Save the World eller Fortnite Battle Royale. Har STW också säsonger eller gäller allt det här bara BR?

Gnällkuk
Skrivet av Påskmust:

Jag fattar aldrig om det snackas om Fortnite Save the World eller Fortnite Battle Royale. Har STW också säsonger eller gäller allt det här bara BR?

Du kan utgå från att ingen någonsin kommer att prata om Save the World någonsin, när det pratas om "Fortnite".


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

eld
Medlem
Skrivet av Landelusen:

Hur vet man att detta är någonting som missköts bara för att de har hög produktionstakt? Jag frågar för att jag verkligen inte vet, inte för att sätta någon på plats så ingen blir stött.

Känns bra att vi håller bolag ärliga som konsumenter, men det känns lite konstigt att vi gör det gentemot spelutvecklare i välbärgade länder mer än vi kanske ifrågasätter tillverkningen av hårdvara och elektronik utomlands. Det var min reaktion iaf.

Har man inte levt under en sten så borde man veta att spelindustrin är ökänd för hur den sliter ut personer och hur crunch är en del av vardagen.

USA kanske räknas som ett välbärgat land, men du kan fortfarande gå från en anställning till att bo på gatan eller vara döende nästa månad för att du inte längre har råd med sjukvård efter att ditt jobb bestämt sig för att du blir av med jobbet pga att du bara jobbade din normala arbetstid medans alla andra jobbade 150% till samma pris.

Det är inte direkt en hemlighet att epic har haft problem med crunch, det jag undrade var ifall de fortfarande har det:

https://www.polygon.com/2019/4/23/18507750/fortnite-work-crun...

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

"Dom kanske är ett stort team"

-Vinnare 2019, årets mest vågade killgissning i FZs forum.

Men snälla. Det var en kortfattad oengagerad gissning som motvikt till kommentaren av @eld , inte någon lång teori där @Molotov har föreställningar om hur det är hos Epic.

Medlem
Skrivet av eld:

Har man inte levt under en sten så borde man veta att spelindustrin är ökänd för hur den sliter ut personer och hur crunch är en del av vardagen.

USA kanske räknas som ett välbärgat land, men du kan fortfarande gå från en anställning till att bo på gatan eller vara döende nästa månad för att du inte längre har råd med sjukvård efter att ditt jobb bestämt sig för att du blir av med jobbet pga att du bara jobbade din normala arbetstid medans alla andra jobbade 150% till samma pris.

Det är inte direkt en hemlighet att epic har haft problem med crunch, det jag undrade var ifall de fortfarande har det:

https://www.polygon.com/2019/4/23/18507750/fortnite-work-crun...

haha, då har jag levt under en riktigt skön sten ett tag. Tack för länken, riktigt trist att höra att folk far illa. Hoppas Epic skärper sig!

Väldigt dramatisk beskrivning av USA också, tror nog att det finns folk vi utnyttjar värre i världen - men det är väl kanske ingen tävling heller.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av anon_119148:

Men snälla. Det var en kortfattad oengagerad gissning som motvikt till kommentaren av @eld , inte någon lång teori där @Molotov har föreställningar om hur det är hos Epic.

Kanske misstolkade jag hans inlägg, men trickeh2k var väl sarkastisk? Dvs att "dom kanske är ett stort team" är en rätt underhållande kommentar när det pratas om utvecklaren bakom spelvärldens största kassako. Epic har liksom över 1 000 anställda och Fortnite är deras överlägset största titel. Självklart är det ett rejält team som jobbar med spelet.

Medlem

epic vet helt enkelt hur ett svart hål fungerar.

Inaktiv

"Bära sårade vänner till skydd".

Tänk att Fortnite skulle få den featuren innan varenda jäkla milsim-spel jag kört.

Medlem

"Det är numera mjöligt att fiska"
- Det är oftast lättare med mask eller fluga.

Medlem

Men simmar fiskarna iväg!?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv
Skrivet av Sisyr:

Kanske misstolkade jag hans inlägg, men trickeh2k var väl sarkastisk? Dvs att "dom kanske är ett stort team" är en rätt underhållande kommentar när det pratas om utvecklaren bakom spelvärldens största kassako. Epic har liksom över 1 000 anställda och Fortnite är deras överlägset största titel. Självklart är det ett rejält team som jobbar med spelet.

Det tänkte jag inte på men så kan det ju förstås vara att hen var sarkastisk. I så fall får jag dra tillbaka min kommentar

Redaktör
Skrivet av Deathfingal:

"Det är numera mjöligt att fiska"
- Det är oftast lättare med mask eller fluga.

Bättre än att det blir mjöligt av att fisa i alla fall. Tack, slarv fixat.


signatur
Medlem
Skrivet av eld:

Har man inte levt under en sten så borde man veta att spelindustrin är ökänd för hur den sliter ut personer och hur crunch är en del av vardagen.

USA kanske räknas som ett välbärgat land, men du kan fortfarande gå från en anställning till att bo på gatan eller vara döende nästa månad för att du inte längre har råd med sjukvård efter att ditt jobb bestämt sig för att du blir av med jobbet pga att du bara jobbade din normala arbetstid medans alla andra jobbade 150% till samma pris.

Det är inte direkt en hemlighet att epic har haft problem med crunch, det jag undrade var ifall de fortfarande har det:

https://www.polygon.com/2019/4/23/18507750/fortnite-work-crun...

Ingen fara, jag hörde Tencent tänker skaffa bättre skyddsnät för de anställda...

Medlem

Jag gillade verkligen save the world. Trist att det inte är prio någonsin.

eld
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Ingen fara, jag hörde Tencent tänker skaffa bättre skyddsnät för de anställda...

oof.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

"Dom kanske är ett stort team"

-Vinnare 2019, årets mest vågade killgissning i FZs forum.

Jag vet inte riktigt vad killgissa betyder.
Dålig gissning eller vilda spekulationer?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte riktigt vad killgissa betyder.
Dålig gissning eller vilda spekulationer?

https://www.svt.se/kultur/nyordslistan-2017

Killgissa

Påstå något på ett sätt som gör att det verkar som att man vet vad man pratar om fast man egentligen bara gissar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar