19 november är det skarpa releasedatumet för Google Stadia

Robot
19 november är det skarpa releasedatumet för Google Stadia

Datum och klockslag bekräftade.

#google-stadia


Medlem

Ska man betala 1400 kr och sen en månadskostnad?

Vad blir i så fall månadskostnaden?

Medlem

1400kr.
Kan jag spela via Xbox Game pass i 30 månader för dem pengarna.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Klarar mig utan Stadia, har 0 hype. Kanske går samma öde som Ouya.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Låter ändå rätt lockande att kunna lira RDR2 och Cyberpunk 2077 på sin ultrabook utan dedikerat grafikkort. Om det här fungerar bra så måste det ändå vara döden för gaminglaptops.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Ska man betala 1400 kr och sen en månadskostnad?

Vad blir i så fall månadskostnaden?

99kr i månaden för premium och gratis för bas. Dock mådte man köpa spelen medans för 99kr får du gratis spel per månad. Hoppas dock detta funkar perfekt. Spel i 4k för streaming är ju guld

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Låter ändå rätt lockande att kunna lira RDR2 och Cyberpunk 2077 på sin ultrabook utan dedikerat grafikkort. Om det här fungerar bra så måste det ändå vara döden för gaminglaptops.

Problemet är att på laptopen sitter du med en 3g eller 4g uppkoppling. För att stadia ska funka tillfredsställande krävs nog en kabel från fibret, och då kör jag hellre på en xbox, pc eller ps4.
Men visst kommer det tilltala någon och det är kul att google försöker sig på detta.
Jag har kört nvidias lösning lite grann, men med allt runtikring så är det inget som kommer få mig att överge stationära maskiner.
Kanske i framtiden när vi blir hjärngrillade med 5 eller 6g och det funkar att köra gta 6 på surfplattan på tåget utan latency så kanske.
Men vi är inte där än

Medlem

Så, ses vi online 19e då? Bara lägga till mig som vän så kör vi destiny 2!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Jag vill spela d2 på dator men äger bara en mac genom jobbet. Så hoppas på att detta kan vara en lösning för mig.

Medlem

Känns lite dumt att locka med destiny 2 som första gratisspelet då det är free to play.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Klarar mig utan Stadia, har 0 hype. Kanske går samma öde som Ouya.

Ja fast Ouya var ingen streaming konsol.

Inaktiv

Sparar pengarna och köper något vettigt istället. PS5 för att vara exakt

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Sparar pengarna och köper något vettigt istället. PS5 för att vara exakt

Eller Scarlett:-)

Inaktiv
Skrivet av Dres81:

Eller Scarlett:-)

PS5 är prio! Om Scarlett visar sig vara något att ha så blir det kanske en sån också

Medlem

Detta är den ultimata lösningen för mig som har en bra pc men ingen konsol. Jag gillar inte varesig xbox eller ps4 gui's eller deras onlinelösningar. Detta är efter inköp billigare än mitt netflix-abonnemang och kan den streama 4K utan problem är det en no-brainer. Förstår inte trådens negg.

Skrivet av Plofgren:

Problemet är att på laptopen sitter du med en 3g eller 4g uppkoppling. För att stadia ska funka tillfredsställande krävs nog en kabel från fibret, och då kör jag hellre på en xbox, pc eller ps4.
Men visst kommer det tilltala någon och det är kul att google försöker sig på detta.
Jag har kört nvidias lösning lite grann, men med allt runtikring så är det inget som kommer få mig att överge stationära maskiner.
Kanske i framtiden när vi blir hjärngrillade med 5 eller 6g och det funkar att köra gta 6 på surfplattan på tåget utan latency så kanske.
Men vi är inte där än

Tänkte mer på att det ersätter spel-pc:n och konsolen man har hemma och då kör man ju på wifi. Dock blir det ju så att man ändå måste ha en PS5:a då man inte kan missa Sonys exklusiva titlar så vettefan

Medlem

Stäng av "spelläge" på tvn när ni spelar så får ni känna på vad Stadia är


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Inaktiv
Skrivet av hoppalängdhopp:

Tänkte mer på att det ersätter spel-pc:n och konsolen man har hemma och då kör man ju på wifi. Dock blir det ju så att man ändå måste ha en PS5:a då man inte kan missa Sonys exklusiva titlar så vettefan

Finns det stöd för mus och tangentbord samt diverse gamepads som Orbweaver osv hos Stadia?
Har den stöd för HTC Vive eller liknande VR-utrustning?
Om inte så ser jag inte alls hur den ersätter en spel-pc faktiskt...

Skrivet av Rockefellerz:

Förstår inte trådens negg.

Ser inte så mycket omotiverad "negg" i tråden. Finns vettiga poänger vad gäller uppkoppling då det utan tvekan är en dealbreaker för folk som inte har tillgång till minimum-kravet för optimal upplevelse på Stadia.
Det behövs ju trots allt minst 35mbps för 4k 60fps och det gör Stadia inaktuellt för många som kör med vanlig 10/10 lina även om 100/100 är standard i Sveriges storstäder nuförtiden. Hur det ser ut i resten av världen låter jag vara osagt.

Men för dig som inte är intresserad av varken xbox eller ps så förstår jag att det är attraktivt. Bara att köra!

Medlem

Jag vill ÄGA.. abonemang o avbetalningar är inte min grej.. dessutom vill jag köpa elektronik för det är kul..

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Sparar pengarna och köper något vettigt istället. PS5 för att vara exakt

Jag smäller hellre hela min lön på hattar i alla dess former.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Jag smäller hellre hela min lön på hattar i alla dess former.

Är nog helt för trött för jag fattar inte referensen. Om det ens finns någon?

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Är nog helt för trött för jag fattar inte referensen. Om det ens finns någon?

Han kanske försöker starta en sådan där hat(t)storm på nätet?


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd

Google Laggia - snart nära dig!

Nä, men fungerar det så fungerar det, inget mer med det.

eld
Medlem
Skrivet av anon_326725:

Det behövs ju trots allt minst 35mbps för 4k 60fps och det gör Stadia inaktuellt för många som kör med vanlig 10/10 lina även om 100/100 är standard i Sveriges storstäder nuförtiden. Hur det ser ut i resten av världen låter jag vara osagt.

5-10mbit för 720p60

10-20mbit för 1080p60

Jag skulle killgissa att om någon redan sitter med en 4k tv hemma så har de antagligen redan en 4k konsol
Vanlig 3g räcker till 720, ska potentiellt även räcka till 1080. 1080p60 är en otroligt optimal upplevelse, 4k är enbart lyx.

eld
Medlem
Skrivet av ubn87:

Jag vill spela d2 på dator men äger bara en mac genom jobbet. Så hoppas på att detta kan vara en lösning för mig.

Kan inte tänka mig en mer perfekt målgrupp för Stadia, otroligt många pc-spel du kommer kunna spela nu.

Skrivet av Rockefellerz:

Detta är den ultimata lösningen för mig som har en bra pc men ingen konsol. Jag gillar inte varesig xbox eller ps4 gui's eller deras onlinelösningar. Detta är efter inköp billigare än mitt netflix-abonnemang och kan den streama 4K utan problem är det en no-brainer. Förstår inte trådens negg.

Vet inte ifall detta är lika bra fall, stadia kommer vara en plattform för pc-spel, exklusiva titlar kommer fortfarande stanna på sina respektiva plattformar.

Stadias kostnad är inte som netflix, du får inte tillgång till ett stort bibliotek av spel, du köper fortfarande dina titlar till fullpris.
Stadia är i princip gratis om man nöjer sig med 1080p60.

Inaktiv
Skrivet av eld:

5-10mbit för 720p60

10-20mbit för 1080p60

Jag skulle killgissa att om någon redan sitter med en 4k tv hemma så har de antagligen redan en 4k konsol
Vanlig 3g räcker till 720, ska potentiellt även räcka till 1080. 1080p60 är en otroligt optimal upplevelse, 4k är enbart lyx.

Alright! Blir säkert bra

Sjukt taggad på att testa detta. Founders Edition redan beställd sen i somras. Har högt förtroende för Phil Harrison med tanke på hans meriter och med Jade Raymond i spetsen för deras exklusiva katalog ser jag inte hur Stadia skulle floppa.

Läst någonstans att fler än 90% av alla konsolägare (PS4 och Xbox One) alltid är uppkopplade, vilket även leder mig till att tro att majoriteten av den mer dedikerade spelarbasen på konsol, inte kommer ha några större problem med att ansluta till Stadias tjänst. Visst varierar infrastrukturer och prisbilder för de "högre hastigheterna", men som boende i Sverige är detta en no-brainer för mig.

Speciellt när man inte betalar för en konsol men då har chansen att få tillgång till allt som en sådan upplevelse utlovar.

Den riktigt stora frågan här i mina ögon är UI. Har de inte samma standard som Xbox Live eller PS Now satt, ja då kommer nog inte ens jag orka utforska nya vatten.

Skönt med ett datum!


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

Skrivet av anon_326725:

Finns det stöd för mus och tangentbord samt diverse gamepads som Orbweaver osv hos Stadia?
Har den stöd för HTC Vive eller liknande VR-utrustning?
Om inte så ser jag inte alls hur den ersätter en spel-pc faktiskt...

Väldigt sällan jag lirar med tgb och mus nuförtiden då man blivit gammal och bekväm så i mitt fall skulle det lätt kunna ersätta den.
Angående VR, ingen aning...mest troligt kommer det nåt slags VR stöd förr eller senare. Själv är jag inte intresserad av det, testade engång och måste säga att jag blir nog mindre illamående av en flaska absint än att lira 15 min VR

Edit: Enligt denna video ska man kunna koppla i tgb och mus https://www.youtube.com/watch?v=Pwb6d2wK3Qw

Medlem

Vore najs om det blev bra detta men jag håller mig skeptisk, med tanke på inputlagg och komprimerad bild

Medlem
Skrivet av eld:

5-10mbit för 720p60

10-20mbit för 1080p60

Jag skulle killgissa att om någon redan sitter med en 4k tv hemma så har de antagligen redan en 4k konsol.

Jag som aldrig ägt vare sig Xbox eller PS, men äger en 4k-tv(varför köpa något annat?) lär fråga vad den uppenbara kopplingen är mellan 4k och att äga en konsol? Jag är väl lite gammal och har inte hängt med i utvecklingen, och har alltid hört att konsolerna klarar max 30fps etc, men de klarar alltså spel i 4k nu? Jag är medveten om att de kallas 4k-konsoler,trodde på riktigt att det bara var nåt man sa, typ att "ja men nej men ja" det är ju inte "riktig 4k" utan konsolifierad sådan. Jag är iofs inte intresserad av att spela med handkontroll i soffan, 4k-tv eller inte

Tldr, jag förstår att man kanske har 4k-tv om man har en 4k-konsol, men trycker x för doubt på att man automatiskt äger en 4k-konsol om man har en 4k-tv. Jag tror att många "pc only" där ute har 4k-tv. Också en killgissning.

12
Skriv svar