Trots rejäl nedgradering får The Witcher 3 till Switch höga betyg

Robot
Trots rejäl nedgradering får The Witcher 3 till Switch höga betyg
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Accpeterar man att Switchen inte kan leverera samman pixelskyffleri som andra plattformar, men att det istället kan ge något annat, portabilitet så är det väldigt imponerande!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Alla som spelat The Witcher 3 på PC är redan vana vid enorma nedgraderingar från vad utvecklarna lovade.

Medlem

Har spelet till PC men bara kört ett par timmar.. Kanske kan bli ett köp till switch så man kan spela i sängen istället.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har testat spela via steamlink på iPhone med en dualshock 4. Har funkat helt perfekt även i 60fps. Köpte ett fäste så jag har fäst mobilen i kontrollen.
Kan rekommendera det om ni har Xbox1 eller ds4-kontroll.


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Man kan inte bara stirra sig blind på grafiken.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag är extremt grafikkåt som de flesta här kanske kommer ihåg. Men detta har jag tänkt att skaffa till min Nintendo Switch. Ska åka utomlands i mitten på november i 1 vecka så då blir detta spel nice att lira på planet (6 timmar restid). Hade tänkt byta in mitt ex av Zelda: Breath of the WIld som tyvärr smärtsamt inte föll mig i smaken trots alla hyllningar. The Witcher 3 kommer fylla det tomrummet på Switch. Har klarat spelet till både PlayStation 4 och Steam och det är ett sant mästerverk av polackerna.

*** Någon som vet hur det ligger till med om hela spelet ligger på kassetten? Visst gör de det? Jag behöver väl inte skaffa ett eget SD-kort? Jag kommer ha Super Mario: Odyssey och Mario Kart 8 Deluxe installerat på mitt Nintendo Switch när jag flyger iväg i november. Plus The Witcher 3 är det tänkt. Kommer dessa 3 spel få plats?

:::::EDiT:::::
Köpte spelet idag och det tog upp 3.1 GB på Switch HD'n


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@CARTMAN: Nedladdning 28.1gb, kassetten är på 32gb och innehåller hela spelet plus allt DLC. Som jag förstår det.

http://www.nintendolife.com/news/2019/08/the_witcher_3_switch...


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av kebbe:

Alla som spelat The Witcher 3 på PC är redan vana vid enorma nedgraderingar från vad utvecklarna lovade.

å även enorma uppgraderingar i form av mods

Medlem

Huvudsaken är att det har en okay framerate som inte påverkar spelbarheten nämnvärt 😄

Medlem

ställer folk inte högre krav längre idag, ? allt ska vara mobilt så skiter man i resten.. sorgligt..

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ställer folk inte högre krav längre idag, ? allt ska vara mobilt så skiter man i resten.. sorgligt..

Vadå "skiter i resten"? Allt som fanns med i originalet finns ju med i denna versionen med, förutom grafiken som av väldigt självklara skäl har behövts nedgraderas. Jag hade inte velat säga att grafiken faller inom ramen av "resten" i detta fallet, Witcher 3 är väldigt mycket mer än så.

1
Skriv svar