BlizzCon 2019 (eller: Trollcon 2019?)

Geeks Gaming
BlizzCon 2019 (eller: Trollcon 2019?)

Jag har aldrig riktigt brytt mig om blizzcon då jag inte spelar WoW, overwatch osv, men har alltid kollat om något stort släppts.

I år däremot......
Med tanke på förra årets ”tidiga aprilskämt” och den senaste tidens händelser (Hong Kong debaklet) kommer man ens kunna ha några öppna Q&As?

Kommer man våga ha några stora releaser då det i finns risk att dessa får dålig PR om publiken trollar hela con:en?

Kommer vi se ett hav av Nalle Puh cosplayers?

Jag är sjukt nära att faktiskt köpa en virtuell biljett till det hela!
Vad tror ni?

phi
Medlem

Årets BlizzCon blir det första som jag faktiskt är taggad på att följa pga av bajsstormen runt Blizzard och hur det hela kommer att urarta sig.

Fram med popcornskålen.

Medlem

Första Blizzcon man funderar köpa sån där biljett jävel till bara för att få se allt live.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Geeks Gaming
Skrivet av phi:

Årets BlizzCon blir det första som jag faktiskt är taggad på att följa pga av bajsstormen runt Blizzard och hur det hela kommer att urarta sig.

Fram med popcornskålen.

Ja, lite så. Det kan ju bli hur kaotiskt som helst! 🍿

Backloggens befriare

Jag tror inte att det kommer att bli så illa som folk tror, ett stort och bra avtäckande och allt annat är glömt. Å andra sidan, ett stort och floppa de avtäckande, då kan det hela ju ta ordentlig spinn.

Men att köpa en biljett för att se dethela känns lite kontraproduktivt. De lär ju skita i varför folk ger dem pengar, så länge de får pengar.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Oavsett om man gillar deras spel eller inte så måste det vara lite intressant att se hur de kommer agera på Blizzcon. Pudlar de, tiger de, eller försöker de skrika ihjäl kritiken med massiva utannonseringar av storspel?

Dex
Medlem

Tvivlar väldigt mycket på att alla dom som köpte biljetterna för flera tusen kronor som är stora fans av Blizzard nu skulle jobba för att "förstöra" eller protestera något märkvärdigt efter att ha betalt mycket pengar för biljetterna.

Kan tänka mig att någon enstaka kanske säger något, men tvivlar på att det skulle vara något stort.

Det är lite som snacket på internet att man skulle storma AREA 51 för att se utomjordingarna. Mest bara folk som snackar massa på internet.

Gnällkuk
Skrivet av dex20:

Tvivlar väldigt mycket på att alla dom som köpte biljetterna för flera tusen kronor som är stora fans av Blizzard nu skulle jobba för att "förstöra" eller protestera något märkvärdigt efter att ha betalt mycket pengar för biljetterna.

Kan tänka mig att någon enstaka kanske säger något, men tvivlar på att det skulle vara något stort.

Det är lite som snacket på internet att man skulle storma AREA 51 för att se utomjordingarna. Mest bara folk som snackar massa på internet.

Säg inte det, det är redan en hel del snack och organisatörer med protestaktioner på g. Tids nog kommer det blåsa förbi, men Blizzcon ligger alldeles för nära i tiden för att det ska smyga obemärkt förbi.

>><<
Jag tror inte det blir så mycket Nalle Puh, det är ju Blizzard som gjort bort sig och hytt med fingret, inte Xi Peng Pung eller vad han nu heter. Paraplyer och Mei lär vi se en del av.

Nej, jag tror inte de kommer att prata om det, alls. Om det inte är så att publiken gör något som tvingar vem det nu är på scen att kommentera ärendet. Jag tror man kommer fokusera på att köra ungefär som Sony och Microsoft har gjort vissa E3.

typ "I heard you like games, here's what's coming" följt av en kavalkad av trailers med teasers/gameplay. Den planerade scentiden blir det nog mindre av för att skära ned på tillfällen där det kan bli reaktion med krav på aktion från announcer osv. Antingen det, eller så tar man det direkt i början av mässan, men det har jag svårt att se att man gör eftersom det lär vara svårt att gå vinnande ur den striden nu.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Dex
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Säg inte det, det är redan en hel del snack och organisatörer med protestaktioner på g. Tids nog kommer det blåsa förbi, men Blizzcon ligger alldeles för nära i tiden för att det ska smyga obemärkt förbi.

>><<
Jag tror inte det blir så mycket Nalle Puh, det är ju Blizzard som gjort bort sig och hytt med fingret, inte Xi Peng Pung eller vad han nu heter. Paraplyer och Mei lär vi se en del av.

Nej, jag tror inte de kommer att prata om det, alls. Om det inte är så att publiken gör något som tvingar vem det nu är på scen att kommentera ärendet. Jag tror man kommer fokusera på att köra ungefär som Sony och Microsoft har gjort vissa E3.

typ "I heard you like games, here's what's coming" följt av en kavalkad av trailers med teasers/gameplay. Den planerade scentiden blir det nog mindre av för att skära ned på tillfällen där det kan bli reaktion med krav på aktion från announcer osv. Antingen det, eller så tar man det direkt i början av mässan, men det har jag svårt att se att man gör eftersom det lär vara svårt att gå vinnande ur den striden nu.

Ja det kan säkert bli en del protester utanför lokalerna kanske, men det är ju knappast något som kommer synas på streamerna från Blizzcon.

Personligen så tror jag inte det kommer vara så mycket frågor och protester från publiken då dom flesta människorna kommenterar mycket på internet, men i verkliga livet är det en hel annan sak.

Och sen så är det ju bara tramsigt också att ställa frågor till utvecklarna om vad som hände. Dom har ju ingenting alls med det att göra och flera av dom har ju till och med gått ut och stöttat spelarna som blev bannad och tyckte det var fel hanterat, så om publiken skulle börja protestera eller ifrågasätta så blir det ju bara väldigt konstigt och pinsamt för dom själva.

Man kan tycka att Blizzard gjorde fel, men att ta upp det mot utvecklarna inne på Blizzcon är bara helt fel plattform att protestera på.

Avstängd

Lika meh som alltid


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Ärligt talat om de inte gör något storslaget i still med när Eminem gör en konsertcrash så är det nog dags att lägga ner Blizzcon. De vet att de ligger risigt till på både konsument och investorfronten, att köra en "lul har ni inte mobiler" i år igen är mer eller mindre självmord.

Pansarknekt

Kommer bänka mig för lite CRIIINGE"!


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av phi:

Årets BlizzCon blir det första som jag faktiskt är taggad på att följa pga av bajsstormen runt Blizzard och hur det hela kommer att urarta sig.

Fram med popcornskålen.

Glöm inte WC3!

Inaktiv

Virtual ticket är givet! Blir att spela wow och kolla blizzcon hela helgen!
Ska bli intressant att se hur många som verkligen agerar istället för massa tomma ord på internet

Gnällkuk
Skrivet av dex20:

Ja det kan säkert bli en del protester utanför lokalerna kanske, men det är ju knappast något som kommer synas på streamerna från Blizzcon.

Personligen så tror jag inte det kommer vara så mycket frågor och protester från publiken då dom flesta människorna kommenterar mycket på internet, men i verkliga livet är det en hel annan sak.

Och sen så är det ju bara tramsigt också att ställa frågor till utvecklarna om vad som hände. Dom har ju ingenting alls med det att göra och flera av dom har ju till och med gått ut och stöttat spelarna som blev bannad och tyckte det var fel hanterat, så om publiken skulle börja protestera eller ifrågasätta så blir det ju bara väldigt konstigt och pinsamt för dom själva.

Man kan tycka att Blizzard gjorde fel, men att ta upp det mot utvecklarna inne på Blizzcon är bara helt fel plattform att protestera på.

Jo, det är möjligt. Kan tänka mig att de även förbjuder att ta med sig paraply in i lokalerna t ex som en enkel åtgärd. Helt ärligt tror jag inte riktigt att de bryr sig, publiken alltså. Kliver någon upp för att prata om Hearthstone så finns risken för någon form av reaktion, de undviker de nog helst eftersom de vet att hela världens blickar är riktade mot dem under detta event.

Red shirt guy var en person, gav ju lite ringar på vattnet. Jag misstänker att vi inte får någon sådan Q&A i år

Rätt eller fel forum att ta upp det på BlizzCon? Ptja, de svarade väl med att stänga ned hela subredditen när nyheten kulminerade. De har ju inte gett så mycket till svar annat än ickesvar och halvlögner. Även om de inte är utvecklarna som är ansvariga så räcker det ju med att några börjar skandera "justice for hong kong" eller liknande så får de nog ganska snabbt med sig en större skara.

Jag skulle gissa att Blizzard fram tills mässan kommer att föda oss bit för bit med förhandsinformation för att bygga hype runt eventet och att folk börjar prata om annat. Teasas det och "läcks" tillräckligt mycket kommer det överskugga det mesta andra, tror jag.

Klart är att årets Blizzcon troligtvis blir det mest intressanta på många många år. Överväger nästan själv att köpa en biljett!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

En drös med mobilspel som dom tror att folket vill ha
Patch notes till nuvarande spel
Overwatch f2p
Representant från China som snackar om framtida spel
Inget Diablo 4 förrens 5 år eller något
Wow ny expansion


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd

Hoppas på succé men är skeptiskt pga förra årets fiasko. Kinatramset bryr jag mig inte det minsta om, och hoppas att töntar som försöker köra några muppiga jippon eller statements misslyckas och får så lite uppmärksamhet som möjligt (nej, jag stöttar inte Kina men det finns 99999 ggr viktigare politiska frågor och jag stör mig på hur detta, som inte är något nytt, får så mycket uppmärksamhet).

KANSKE DYKER UPP:
Starcraft FPS - cancelled myt

Overwatch spin-off - "på väg" myt
(enligt uppgift var Overwatch inte byggd för PvE-nötande och att det ska bli ett separat spel istället för en in-game update)

Diablo IV - "på väg" myt

Oväntadness (saker som ingen föreställt sig, finns sånt på mässor varje år ju - vare sig det är positivt eller inte.)

DYKER SÄKERT UPP:
Warcraft III: Reforged
Updates till deras redan släppta spel

Glöm inte Blizzards nya påstående efter hatstormarna, att Blizzard först och främst är en utvecklare för PC. Så PC kommer nog aldrig bli övergivet av dem?

Jag hoppas att de utannonserar ett helt nytt IP till PC, PS5 och Xbox Two.

Medlem

Tror Blizzard kommer har nazi strikta regler för att få komma in. Allt som har med Kina/Hon Kong kommer att slängas eller så är man inte välkommen in.

Någon kommer såklart kunna smuggla in något men det löser Blizzard genom att låta live sändningen vara 1-2min efter så att dom snabbt kan stoppa personen, slänga ut honom och sen under sändningen byter man till en annan kamera så att inget märks.

Q&A? Not gonna happend, eller så väljer dom ut folk i förhand som redan innan redovisar sina frågor och som kanske blir screenade.

Så får dom ett censu... Glatt Blizzard event.

Inaktiv
Skrivet av Monsterfrukost:

https://www.youtube.com/watch?v=kpzhBtTd3hc

KANSKE DYKER UPP:
Starcraft FPS - cancelled myt

Overwatch spin-off - "på väg" myt
(enligt uppgift var Overwatch inte byggd för PvE-nötande och att det ska bli ett separat spel istället för en in-game update)

Diablo IV - "på väg" myt

Oväntadness (saker som ingen föreställt sig, finns sånt på mässor varje år ju - vare sig det är positivt eller inte.)

DYKER SÄKERT UPP:
Warcraft III: Reforged
Updates till deras redan släppta spel

Glöm inte Blizzards nya påstående efter hatstormarna, att Blizzard först och främst är en utvecklare för PC. Så PC kommer nog aldrig bli övergivet av dem?

Jag hoppas att de utannonserar ett helt nytt IP till PC, PS5 och Xbox Two.

Förstår inte din text riktigt. Menar du att Diablo 4 är en myt eller att det är en myt att de kommer snacka om det på blizzcon?

Inaktiv
Skrivet av jehuty:

Tror Blizzard kommer har nazi strikta regler för att få komma in. Allt som har med Kina/Hon Kong kommer att slängas eller så är man inte välkommen in.

Någon kommer såklart kunna smuggla in något men det löser Blizzard genom att låta live sändningen vara 1-2min efter så att dom snabbt kan stoppa personen, slänga ut honom och sen under sändningen byter man till en annan kamera så att inget märks.

Q&A? Not gonna happend, eller så väljer dom ut folk i förhand som redan innan redovisar sina frågor och som kanske blir screenade.

Så får dom ett censu... Glatt Blizzard event.

Bra. Sabotörer kan dra åt h..

Skrivet av anon_326725:

Förstår inte din text riktigt. Menar du att Diablo 4 är en myt eller att det är en myt att de kommer snacka om det på blizzcon?

Diablo IV myten fick liv igen i somras:

https://kotaku.com/sources-blizzard-cancels-starcraft-first-p...

"Blizzard has canceled a StarCraft first-person shooter that had been in development for the past two years, according to three people familiar with goings-on at the studio. The main reason, Blizzard told staff, was to put more resources into the Diablo and Overwatch franchises."

"Nobody was laid off as a result of the cancelation, and according to two staff, Blizzard told the team that Ares was getting axed (alongside a second unannounced mobile project) so that the company could move many of them to the upcoming Diablo 4 and Overwatch 2, both of which are expected to be Blizzard’s marquee announcements at this year’s BlizzCon. (Of course, as we saw last year, when it comes to BlizzCon announcements, anything can change.)"

Medlem
Skrivet av Monsterfrukost:

Diablo IV myten fick liv igen i somras:
...

Fast det du citerar är väl mer styrkande för att ett Diablo IV utvecklas? Alltså att det inte är en myt.

KoP
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Ja, lite så. Det kan ju bli hur kaotiskt som helst! 🍿

Tror dock dom kommer släta över det hela och låtsas som att allt är som sig bör. 🤔

Medlem

Om de inte announcar något nytt stort i något utav de tre stora spelserierna, i.e. WoW 2, Diablo4, Warcraft4, Starcraft3, (heartstone2 eller Overwatch2 etc. räknas inte), så vetefan vad internet kommer göra.

Skribent

Jag tror att det kommer bli riktigt bra, av den enkla anledningen att Blizzard inte har råd att underprestera efter katastrofen som var förra årets mässa såväl som uppståndelsen kring Blitzchung.

Utannonsering av Diablo 4 tror jag på som det stora dragplåstret.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Q&A? Not gonna happend, eller så väljer dom ut folk i förhand som redan innan redovisar sina frågor och som kanske blir screenade.

Du är medveten om att det är så det har gått till i flera år nu? Problemet för Blizzard (som med Aprilskämt-frågan förra året) är att folk uppger en fråga som är tillräckligt bra för att väljas ut för att sedan framföra sitt skämt på micken. Kan eventuellt lösas med att frågorna läses upp av moderator men annars är det svårt att hindra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Du är medveten om att det är så det har gått till i flera år nu? Problemet för Blizzard (som med Aprilskämt-frågan förra året) är att folk uppger en fråga som är tillräckligt bra för att väljas ut för att sedan framföra sitt skämt på micken. Kan eventuellt lösas med att frågorna läses upp av moderator men annars är det svårt att hindra.

Finns sätt att hindra...

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Tvivlar väldigt mycket på att alla dom som köpte biljetterna för flera tusen kronor som är stora fans av Blizzard nu skulle jobba för att "förstöra" eller protestera något märkvärdigt efter att ha betalt mycket pengar för biljetterna.

Kan tänka mig att någon enstaka kanske säger något, men tvivlar på att det skulle vara något stort.

Det är lite som snacket på internet att man skulle storma AREA 51 för att se utomjordingarna. Mest bara folk som snackar massa på internet.

Lite skillnad. På Blizzcon säger ”vakterna” inte att de skjuter alla som går över gränsen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av EXPLICIT:

Hoppas på succé men är skeptiskt pga förra årets fiasko. Kinatramset bryr jag mig inte det minsta om, och hoppas att töntar som försöker köra några muppiga jippon eller statements misslyckas och får så lite uppmärksamhet som möjligt (nej, jag stöttar inte Kina men det finns 99999 ggr viktigare politiska frågor och jag stör mig på hur detta, som inte är något nytt, får så mycket uppmärksamhet).

Ok vad kan vara viktigare än demokrati i ett land? Eller i ett land som blir misshandlat av organskördande koncentrationslägers översittar diktaturer?

Att det finns för få veganresturangvagnar i centrum?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar