Larian lägger spinoffen Divinity: Fallen Heroes i malpåse

Robot
Larian lägger spinoffen Divinity: Fallen Heroes i malpåse
Inaktiv

Låter bra i mina öron! Ska bli så fett med nytt Baldurs Gate!!

Medlem

Det viktigaste i pressreleasen var ändå:
"We at Larian will coninue to work on Baldurs' Gate 3 with news coming soon"

Gnällkuk

Rubriken - "Läggs i malpåse" sen läser man, nä - läggs på is. Haha, tvära kast! Eller har jag helt fått om bakfoten att något som läggs i en malpåse inte ska kasseras/malas ned?

Hur som, rätt beslut och jag har fullt förtroende för Larian!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Rubriken - "Läggs i malpåse" sen läser man, nä - läggs på is. Haha, tvära kast! Eller har jag helt fått om bakfoten att något som läggs i en malpåse inte ska kasseras/malas ned?

Hur som, rätt beslut och jag har fullt förtroende för Larian!

Malpåse syftar på en "påse" man hänger undan kläder i man inte ska använda på länge för att skydda mot malar. Inget man direkt gör längre. Så har samma bildliga betydelse som att lägga på is.

Medlem
Skrivet av werik:

Malpåse syftar på en "påse" man hänger undan kläder i man inte ska använda på länge för att skydda mot malar. Inget man direkt gör längre. Så har samma bildliga betydelse som att lägga på is.

Se där. Jag har aldrig hört uttrycket förut så jag fattade inte heller rubriken efter jag läst artikeln.
Tack för infon!

Medlem

Hoppas att titeln inte uteblir helt, ibland har sånt här förfarande tedens att helt läggas ner så småningom. Ett exempel rakt upp och ner är Hellraid.
Diggar verkligen Divinty samt XCOM, oslagbar kombination?!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

phi
Medlem

Mycket bra. Lägg all tid på att göra en värdig uppföljare till tidernas näst bästa rollspel.

Inaktiv
Skrivet av phi:

Mycket bra. Lägg all tid på att göra en värdig uppföljare till tidernas näst bästa rollspel.

Låt mig gissa, du tycker Planescape: Torment är bättre?

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Rubriken - "Läggs i malpåse" sen läser man, nä - läggs på is. Haha, tvära kast! Eller har jag helt fått om bakfoten att något som läggs i en malpåse inte ska kasseras/malas ned?

Hur som, rätt beslut och jag har fullt förtroende för Larian!

Som kuriosa används malpåse rätt ofta i Försvarsmakten, till exempel om ett örlogsfartyg läggs i malpåse så ligger det till kaj någorlunda orört tills det stryks ur flottan eller kanske driftsätts vid senare tider då det kan behövas.

Skribent
Skrivet av Castor.T:

Hoppas att titeln inte uteblir helt, ibland har sånt här förfarande tedens att helt läggas ner så småningom. Ett exempel rakt upp och ner är Hellraid.
Diggar verkligen Divinty samt XCOM, oslagbar kombination?!

Jag tror nog de kommer vilja fortsätta sin egen serie sen, men just nu törstar ju alla efter Baldurs Gate så det är nog smart att fokusera på en sak i taget.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av werik:

Malpåse syftar på en "påse" man hänger undan kläder i man inte ska använda på länge för att skydda mot malar. Inget man direkt gör längre. Så har samma bildliga betydelse som att lägga på is.

Se där! Då har jag lärt mig något nytt, tack för den!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Låt mig gissa, du tycker Planescape: Torment är bättre?

Såklart, vilket spel kommer ens i närheten när det kommer till RPGs?

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Hoppas att titeln inte uteblir helt, ibland har sånt här förfarande tedens att helt läggas ner så småningom. Ett exempel rakt upp och ner är Hellraid.
Diggar verkligen Divinty samt XCOM, oslagbar kombination?!

Jag håller med. Hoppas verkligen inte att det läggs ner

Inaktiv
Skrivet av kaealy:

Såklart, vilket spel kommer ens i närheten när det kommer till RPGs?

Jag föredrar att inte behöva läsa en hel bok i mina spel hehe

Medlem

Synd men kan förstå att de vill lägga allt krut på att göra BG3 så bra som möjligt.

Medlem

Mycket länge sen man hörde nånting nytt om BG3. Vågar man kanske hoppas på att Larian i nästa intervjurunda behagar avslöja om det blir real time with pause eller nånting annat?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Mycket länge sen man hörde nånting nytt om BG3. Vågar man kanske hoppas på att Larian i nästa intervjurunda behagar avslöja om det blir real time with pause eller nånting annat?

Skulle inte BG3 komma som en release titel till Google Stadia som kommer i November?

Medlem

Nooooo.....De borde tjäna mer pengar på att släppa sina egna IPn än att göra spel på beställning åt andra.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Skulle inte BG3 komma som en release titel till Google Stadia som kommer i November?

Fick den uppfattningen när det avslöjades, men om Stadia släpps så tidigt så släpps inte BG3 så tidigt, det är nog långt ifrån färdigt.

1
Skriv svar