Att quitta Gears 5 i förtid kan ge 2 års avstängning

Medlem
Skrivet av metro swe:

Det kanske vore en ide att införa att man kan rösta att matchen ska ta slut? Precis som man kan göra i csgo och lol

I csgo har man en bra modell där man inte kan rösta för att låta matchen ta slut om inte någon från ens lag redan lämnat matchen. Att låta folk rösta närsom, utan ett fullgott skäl, som när någon lämnat t.ex. skulle förstöra spelglädjen för det bra presterande laget i respektive matcher. Quitters lämnar ju också oftast närsom de känner för det, utan en tanke på vare sig det egna laget eller motståndarlaget. Så kan man ju inte ha det i competitive t.ex.

Dessa som bannades nu i upp till 2 år får nu EN sista chans. Jobbigt om deras internetuppkoppling nu skulle råka ryka mitt under match ..

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Dota, samma där, 4 mot 5 går liksom inte. Och där går det inte ge upp, såvitt jag vet. Om jag spelat med dig i någon av dessa två spelen hade jag varit vansinnig om du bara var inne "en stund i väntan på att maten ska bli klar". Därför ska spel ha casual-läge, som CS exempelvis.

Inte för att vara den, men i DotA går det helt klart att vinna 4v5, i och med att de fyra spelare som är kvar får en ekonomisk boost.

EDIT: Det har länge efterfrågats möjligheten att "ge upp" matchen, precis som man kan i pro matcher (och som man kunde på WC3-tiden), men Valve vägrar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag spelade mycket Heroes of Newerth under tiden det var möjligt att efter 10 minuter forfeita matchen. Helt totalt värdelöst. Iallafall i lägre till medium mmr. Så gått som varje match gavs upp så fort som spärren för forfeit gick ut.

Så mycket jobb som gick ner i att välja hjälte och lane och försöka spela ut motståndaren. Vilket när man lyckades belönades med avbruten match. Visst, man fick mmr-poängen. Men spelglädjen var ändå helt obefintlig.

Klart att det är tråkigt att ligga under efter laning i Dota, men ack så skönt att man iallafall måste spela klart matchen. Kan kännas jobbigt när motståndarlaget apar sig och inte pushar ordentligt utan hånar runt på olika sätt. Men å andra sidan är det ofta då man kan nypa en comeback. Valve gör helrätt i att vägra.

On topic. Uppskattar hårda straff för svineri när det kommer till rankade, tävlingsinriktade matcher. Drar du ifrån 18 av 21 matcher.. Nej då kanske inte du behöver spela rankat.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fuskare däremot, permbannas första gången de ertappas. Då snackar vi så hårt du kan göra så att även om de köper nytt spel så är de bannade online. MAC (jag vet du kan spoofa MAC, men kom med något bättre jag inte känner till ) banning tex.

Håller med till 100% total vann för alla fuskare.

Jag tror att man kan banna hårdvara, typ att man bannar den gpu som användaren använder för alla har ett unikt serienummer.

Medlem
Skrivet av Be1sebub:

Klart att det är tråkigt att ligga under efter laning i Dota, men ack så skönt att man iallafall måste spela klart matchen. Kan kännas jobbigt när motståndarlaget apar sig och inte pushar ordentligt utan hånar runt på olika sätt. Men å andra sidan är det ofta då man kan nypa en comeback. Valve gör helrätt i att vägra.

Det finns minst lika många scenarion där det hade varit toppen att bara kunna avbryta matchen och gå vidare till nästa, vilket är varför det efterfrågats så länge.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

phi
Medlem
Skrivet av ClockWise:

Håller med om att 2 år är ren idioti, men det handlar såklart om hur förödande det blir för matchen. Lämnar någon i CS så kan det ta ett par minuter innan man får möjligheten att ge upp, och har man spelat halva matchen så blir man ju skitlack för det har varit slöseri med tid. Om man vill spela vidare så är det ett par minuter av underläge som kan vara helt avgörande för resten av matchen.

Dota, samma där, 4 mot 5 går liksom inte. Och där går det inte ge upp, såvitt jag vet. Om jag spelat med dig i någon av dessa två spelen hade jag varit vansinnig om du bara var inne "en stund i väntan på att maten ska bli klar". Därför ska spel ha casual-läge, som CS exempelvis.

Ett spel där multiplayer är så som du beskriver ovan förstår jag inte ens varför man spelar. Komma in mitt i slutet av en match, eller i underläge, team killers osv...klart man får den typen av beteende om det inte straffar sig. Och då startar man aldrig ett sådant spel igen.

Sån tur då att jag inte syftar på try hard-multiplayerspel med stort fokus på teamplay och få spelare i varje lag.

Snarare mer casualspel som BF m.fl.

Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

Håll koll på vilka som quittar mycket och börja matcha dem mot varandra. Blir säkert skitroliga matcher.

Så var det i Dota2 förr iaf, man hamnade på en s.k. "shitlist" om man hade quittar för mycket, vilket gjorde att det tog längre tid att få matcher, man spelade mot andra på den listan. Man kunde nog även hamna där om man betedde sig illa tror jag.

OnT: detta gäller väl bara Ranked, så som jag har förstått det?


signatur

Ad hoc addendum

Inaktiv

Jag föredrar spel där man kan hoppa in och ut hur man vill utan att sabba matchen. Har testat att spela CS:GO eller Overwatch i ranked men är det en jävla skitmatch så ska man sitta där och tvingas spela i 20 minuter till fast det är skittråkigt? Nej tack då lämnar jag bara.
Gillar old school multiplayer där man kan hoppa in på sin favoritserver, alla vet vem man är och man kan hoppa in mitt i en match om det behövs spelare eller så sitter man bara i spectate och snackar i chatten.

Medlem

Tycker det är en bra metod. Folk som ragequittar online matcher och bara "ger upp" innan ens en match kan börja eller så förtjänar att bli bannade så de inte förstör för de andra igen.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av jehuty:

Håller med till 100% total vann för alla fuskare.

Jag tror att man kan banna hårdvara, typ att man bannar den gpu som användaren använder för alla har ett unikt serienummer.

Det var det jag menade, det går att spoofa sådana nummer. (MAC adressen är unik för varje nätverkskort). Jag vet inget idiotsäkert sätt.


signatur

I drank what?

Medlem

Overwatch känns okej.
Jag hoppade av olika anledningar av tre matcher och... Förut var det iaf att jag fick vänta extra länge.
Nu tror jag man får mindre exp (så mindre loot lådor).
Kör nästan bara casual så då gör det inte så mycket om nån hoppar av för det fylls ju på.
Men jäääävla surt när man som småbarnsförälder offrar typ en halvtimma på att köra en match ARAM i
LoL, och sen quittar någon. Det är typ den tiden jag hade den kvällen liksom... Så i matcher där folk inte kan fylla på bör det vara extra hårda straff

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Kleptoman:

Dumt som fan tycker jag. Så länge det inte är rankade matcher känns det som att man bör få hoppa ut och in

Nu är det ju rankade matcher det handlar om. Ett spelläge som man inte spelar om man inte tar det på allvar.

Den här snubben i exemplet hade quittat 18 av 21 matcher, det är ju inte en slump direkt. Riktigt skitbeteende som förstör för alla och sådana personer har inget i Ranked Versus att göra.

Finns inget positivt ö.h.t med att dalta med quitters, fuskare och annat patrask.


signatur

Jump in.

Medlem

Två år känns extremt men kanske ett successivt system som börjar med några dagar, sen om hen quittar lika mycket så får hen en månad, om beteendet fortsätter blir det ett år, sedan en sista permabann om det fortsätts.

Medlem

18 quits av 21.. förstört matcher för väldigt många spelare

good riddance, behave or get the boot!

Inaktiv

Livstids avstängning vid första överträdelsen, även om strömmen går eller att internet dör.

Medlem

Det är åt helskotta att straffa quitters på det viset. Ger motparten upp så vann man, det är bara ett annat sätt att vinna på. Så är det i simracingspel där det smäller i första kurvan och hälften går ur. Sen fortsätter race mellan övriga som quittar efterhand och så kör tre bilar klart racet. Det är så det är, det är så man vinner i publika online race.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Arahor:

Tycker det är en bra metod. Folk som ragequittar online matcher och bara "ger upp" innan ens en match kan börja eller så förtjänar att bli bannade så de inte förstör för de andra igen.

Skulle det vara bättre om de blev passiva och gick för att göra en macka i köket för att undvika bestraffning och undvika lägga tid på en match de vill ge upp?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Skulle det vara bättre om de blev passiva och gick för att göra en macka i köket för att undvika bestraffning och undvika lägga tid på en match de vill ge upp?

Finns system för att flagga afkare.

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Som någon tidigare skrev så kommer extrema straff att leda till att folk blir kvar i spelet, nen slutar göra någonting då de märker att motståndet är överlägset.

Hur är det om man plötsligt får problem med nätet? Om det inte straffas så är det ju ett uppenbart kryphål, men om det straffas så kan det hända att oskyldiga bannas.

Det är en viss skillnad på att vid något enstaka tillfälle disconnecta pga en instabil lina och att ragequitta närmare 20 gånger på en dag


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag har full förståelse varför man slutar!
Det är ju helt meningslöst att vara kvar i spel som har "Battle Royale"-läge, efter att man dött!
Därför avinstallerade jag nyligen bland annat Apex och BlOps4.
Jag fattar fortfarande inte poängen.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Bennii:

Håll koll på vilka som quittar mycket och börja matcha dem mot varandra. Blir säkert skitroliga matcher.

Apex Legends har gjort så när det gäller fuskare. Briljant.

https://www.google.com/amp/s/www.engadget.com/amp/2019/07/16/...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar