Idag släpps Disco Elysium - här är allt du behöver veta

Robot
Idag släpps Disco Elysium - här är allt du behöver veta

I väntan på Jockes recension har vi samlat godbitarna.


Inaktiv

Det här blir garanterat dag 1 köp för mig. Kollat runt lite och bara följande "Disco Elysium also killed my first character with a ceiling fan within three minutes of finishing character creation." från PCinvasion får en ju att längta efter att sätta tänderna i det!

Medlem

Trevlig överraskning såhär på en tisdag! Har sett fram emot detta spel. Tack för påminnelsen herr Johansson-Sundelius

Testpilot

Gottigt! redan släpp! Bara att kasta sig in och köpa med andra ord!

[Edit:] GOG verkar inte släppt det ännu. 18:00 som Steam kanske?

Medlem

Blir ett givet köp på GOG ikväll.

Medlem

Nån som vet vad det kommer kosta?

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Nån som vet vad det kommer kosta?

40 dollar enligt vad jag läst på utvecklarnas blogg.

Gnällkuk

Enda frågan är ju hur länge vi behöver vänta på Jocke.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Det här blir garanterat dag 1 köp för mig. Kollat runt lite och bara följande "Disco Elysium also killed my first character with a ceiling fan within three minutes of finishing character creation." från PCinvasion får en ju att längta efter att sätta tänderna i det!

Som i Prey då, ungefär. Precis i början av spelet så ska man åka på en helikoptertur, och så kan man hoppa upp och huggas ihjäl av bladen.

Medlem

Ser riktigt bra ut, men hade gärna velat ha detta på min Switch. Någon som vet om det finns planer på att porta spelet till konsol?

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Ser riktigt bra ut, men hade gärna velat ha detta på min Switch. Någon som vet om det finns planer på att porta spelet till konsol?

Utvecklaren har inte sagt något om en konsolrelease. Det är en liten utvecklare, så troligtvis fokuserar de helt på PC-släppet. Men om det blir lyckat och pengarna rullar in finns det säkert en chans att det portas till andra format.

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Utvecklaren har inte sagt något om en konsolrelease. Det är en liten utvecklare, så troligtvis fokuserar de helt på PC-släppet. Men om det blir lyckat och pengarna rullar in finns det säkert en chans att det portas till andra format.

Har för mig jag läste någonstans att det var deras första spel. Något som du kanske vet på rak arm?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Har för mig jag läste någonstans att det var deras första spel. Något som du kanske vet på rak arm?

Ja, det är deras första spel. Studion heter ZA/UM.

Medlem

Jag kommer att vänta på recensionen innan det blir köp. Har lite i min backlog också samt att Red Dead 2 står ju inför PC-släpp. Lite knasig timing.... man ska ju hinna med Greedfall och The Outer Worlds nu också ju .... Aja, det är väl klart om 6 mån, allt som allt!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Ser riktigt bra ut, men hade gärna velat ha detta på min Switch. Någon som vet om det finns planer på att porta spelet till konsol?

Från deras FAQ.
Are you available on console?
We’d love to bring the game to other platforms in the future but we’re currently concentrating on our PC launch.

Det nämndes även i en artikel nyligen att "they want to bring it to consoles". Men det finns ingen absolut information. Men jag är lite kluven mellan att köpa spelet på GOG nu eller att vänta lite tills nästa år och se om dom utannonserar det till PS4.

Medlem

Det här är alltså ett spel där trots alla positiva kommentarer hittils jag inte vet om jag skulle verkligen gilla det. Ja menar, jag gillar vad jag ser, men att faktiskt spela det i typ 60h? Suck.
First world problems....

Inaktiv
Skrivet av Rh3nium:

Det här är alltså ett spel där trots alla positiva kommentarer hittils jag inte vet om jag skulle verkligen gilla det. Ja menar, jag gillar vad jag ser, men att faktiskt spela det i typ 60h? Suck.
First world problems....

Håller med dig om det men har för mig att dom så att storyn tog typ 30h? Kan ha fel men då kan man ju lägga ribban lite själv i varje fall.

1
Skriv svar